تمدید مهلت ثبت نام آزمون ورودی حوزه های علمیه تا ۱۰ فروردین ۸۹

ثبت‌نام آزمون ورودی حوزه‌های علمیه تمدید شد.

قم – معاون آموزشی حوزه علمیه قم از تمدید آزمون ورودی حوزه های علمیه خبر داد و گفت: ثبت نام آزمون ورودی حوزه های علمیه که از اول اسفندماه آغاز شده بود تا ۱۰ فروردین ماه آینده تمدید شد.

حجت الاسلام “علی عباسی” دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: آزمون ورودی حوزه های علمیه ۱۰ اردیبهشت ماه در ۴۳ حوزه امتحانی در ۲۹ استان کشور برگزار و نتایج آن نیز هشتم خرداد ماه اعلام می شود.
وی یادآورشد: از میان ثبت نام کنندگان حوزه های علمیه ۱۰ هزار نفر به صورت بلند مدت و بیش از یک هزار نفر نیز به صورت کوتاه مدت(سفیران هدایت) پذیرفته می شوند.
معاون آموزشی حوزه علمیه قم افزود: نتایج به صورت دو برابر ظرفیت اعلام خواهد شد و افراد از طریق گزینش و مصاحبه پذیرفته می شوند.
عباسی ادامه داد: تاکنون ۱۰ هزار نفر برای شرکت در آزمون شرکت کرده و پیش بینی می شود تا پایان مهلت مقرر ۳۰ هزار نفر ثبت نام کنند.
وی گفت: در سال جاری ۲۳۷ مدرسه علمیه به صورت دوره های بلند مدت و ۳۶ مدرسه به صورت کوتاه مدت پذیرش دارند.
عباسی خاطرنشان کرد: ثبت نام به صورت اینترنتی است و نتیجه امتحان نیز از طریق اینترنت اعلام خواهد شد.
این مسوول حوزوی شرایط عمومی داوطلبان برای ثبت نام در این آزمون را شامل برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری‌اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه ذکر کرد.
وی اظهار داشت: شرایط اختصاصی دوره بلند مدت نیز شامل قبولی حداقل سوم راهنمایی با حداکثر سن ۱۸ سال (متولدین سال ۱۳۷۱ به بعد)، تعهد تحصیل تمام وقت حداقل تا پایان سطح یک و شرایط دوره پنج ساله تربیت مبلغ (سفیران هدایت) شامل داشتن مدرک دیپلم با حداکثر سن ۲۵ سال (متولدین ۱۳۶۴ به بعد)، تعهد تحصیل تمام وقت به مدت دوره و تعهد خدمت تبلیغی (به مدت سنوات تحصیل) در مناطق مورد نیاز می باشد.
وی افزود: حافظان‌حداقل یک‌ششم قرآن کریم یا نهج‌‌البلاغه، خانواده های محترم شهدا ، فرزندان‌‌ جانبازان، آزادگان و داوطلبان مناطق محروم، از اولویت برخوردار خواهند بود.
عباسی تصریح کرد: حافظان کل قرآن کریم ، دانشجویان و دارندگان مدرک‌ کاردانی و بالاتر، آزمون کتبی ندارند و قبولی آنان براساس‌ معدل‌ کل آخرین‌ مدرک‌ تحصیلی و مصاحبه می باشد.
وی ادامه داد: سال گذشته نیز ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده که سه هزار نفر از آنها تحصیلات دانشگاهی داشتند و از این تعداد نیز ۱۱ هزار نفر به صورت کوتاه مدت و بلند مدت پذیرفته شدند.
عباسی همچنین گفت: در حال حاضر ۲۰ رشته حوزوی در نوبت دستور مجوز از شورای گسترش هستند و هر زمان که مجوز را دریافت کنیم متقاضیان را پذیرش خواهیم کرد.

خبر گزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها