تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۸۹

تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۸۹ اعلام شد
برگزاری آزمون سراسری کارشناسی ارشد سال ۸۹، ۲۸ بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.
توکلی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۸۹ برای ۱۴۵ کد رشته امتحانی پذیرش دانشجو صورت خواهد گرفت که ثبت نام از آن ها برای ۱۴۱ کد رشته امتحانی از ۱۴۵ کد رشته و اولین مرحله آزمون پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور به طور متمرکز و از طریق شبکه اینترنت سازمان سنجش انجام شده است.
وی گفت: در آ‌زمون ۱۳۹ کد رشته امتحانی کارشناسی ارشد که به طور متمرکز انجام می شود تعداد ۷۶۶ هزار و ۹۴۴ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۸۳ هزار و ۱۲۹ نفر زن و ۳۸۳ هزار و ۸۱۵ نفر مرد هستند.
توکلی تصریح کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده داوطلبان باید در صورت واجد شرایط بودن و علاقمند بودن از میان ۶۶ کد رشته امتحانی شناور مندرج در دفترچه راهنما می توانند یکی از آن ها را به عنوان کد رشته دوم علاوه بر کد رشته اول امتحانی خود انتخاب کنند لذا تعداد ۶۳ هزار و ۱۸۸ نفر از داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون کد رشته امتحانی دوم علاوه بر کد رشته امتحانی اول خود شدند.
وی گفت: با توجه به اینکه برای حضور در جلسه آزمون، داوطلبان باید کارت ورود به جلسه آزمون را داشته باشند و با توجه به اینکه بعضی از داوطلبان در دو رشته شرکت کردند جمعاً ۸۳۰ هزار و ۱۳۲ کارت صادر می شود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری در روزهای ۲۸ و ۲۹ و ۳۰ بهمن در حوزه های امتحانی سراسر کشور برگزار می شود.
منبع خبر

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها