تاکید وزیر نیرو بر جذب همکاری های بخش خصوصی

شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) و شرکت گهر انرژی سیرجان برای ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی هزار مگاواتی در سیرجان قراردادی در حضور وزیر نیرو امضا کردند.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ حمید چیت چیان وزیر نیرو در این مراسم گفت :‌ همکاری بخش خصوصی در توسعه صنعت‌ آب و برق در اولویت است و سرمایه گذاری در برق به ویژه تولید برق برای فعالان این حوزه آشناست چون بیش از ۵۰ درصد برق شبکه در نیروگاههای تولید می شود که در مالکیت وزارت نیرو نیست و گام بزرگی در خصوصی سازی برداشته ایم.
وزیر نیرو گفت : علاوه بر شرکت های تولید برق ، در آستانه واگذاری شرکت های توزیع برق نیز هستیم که با رعایت تمام جوانب قانونی صورت خواهد گرفت.
وی تاکید کرد : در بخش آب نیز موفقیت های قابل توجهی
به ویژه در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی داریم.
چیت چیان افزود : در چند شهر قراردادهای امضاء شده است که تاسیسات فاضلاب و به ویژه تصفیه خانه های فاضلاب شهرها را بخش خصوصی اجرا می کند و پساب تصفیه شده در بخش صنعت و کشاورزی برای مدت معینی در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد تا از محل فروش آن سرمایه اولیه و سود مورد نظر بدست آید.
چیت چیان افزود : در شبکه های جمع آوری فاضلاب نیز سرمایه گذاری هایی صورت گرفته است.
وزیر نیرو همچنین به ساخت نخستین سد در کرمان با همکاری بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد.
وی طرح شیرین کردن آب در کنار خلیج فارس و انتقال آن به استان کرمان را یکی دیگر از سرمایه گذاری های خصوصی در صنعت آب برشمرد و افزود : به دلیل کمبود منابع آب شیرین باید به سمت تامین منابع غیرمتعارف برویم.
وزیر نیرو بر علاقه مندی خود برای اجرای طرح های خود اکتفا مانند ساخت تصفیه خانه های فاضلاب در بخش خصوصی تاکید کرد و گفت : باید به سرعت به سمت طرحهای خوداکتفای آب برویم و با توجه به کمبود منابع عمومی دربخش آب به سرمایه گذاری بخش خصوصی داریم.
وی مزیت ورود بخش خصوصی به صنعت آب را ورود منابع جدید به طرح های توسعه صنعت آب و ارتقای مدیریت و افزایش بهره وری برشمرد.
وزیر نیرو از شرکت مپنا به خاطر توسعه فن آوری قدردانی کرد و گفت :‌مپنا فن آوری ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی را داشته و هم اکنون به مرحله طراحی نیروگاه رسیده و ظرفیت و راندمان توربین های ساخت این شرکت نیز افزایش یافته است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها