تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری در اولویت پیگیری شورا و شهرداری

 

تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری در اولویت پیگیری شورا و شهرداری

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان تعیین‌تکلیف ۶۶۷ نفر ثبت نامی برای آزمون تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری همدان را ضروری برشمرد.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به اینکه برگزاری آزمون تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی به پیمانی از سوی وزارت کشور حذف شده لازم است به منظور اجرایی کردن تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری، موضوع ماده ۱۴ آیین‌نامه اداری استخدامی شهرداری‌ها مصوب سال ۸۱ هیأت وزیران را پیگیری و محقق کنیم که به همین دلیل این کمیسیون، موضوع را پس از طرح در صحن شورای اسلامی عالی استان‌ها پیگیری خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، سید مسعود عسگریان در کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورا با محوریت بررسی چگونگی تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و معیشتی نیروهای شرکتی و همچنین کارکنان رسمی شهرداری و سازمان‌های ذیربط، اظهار کرد: باید شهرداری به استناد تبصره یک ماده ۳۶ قانون کار نسبت به افزایش درصد ضریب شغلی نیروهای قراردادی، شرکتی و رسمی به صورت قابل توجهی مکلف شود.

وی، تعیین‌تکلیف ۶۶۷ نفر ثبت نامی برای آزمون تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری همدان را ضروری برشمرد.

عسگریان در ادامه عنوان کرد: شهرداری باید در راستای پیگیری مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران رسمی و همچنین کارگران شرکتی شاغل در بخش‌های مختلف شهرداری اقدام کند.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: همچنین به منظور تسری بخشیدن مشاغل سخت و زیان آور به تعدادی از پست‌های کارگری که هم اکنون در شهرداری شاغل به کار هستند، از فهرست مشاغل سخت و زیان آور مورد تصویب اداره کل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی حذف شده اند که برای رفع این مشکل، نشستی با حضور مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین تأمین اجتماعی استان همدان برگزار خواهد شد.

عسگریان بیان کرد: با توجه به اینکه حساسیت استخدام و شرایط نیروی انسانی شهرداری همدان در شورای دور پنجم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، برای تعیین‌تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی شهرداری و احقاق حق کارگران در مشاغل سخت و زیان آور حاضر به هرگونه حمایت و ارائه دفاعیات قانونی هستم.

وی همچنین گفت: جذب و به کارگیری هرگونه نیرو کاری اعم از کارشناسان و کارگران در شهرداری همدان پس از هماهنگی با شورای اسلامی شهر به منظور تصویب بودجه اسمی و همچنین با دریافت مجوز از مراجع ذیربط، ضمن اطلاع رسانی به عموم شهروندان انجام پذیرد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان در ادامه این نشست با تأکید بر اعمال شرایط سخت و زیان آور مشاغل کارگری به‌ویژه پاکبان‌ها، گفت: کارگران پرتلاش شهرداری با پیمانکاران طرف هستند، اما برای شهر کار می‌کنند که مجموعه مدیریت شهری باید برای احقاق حقوق آنها تصمیم بگیرد.

اکبر کاوسی‌امید همچنین تأکید کرد: انتظار می‌رود به سمت عدالت‌محوری حرکت کنیم، زیرا در صورت رعایت نکردن عدالت در منابع انسانی، تحرک در شهرداری هم صورت نمی‌گیرد.

وی در زمینه جذب نیروهای جدید در شهرداری هم اظهار کرد: اطلاع‌رسانی به مردم و برگزاری آزمون با دریافت مجوزهای لازم باید از ملزومات استخدامی در شهرداری همدان باشد.

معاون اداری و برنامه‌ریزی شهرداری همدان هم گفت: بازرسی اداره کار و رفاه اجتماعی بر مبنای قانون کار و منفعت پرسنل ورود پیدا کرد که تاکنون همراهی کرده ایم.

مرتضی حضرت‌زاده با بیان اینکه نگاه مجموعه مدیریت شهری به شوراها به عنوان بالادستی آنهاست، اظهار کرد: نیروهای شرکتی نمی‌توانند در سمت‌های مدیریتی، ابلاغ بگیرند و اینکه پرداخت هرگونه وجه به خارج ازسمت‌های قانونی نیز غیرقانونی بوده و حکم تصرف در اموال قانونی دارد.

وی از اعضای شورای شهر همدان خواست تا شهرداری‌ها را در این زمینه یاری دهند، زیرا حدود ۲۰۰ سمت مدیریتی در شهرداری تعریف شده که نمی‌توان تنها از ۱۵۵ نیروی رسمی شهرداری همدان -که همه آنها هم شرایط لازم را ندارند- سمت‌های مدیریتی را پوشش دهیم و امیدواریم در شورای عالی استان‌ها نتیجه بگیریم.

حضرت‌زاده همچنین بیان کرد: در دستورالعملی آمده است که یکی از راهبردهای اساسی، فعال‌سازی امکانات و نیروهای انسانی است که متأسفانه این مهم دیده نشده است؛ بنابراین جایگاه شوراها در این زمینه ویژه‌تر است و ما نیز در دبیرخانه کلانشهرها مطرح می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت کاگران شاغل در شهرداری هم گفت: پرتحرک‌ترین و پرتغییرترین مشاغل ما پاکبان‌ها هستند که تا حدودی شرایط متفاوت داشته‌اند.

محمدامین مجذوبی، مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شهرداری همدان هم گفت: طبقه‌بندی مشاغل و صدور حکم کارگزینی مبنای سازمان تأمین اجتماعی است که باید پیمانکاران را موظف کنیم تا این موارد را رعایت کند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها