تعیین تکلیف آزمونهای استانداری و جزئیات دو آزمون بزرگ استخدامی در سال ۹۴/ وجود ۲.۳ میلیون کارمند دولتی

رئیس امور آمار، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور جزئیات برنامه دولت برای استخدام فراگیر در سال جاری را تشریح کرد.
خبرگزاری فارس: جزئیات دو آزمون بزرگ استخدامی در سال ۹۴/ وجود ۲.۳ میلیون کارمند دولتی

علی جمالی قمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به استخدام سال‌های ۹۱ و ۹۲ که بلاتکلیف مانده بود، اظهار داشت: در بودجه سال ۹۴ مقدمات تعیین تکلیف آنها فراهم و به تمامی استانداری‌های کشور اعلام شده است، تا افرادی که فرایند مجوز استخدام آنها از طریق نشر عمومی در روزنامه‌های کثیرالانتشار بوده و مسیر گزینش را طی کردند، اسامی آنها در سامانه «کارمند ایران» قرار گیرد تا مرحله نهایی استخدام از سازمان مدیریت پیگیری شود.

رئیس امور آمار، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تصریح کرد: در مورد تمامی استخدامی‌های سال‌های ۹۱ و ۹۲ به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام شده که اسامی پذیرفته‌ شدگان را وارد کرده تا نسبت به بررسی و صدور شماره مستخدم برای آنان اقدام گردد.

وی در مورد استخدامی‌های وزارت نفت گفت: کارهای مربوط به استخدامی‌های این وزارتخانه سال قبل تعیین تکلیف شد.

جمالی قمی در مورد استخدام دستگاه‌ها در سال جاری بیان کرد: در دو مقطع زمانی بر اساس دستورالعمل شورای توسعه مدیریت آزمون‌های استخدامی برگزار می‌شود.

به گفته رئیس امور آمار، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، در مرحله اول استخدامی سال جاری ۱۴ دستگاه آزمون استخدام فراگیر مشترک برگزار می‌کنند و حدود ۸ هزار نفر جذب خواهند شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: پیش‌بینی شده سالی ۲ بار آزمون استخدامی برگزار شود که اولین آن اوایل خرداد ماه و آزمون بعدی در آبان ماه سال جاری خواهد بود و برای دستگاه‌هایی که مجوز استخدام دریافت می نمایند و اعتبار نیز تامین شود، مقدمات استخدامی آنها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تقاضای دستگاه و میزان مجوز به نسبت خروجی نیروها و نیازسنجی و قانون برآورد می‌‌شود و باید دو عامل اخذ مجوز و تامین اعتبار انجام شده باشد.

جمالی قمی در مورد شائبه نفوذ و رابطه به جای ضابطه در استخدام‌ها تصریح کرد: آزمون‌های استخدامی با رویکرد علمی و قانونی بوده و سازمانی که آزمون را برگزار می‌کند صلاحیت لازم را دارد و افراد براساس شایستگی، مهارت‌ها و توانمندی‌ تخصصی مورد سنجش قرار می‌گیرند. ضمن این که مصاحبه ۳۰ درصد در استخدام تاثیر دارد و ۷۰ درصد آزمون کتبی ملاک است و تمامی روند با نظارت سازمان مدیریت انجام می‌‌شود و اجازه اعمال نظر وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی استخدام‌ها کلا پیمانی خواهد بود در مورد تناسب میان جذب نیرو در بدنه دولت و کوچک‌سازی اظهار داشت: در امور تصدی به ازای خروجی هر ۳ نفر (بازنشسته، فوت یا بازخرید) ۱ نفر مجوز استخدام داده می‌شود و بیش از آمار جذب، خروجی در دولت وجود داشته است. همچنین کوچک‌ سازی و تمامی مصوبات و دستورالعمل‌های نظام اداری و الزامات و سیاست‌ها در بحث مجوزهای استخدام مد نظر بوده است.

این مقام مسئول با بیان این که تکلیف مجوزهای دومین آزمون استخدامی نیز احتمالاً تا شهریور ماه مشخص می‌شود گفت: در آبان ماه آزمون استخدامی برگزار خواهد شد و ۴۵ روز قبل از آن باید تکلیف مجوزها مشخص شده باشد.

رئیس امور آمار، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بیان کرد: غیر از مشاغل حاکمیتی در طول برنامه پنجم سالی ۴ درصد تصدی و ۲ درصد نیروی انسانی باید کاهش یابد و مجموعه الزامات قانونی در مباحث سرمایه انسانی و استخدام‌ها موثر است.

وی با اشاره به این که کل کارمندان دولت اکنون بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است، بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش،‌وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و‌ علوم و تحقیقات همراه با دانشگاه‌ها بیشترین و وزارت دادگستری کمترین نیروی انسانی را دارند. همچنین وزارت آموزش و پرورش در سال جاری مجوز استخدام ندارد و سازمان مدیریت مجوزی صادر نکرده است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۶)

  1. حسین گفت:

    اینجا که تو خط آخر نوشته آموزش و پرورش مجوز استخدامی نداره!!!!!!!!!!!!!

  2. نرگس گفت:

    سلام چطور شد آخرش آموزش و پرورش استخدامی امسال داره یا نه؟

  3. روژان گفت:

    با سلام
    لطفأ میشه راجب ذخیره ها اطلاعاتی به ما بدید یعنی افراد ذخیره هیچ امیدی نداشته باشن؟ تکلیف اونها چیه؟

  4. دکتر گفت:

    والا مام موندیم ببینم اخرش چی میشه شما ایمیل میدین که استخدام ها شروع شدن اما زنگ که میزنیم میگن خبری نیست هنوز نامه ای واسه ما نیومده مبنی بر مجوز استخدام ها
    خدا بخیر کنه

  5. خسته گفت:

    سلام
    خواهشا هر کی اطلاع داره٬ بگین کی مشغول به کار میشیم٬ هر چی زنگ میزنیم٬ میگن هنوز خبری نیست٬ بابا کی قراره خبری بشه٬ التماس میکنم هر کی خبر داره بگه

    • خسته تر از خسته گفت:

      سلام دوست عزیز
      منم مثل شما واقعا منتظرم و هر روزم با انتظار سپری میشه ولی طبق خبرهایی که دارم و امروز بهم گفتن مثل اینکه شماره مستخدمی های بچه های استان فارس امروز داشت وارد می شد ولی هر چی پرسیدم تاریخ به کارگیری اعلام نکردن
      ان شا الله فکر کنم اواخر فروردین و یا اواسط اردیبهشت دیگه باید خبر کنن

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها