تاریخ و چگونگی مشاهده و اصلاح سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۸۹

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبانی که در موعد مقرر، نسبت به ثبت نام در آزمون  سراسری سال ۱۳۸۹ اقدام نموده و اطلاعات خواسته شده را از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور وارد نموده‌‌اند، می رساند که سوابق تحصیلی نمرات کتبی امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان (دیپلم) برای دیپلمه های نظام جدید یکی از سالهای ۱۳۸۴ ، ۱۳۸۵ ، ۱۳۸۶،  ۱۳۸۷ و یا ۱۳۸۸ در یکی از رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و یا علوم و معارف اسلامی که توسط وزارت آموزش و پرورش به این سازمان تحویل شده از روز سه شنبه ۳۱/۱/۸۹ لغایت روز شنبه ۱۵/۳/۸۹ بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org برای مشاهده داوطلبان و به منظور اطمینان از صحت سوابق تحصیلی قرار داده می‌شود.

۱ـ داوطلبان پس از ورود به سایت سازمان سنجش و انتخاب لینک مربوط به مشاهده اطلاعات سوابق تحصیلی و نمرات می توانند با در اختیار داشتن اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام (شامل: شماره پرونده، شماره کاربر، رمز عبور و شماره شناسنامه) و یا شماره پرونده و کد رهگیری ، اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی و نمرات خود را مشاهده نمایند.
۲ـ داوطلبان پس از وارد نمودن اطلاعات درخواستی و مشاهده نمرات دروس خود چنانچه مغایرتی بین نمرات درس و یا دروس و سال اخذ نمره و نمرات مندرج در کارنامه فارغ التحصیلی ( سوابق تحصیلی ) که در اختیار دارند مشاهده نمودند ، لازم است از فرم اطلاعات و سوابق تحصیلی که بر روی سایت قرار دارد پرینت تهیه نمایند. و پس از درج اطلاعات صحیح و با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر ( کارت ملی ، شناسنامه عکسدار ، گذرنامه و…. ) فرم پرینت شده و اصل و کپی کارنامه فارغ التحصیلی خود از تاریخ ۵/۲/۸۹ لغایت ۱۵/۳/۸۹ به منطقه آموزش و پرورش محل تحصیل خود مراجعه و نسبت به تحویل مدارک فوق اقدام و رسید دریافت نمایند بدیهی است اطلاعات مربوط بررسی و نتیجه از طریق وزارت آموزش و پرورش برای سازمان ارسال خواهد شد .
تبصره ۱ ـ داوطلبانی که کارنامه فارغ التحصیلی را ندارند ، می توانند با مراجعه به مراکز پیش دانشگاهی محل تحصیل خود کپی کارنامه فارغ التحصیلی دیپلم خود را دریافت نمایند و در صورت عدم دریافت از مرکز    پیش دانشگاهی برای دریافت کپی کارنامه راساً به منطقه آموزش و پرورش مربوطه مراجعه  نمایند.
تبصره ۲ ـ تاریخ مراجعه به مناطق برای مغایرت نمرات از روز یکشنبه ۵/۲/۸۹ لغایت شنبه ۱۵/۳/۸۹ می باشد.
ذکر این نکته ضروری است که سوابق تحصیلی فقط برای داوطلبانی اعمال خواهد شد که دیپلم خود را در یکی از سال های ۸۴ ، ۸۵ ، ۸۶ ، ۸۷ یا ۸۸ در یکی از رشته های ریاضی فیزیک ، علوم تجربی ، ادبیات و علوم انسانی یا علوم و معارف اسلامی اخذ نموده باشند و فقط دروسی از آنها در سوابق تحصیلی اعمال می شود که آزمون آن به صورت سراسری و کشوری برگزار شده باشد . منظور از سوابق تحصیلی نمرات کتبی سال سوم ، دقیقاً همان نمرات درج شده در ستون انتهای کارنامه سال سوم ( تحت عنوان نمرات کتبی سال سوم ) می باشد که نمونه ای از آن در کارنامه ذیل مشخص شده است .
سوابق تحصیلی برای کلیه داوطلبانی که دیپلم نظام جدید خود را به غیر از سال های ۸۴ ، ۸۵ ، ۸۶ ،۸۷یا ۸۸ اخذ نموده اند ، اعمال نخواهد شد .
داوطلبان در صورت لزوم می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن های ۹-۸۸۹۲۳۵۹۵-۰۲۱ تماس حاصل نمایند و از مراجعه حضوری به سازمان سنجش جداً خودداری نمایند.
قانون اعمال سوابق تحصیلی فقط ویژه دیپلمه های نظام جدید آموزش متوسطه که در یکی از سالهای تحصیلی ۸۴-۸۳ ، ۸۵-۸۴ ،۸۶-۸۵، ۸۷-۸۶ یا ۸۸-۸۷و در یکی از رشته های ریاضی فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم ومعارف اسلامی فارغ التحصیل گردیده اند ، می باشد و سایر افراد مشمول نمی باشند . علی الخصوص دیپلمه های کارودانش و فنی حرفه ای مشمول این قانون نمی باشند .
منظور از سوابق تحصیلی نمرات کتبی نهایی سال سوم ، دقیقاً همان نمرات درج شده در ستون انتهایی کارنامه سال سوم ( تحت عنوان ” نمرات کتبی نهایی سوم ” ) می باشد که نمونه ای از آن در شکل ذیل نشان داده شده است .
داوطلبان مشمول این قانون در صورت هرگونه اعتراض به سوابق تحصیلی خود می توانند با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر ، اصل و کپی کارنامه فارغ التحصیلی و شماره پرونده ثبت نامی در کنکور و پرینت فرم مغایرت اطلاعات و سوابق تحصیلی به منطقه آموزش و پرورش محل فارغ التحصیلی خود مراجعه کنند .
تبصره ۱ : داوطلبانی که کارنامه فارغ التحصیلی را ندارند ، می توانند با مراجعه به مراکز پیش دانشگاهی محل تحصیل کپی کارنامه دانش آموزی را دریافت نمایند و در صورت عدم دریافت از مرکز ، برای دریافت کپی کارنامه راساً به منطقه آموزش و پرورش مربوطه مراجعه نمایند .
تاریخ مراجعه به مناطق برای اعتراض از تاریخ ۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد ماه سال جاری می باشد.
لازم به تاکید است که این اطلاعیه صرفاً ویژه داوطلبان مشمول قانون اعمال سوابق تحصیلی است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها