تا سال ۱۴۰۴ حدود ۶۰۰ هزار نفر از این وزارتخانه خارج می‌شوند و وزارت آموزش و پرورش تا آن زمان باید سالی ۶۰ هزار نفر ورودی داشته باشد

بر اساس آمار مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۴ حدود ۶۰۰ هزار نفر از این وزارتخانه خارج می‌شوند و وزارت آموزش و پرورش تا آن زمان باید سالی ۶۰ هزار نفر ورودی داشته باشد. البته این مرکز تأکید می‌کند که در برخی از سال‌ها حدود ۹۰ هزار نفر بازنشسته می‌شوند.

با این حال دو سالی است که آزمون‌های هماهنگ برای پذیرش متقاضیان کار از سوی دستگاه‌های اجرایی کشور برگزار می‌شود و آموزش و پرورش هم بیشترین سهمیه را در این میان به خود اختصاص داده است تا جایی که هم‌اکنون بیشترین تقاضا برای ورود به وزارت آموزش و پرورش و معلم شدن است.

براساس اسناد بالادستی، وزارت آموزش و پرورش مکلف است که نیروی مورد نیاز خود را از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون‌های استخدامی جذب کند. با این حال همچنان وزارت آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه است و آن‌طور که مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار «ایران »می‌گوید با‌وجود برگزاری آزمون همچنان ۳ هزار و ۲۰۰ ردیف شغلی خالی است.

سید حسن حسینی در این باره می‌افزاید: وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی امسال ۱۴۵ هزار نفر شرکت‌کننده داشت که ما نیازمند ۸ هزار و ۲۰۰ ردیف استخدامی بودیم که متأسفانه همچنان ۳ هزار و ۲۰۰ ردیف استخدامی وزارتخانه به‌دلیل آنکه افراد نتوانستند حد نصاب لازم را برای قبولی در آزمون به‌دست آورند خالی مانده است.

وی می‌گوید : طبق آیین نامه شورای توسعه هر فردی که در هر شغلی ثبت‌نام می‌کند باید ۵۰ درصد نمره بالاترین فرد قبول شده را به‌دست آورد که متأسفانه حدود ۳ هزار و ۲۰۰ ردیف استخدامی به جهت کسب نکردن حد نصاب لازم از سوی شرکت‌کنندگان خالی مانده است.
حسینی با اشاره به اینکه برگزار‌کنندگان آزمون باید بررسی کنند که چرا این امتحان برای عده‌ای سخت است گفت: در این باره با مسئولان صحبت‌هایی انجام داده‌ایم و آنها هم اعلام کردند که امتحان را متوسط برگزار کرده‌اند حالا باید مسئولان ترتیبی اتخاذ کنند که ردیف‌های استخدامی خالی نماند.
به گفته او بیشترین ظرفیت خالی ما در رشته‌های آموزگاری است. این درحالی است که وزارتخانه به معلم بسیار نیاز دارد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای شرکت در آزمون استخدامی حداقل مدرک مورد نیاز لیسانس است، افزود: براساس اطلاعات موجود به ازای هر شغل در آزمون استخدامی ۱۷ نفر ثبت‌نام کرده و در آزمون شرکت کردند که این آزمون برای ۶۰ عنوان شغل است. حسینی درباره نحوه استخدام در آموزش و پرورش به‌عنوان معلم گفت: قانون، آموزش و پرورش را مکلف کرده است که از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نیروی مورد نیاز خود را تأمین کند و نوع دیگر آزمون است که برای پذیرفته شدگان یک دوره یکساله آموزش در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی برگزار می‌کنیم .

البته خودمان برگزار‌کننده آزمون نیستیم. آگهی استخدام را بر اساس ردیف‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش مشخص می‌کند یعنی باید ما مشخص کنیم در کدام استان‌ها چه شغل‌هایی لازم داریم بعد از آن سازمان اداری و استخدامی کشور این موضوع را تأیید می‌کند و در نهایت آن را به سازمان سنجش می‌دهد تا آزمون را سازمان سنجش برگزار کند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها