تا پایان سال ۶۰۰ قاضی دیگر جذب قوه قضائیه می‌شوند

«بر اساس برنامه پنجم توسعه سالی ۸۰۰ قاضی باید جذب شود که تا پایان سال ۶۰۰ قاضی دیگر جذب قوه قضائیه می‌شوند. گروهی می گویند در زمان خاصی استخدام قضات متوقف شد در حالیکه این گفته صحیح نیست.»

مدیر کل کارگزینی قضات قوه قضائیه اعلام کرد: حدود ۶۰ درصد از قضات کشور زیر ۱۵ سال سابقه قضاوت دارند.

محمد عبداللهی صبح چهارشنبه در مراسم تحلیف قضات جدید، گفت: هم اکنون ۸ هزار و ۲۰۰ قاضی در قوه قضائیه فعال هستند که ۶۰۰ نفر از آنها را زنان تشکیل می دهند.

وی افزود: از این تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ قاضی در حوزه عملیاتی یعنی دادسراها و دادگاه های عمومی مشغول به کار هستند که حدود ۶۰ درصد سابقه زیر ۱۵سال دارند.

مدیر کل کارگزینی قضات با اشاره به اینکه به طور میانگین هر سال ۲۰۰ قاضی بازنشسته می شوند، گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه سالی ۸۰۰ قاضی باید جذب شود که تا پایان سال ۶۰۰ قاضی دیگر جذب قوه قضائیه می شوند. گروهی می گویند در زمان خاصی استخدام قضات متوقف شد در حالیکه این گفته صحیح نیست.

عبداللهی از سختیهای کار قضات خبر داد و گفت: قضاتی که جذب می شوند ۵ سال در مناطق درجه ۳، ۵ سال در درجه ۲ و ۵ سال هم در مناطق درجه یک قضاوت می کنند. و بعد از ۱۵ سال می توانند درخواست قضاوت در شهرهای بزرگ بکنند که البته قضاوت در تهران در حال حاضر ممنوع است زیرا نیاز به نیرو نداریم.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد از نیروی قضات در مازندران متمرکز هستند، گفت: اولویتها بر اساس نیاز استانی سنجیده می شود و هیچگونه سفارش و توصیه هم نداریم. برخی از مناطق مانند کرمان و هرمزگان متقاضی قضاوت ندارند و ما باید بر اساس قانون تقسیم بندی کنیم. ولی با تمامی این سختی ها و آموزش ها باز هم در پایان می بینیم یک قاضی بعد از چند سال قضاوت پایان خوبی ندارد.

منبع: مهر

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها