بلاتکلیفی آزمون استخدامی ادارات اردبیل/ داوطلبان در انتظار اشتغال

اردبیل – خبرگزاری مهر: اشتغال به عنوان دغدغه اجتماعی از اهمیت خاصی برای جوانان برخوردار است بخصوص اگر این اشتغال در بخش دولتی باشد، ولی اخیرا اکثر استخدامهای دستگاه های دولتی اردبیل در مراحل اولیه ثبت نام راکد مانده و با وجود انتظار قشر زیادی از جوانان مسئولان پاسخ روشنی به متقاضیان نمی دهند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از این آگهی ها استخدام دستگاه های اجرای استان اردبیل برای جذب ۲۱۷ نفر نیرو انسانی است که در اوایل تیر ماه سالجاری منتشر و قرار بود در آخرین روز همین ماه برگزار شود ولی با وجود اینکه دو بار تاریخ این آزمون مشخص شده ولی هر بار به تاخیر افتاده و این موضوع برای شرکت کنندگان و شهروندان اردبیلی مسئله ساز شده است.

اطلاعیه ای با این مضون که “به دلیل تغییر زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی استان، تاریخ صدور کارت ورود به جلسه و تاریخ آزمون متعاقبا اعلام خواهد شد و داوطلبان از تماس تلفنی با استانداری خودداری نموده و جهت کسب اطلاع بیشتر روز آخر هر هفته به سایت استانداری مراجعه نمایند” سه ماه است که بر روی وب سایت استانداری درج شده و تاکنون اقدامی برای آن صورت نگرفته است.

این مسئله سبب ایجاد شایعه لغو کلی این آزمون به دلایلی چون عدم صدور مجوز برگزاری استخدامی و عدم تایید مسئولان کشوری شده طوریکه به گفته برخی شهروندان این آزمون برگزار نخواهد شد.

 

داوطلبان خواستار پاسخ از مسئولان

برخی از داوطلبان این آزمون ضمن تماس با دفتر خبرگزاری مهر اردبیل خواستار بررسی این موضوع و پاسخگویی مسئولان به این مسئله و رفع نگرانی خود شدند.

یکی از شرکت کنندگان در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: اردبیل از جمله مناطقی است که زمینه اشتغالزایی مناسبی برای جوانان ایجاد نشده و هر روز به تعداد بیکاران افزوده می شود حال اگر بعد از مدتها آگهی استخدام منتشر می شود همه حضور می یابند تا شانس علمی خود را آزمایش کنند.

اکبری افزود: این روزها جوانان اشتغال در بخش خصوص را به دولتی ترجیح می دهند ولی در جایی که این بخش در استان ما راکد مانده است چه انتظاری می توان داشت.

به گفته این شرکت کننده دستگاه های اجرایی استان برای نخستین بار چنین فرصتی را برای جذب نیروی انسانی آن هم به صورت بومی شهرستانی ایجاد کرده اند ولی متاسفانه بلاتکلیفی و شایعات این روزنه کوچک امید را از ما سلب کرده است.

این موضوع در حالی است که برخی از قبول شدگان در آزمون استخدامی شهرداریها نیز از عدم مشخص شدن تکلیف استخدام بعد از گذشت چند ماه از اعلام اسامی آنها در فهرست پذیرفته شدگان گلایه مند شده اند.

یکی از قبول شدگان در این آزمون با بیان اینکه تاکنون برای گذارندن مراحل گزینش دعوتی از وی نشده است، افزود: هر بار که این مورد را پیگیری کرده ام پاسخ روشنی از کسی دریافت نکرده ام.

 

آزمون استخدامی ادارات لغو نمی شود

وی خواستار رسیدگی مسئولان به این مشکل شد و افزود: در شرف تشکیل خانواده هستم و اگر این مورد بزودی تعیین تکلیف نشود می ترسم فرصت اشتغال را از دست بدهم و در زندگی دچار مشکل شوم.

اما معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر با تکذیب شایعه لغو آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی در استان از برگزاری این آزمون به محض دریافت دستور از مقامهای عالی کشور خبر داد.

عادل علیپور عدم برگزاری به موقع این آزمون را همزمان شدن زمان آن با ماه رمضان و تغییر معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور اعلام کرد.

 

معاون رئیس جمهور مجوز استخدامی را بررسی می کند

به گفته وی مسئله برگزاری آیین نامه آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی بعد در زمان فروزنده معاون سابق توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور صادر شده بود که در حال حاضر با توجه به حساس بودن معاون جدید به موضوع و با هدف تطبیق مجوز صادره با مواد ۵۱ و ۵۷ قانون جذب نیروی انسانی توسط معاون جدید توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور در دست بررسی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل عنوان کرد: این بررسی ها به سبب رفع برخی از عیب و ایرادها در مراحل برگزاری آزمون است و پیش بینی می شود تا پایان سال بطور قطع برگزار شود.

علیپور با بیان اینکه استان اردبیل برای برگزاری این آزمون در هر لحظه از آمادگی کافی برخوردار است، افزود: تاریخ صدور کارت ورود به جلسه و تاریخ آزمون متعاقبا اعلام خواهد شد و شرکت کنندگان از تماس تلفنی با استانداری خودداری کرده و برای کسب اطلاع بیشتر روز آخر هر هفته به سایت استانداری اردبیل مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، این در حالی است که در سایت های خبری مختلف به نقل از یکی از نمایندگان مجلس در شهریور ماه سالجاری آمده است عزیزی معاون جدید توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور اعلام کرده همه اقداماتی که لطف الله فروزنده در صدور مجوزهای استخدام و تعیین پستهای سازمانی تاکنون انجام داده، غیرقانونی بوده است و من مشغول درست کردن این وضعیت در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهورهستم.

گفتنی است این آزمون در برخی از استانهای کشور برگزار شده و هنوز نتیجه آن بعد از گذشت چند ماه اعلام نشده و مسئولان تنها به خبر اعلام اسامی در آینده نزدیک بسنده می کنند.

 

سهمیه دو هزار نفری اردبیل در استخدامهای ادارات

علیپور همچنین سهم استان اردبیل را در جذب نیروی انسانی در برنامه پنجم توسعه کشور را دو هزار و ۱۴۶ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد هزار نفر مربوط به سهمیه واحدهای شهرستانی و ۴۳ نفر فرزندان شهید و یک هزار و ۴۸ نفر نیز سهمیه تخصیص یافته به واحدهای استانی از محل دانشگاههای سراسری است که صورت متمرکز برگزار می شود.

وی اضافه کرد: از آزمونهایی که به صورت متمرکز برگزار می شود به عنوان مثال ۴۷۳ نفر آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی استان برای جذب نیرو در بیمارستانهای خلخال، گرمی و پارس آباد است که استانداری تنها نقش نظارت را در نوع آزمونها بر عهده دارد.

 

۲۱۷ نفر در ادارات اردبیل جذب می شود

به گفته این مسئول از سهمیه هزار نفری مجوز جذب ۴۰۰ نفر نیروی انسانی برای سالجاری صادر شده بود که ۲۱۷ نفر واجد الشرایط از سوی دستگاههای اجرایی اعلام شد.

علیپور اضافه کرد: بر اساس مجوزی که از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سابق اعلام شد آگهی ثبت نام همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز صورت گرفت و نزدیک به ۹ هزار نفر از این استان داوطلب شدند.

وی با بیان اینکه در این آزمون اولویت با نیروهای بومی است، تصریح کرد: لغو برگزاری این آزمون دور از انتظار است و حق کسانی که در این آزمون استخدامی شرکت کرده اند محفوظ است و اگر در جذب نیروهای بومی نتوان به حد نصاب رسید از متقاضیان بومی استان استفاده می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل همچنین از پایان عملیات تبدیل نیروهای قراردادی به پیمانی در دستگاههای اجرایی استان خبر داد و تصریح کرد: بر اساس آزمونی که برای افراد دارای شرایط به تعداد ۷۰۰ نفر در ۲۶ اسفند ماه سال گذشته برگزار شد بیش از ۶۰ درصد از شرکت کنندگان موفق به کسب نمره قبولی شدند و از ابتدای این ماه حکم آنها صادر شده است.

 

تبدیل وضیعت شدگان در محل کار خود حاضر شوند

وی با بیان اینکه ۶۷۶ نفر از نیروهای قراردادی در سطح استان بعد از سالها تعیین تکلیف شدند، متذکر شد: به استناد مواد صریح قانونی قبول شدگان از آزمون تبدیل وضعیت باید در محل خدمت تعیین شده حاضر و به خدمت خود ادامه دهند در غیر این صورت قبولی آنان باطل محسوب شده و در حکم انصراف است.

این مسئول خواستار همکاری دستگاههای اجرایی در اجرای احکام پیمانی شد و تصریح کرد: برخی مشکلات و موانع موجود در تسریع روند اجرای تبدیل و ضعیت نیروهای قراردادی و طرحی که خارج از اختیار دستگاههای اجرایی بود حل شده اند و در یک ماه آینده تمامی احکام پیمانی کارکنان قراردادی و طرحی سابق صادر می شود.

 

دستگاهها در تبدیل وضیعت نیروها همکاری کنند

علیپور اجرای این طرح را در کاهش هزینه دستگاههای اجرایی موثر دانست و افزود: این طرح علاوه بر کاهش دغدغه فکری کارکنان در استفاده از نیروهای توانمند و افزایش انگیزه کاری و بالا رفتن بهره وری در سازمانها موثر است.

همچنین مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تکلیف استخدام شهرداریهای استان اردبیل عنوان کرد: در این آزمون که در سال گذشته بر گزار شد ۱۰ هزار و ۸۸۶ نفر که دو هزار و ۹۱۳ نفر آن زن و هفت و هزار و ۹۷۳ نفر آن مرد بود، شرکت کرده بودند که در نهایت ۶۰۰ نفر  مورد پذیرش قرار گرفت.

به گفته نجات عبدالهی تعداد قبول شدگان ۱.۵ برابر افراد مورد نیاز در پست های اعلام یعنی ۴۰۶ نفر است که از این تعداد ۶۱ نفر سهمیه ایثارگران و ۳۶۵ نفر سهمیه آزاد هستند.

وی عنوان کرد: بلافاصله بعد از اعلام نتایح از سوی سازمان سنجش برای ارائه مدارک به استانداری از پذیرفته شدگان فراخوان شد که تاکنون ۷۵ درصد تشکیل پرونده داده اند.

وی با بیان اینکه پرونده کسانی که تکمیل است به گزینش معرفی شده اند، افزود: تا پایان مهر ماه پرونده مابقی نیز تکمیل و به محرله گزینش وارد می شوند.

 

بکارگیری پذیرفته شدگان استخدام شهرداری در سال ۹۲

این مسئول اعلام کرد: با توجه به حجم کار و تعداد نیروهای پذیرش شده کار گزینش و بررسی پرونده ها تا حدی زمان بر است ولی در اوایل سال ۱۳۹۲ همه واجدین شرایط  دعوت به کار می شوند.

به گفته این مسئول ۲۵ درصد از قبول شدگان به عنوان ذخیره هستند و اگر افرادی موفق به تکمیل مدارک مورد نیاز و کسب شرایط لازم نشوند از نفرات ذخیره استفاده می شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها