تلاشهای زیادی برای جذب نخبگان در دانشگاه ها صورت می گیرد

دکتر سعید سهراب پور، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان در تلاش است علاوه بر حمایت های مختلف با ایجاد تسهیلات از خروج نخبگان از کشور پیشگیری نماید گفت : در این عرصه باید شرایطی را فراهم آورده و با ایجاد جاذبه هایی این نخبگان را در کشور نگه داریم .

وی تصریح کرد : در حال حاضر یکی از چالش های ما در بنیاد ملی نخبگان این که برخی از افراد که دارای استعدادهای خاصی هستند به علت جاذبه های کشورهای دیگر ، کشور را ترک میکنند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه اغلب نخبگان دوست دارند که در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهها استخدام شود ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان نیز در این عرصه تلاش می کند که مراحل جذب این افراد را فراهم نماید و این افراد نباید معطل شوند .

وی در رابطه به آمار خروج نخبگان در کشور تصریح کرد : آمارهای خروج نخبگان از سال ۸۱ تا ۸۶ نسبت به آمارهای قبل از آن کمتر بوده و در گروه دوم خروج از کشور کمتر بوده است به طوری که متوسط خروج گروه اول ۳۳ درصد و متوسط خروج گروه دوم ۱۷ درصد بوده است .

دکتر سهراب پور با اشاره به اینکه نخبگان شامل نفرات اول کنکور ، برندگان مدالهای المپیاد  دانش آموختگان برتر دانشگاهها هستند گفت: این افراد طبق ضوابط انتخاب شده و تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار میگیرند.

منبع خبرنگاران جوان

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها