برگزاری آزمون استخدامی ۲۵۰۰ نفره وزارت نفت/ ۸ پتروشیمی آماده برگزاری آزمون استخدامی شدند

برگزاری آزمون استخدامی ۲۵۰۰ نفره وزارت نفت/ ۸ پتروشیمی آماده برگزاری آزمون استخدامی شدند

۹۷، سال برگزاری آزمون‌های استخدامی در صنعت نفت بوده به طوری‌که در سال جدید پیش بینی می‌شود دست کم ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ نفر از مسیر برگزاری آزمون‌های استخدامی جذب وزارت نفت و شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌های جدید گاز شوند.

بر این اساس «بیژن زنگنه» وزیر نفت اسفند ماه پارسال در گفتگو با «انرژی نیوز» از برگزاری آزمون جدید وزارت نفت با شرایط جدید در سال ۹۷ خبر داده و گفته بود: با دریافت حکم دیوان عدالت اداری، برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون استخدامی در سال ۹۷ آغاز شده است.

مهمترین ویژگی آزمون استخدامی وزارت نفت در سال ۹۷ یکپارچه برگزار شدن آن بوده به طوری‌که با حذف برخی از امتیازات از سوی دیوان عدالت اداری عملا به‌جای دو آزمون (گروه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کارکنان صنعت نفت)، با تجمیع انجام گرفته سال ۹۷ یک آزمون برای استخدام ۲۵۰۰ نفر انجام می‌شود.

استخدام ۶۰۰ نفر در پالایشگاه جدید گاز ایران

پس از وزارت نفت، دومین آزمون استخدامی سال ۹۷ برای جذب نیروی متخصص بهره‌بردار پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس خواهد بود که با توجه به پیشرفت حدود ۷۰ درصدی ساخت این پالایشگاه قطعا در سال جدید فرآیند برگزاری آزمون ۶۰۰ نفره این پالایشگاه گاز آغاز می‌شود.

«ابوالفضل عزیزی» مدیر منابع انسانی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس پیشتر در گفتگو با «انرژی نیوز» با یادآوری اینکه برگزاری آزمون استخدامی در این دو شرکت نیازی به اخذ مجوز از وزارت نفت و سازمان اداری و استخدامی ندارد، گفته است: فرآیند برگزاری آزمون استخدامی با همکاری دانشگاه امیرکبیر انجام می‌شود و پیش بینی می‌کنیم سال آینده آزمون استخدامی برگزار شود.

با این وجود تغییر و تحولات مدیریتی در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، آغاز فرایند برگزاری آزمون استخدامی در پالایشگاه بیدبلند و پتروشیمی هنگام را با تاخیرهایی روبرو کرده که پیش بینی می‌شود روند جذب این دو طرح در سال ۹۷ تسریع شود.

استخدام در بزرگترین طرح تولید اتیلن ایران

از سوی دیگر «جمشید مبارکی» مدیرعامل شرکت پتروشیمی گچساران هم در گفتگو با خبرنگار انرژی نیوز با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم سال ۹۷ و زمانی‌که پیشرفت عملیات ساختمان و نصب پتروشیمی گچساران به ۶۰ درصد رسید با برگزاری آزمون استخدامی و انجام مصاحبه‌های تخصصی نسبت به جذب نیروی متخصص و مورد نیاز خود اقدام کنیم، گفته است: در مجموع برای پتروشیمی گچساران چهار شیفت تعریف شده که یک شیفت استراحت بوده  و پیش بینی می‌شود حدود ۵۰۰ نفر نیروهای عملیاتی و همین تعداد نیرو برای پشتیبانی و خدماتی نیاز باشد که نیروی متخصص از مسیر برگزاری آزمون استخدامی و مصاحبه جذب خواهند شد.

پتروشیمی میاندوآب هم سال ۹۷ استخدام می‌کند

در این بین «احد مهدوی» مدیرعامل پتروشیمی میاندوآب با اشاره به پیشرفت حدود ۶۰ درصدی ساخت این مجتمع پتروشیمی تا پایان سال ۹۶، اعلام کرده است: نیروهای مورد نیاز این مجتمع پتروشیمی به زودی از طریق آزمون استخدامی تخصصی جذب خواهند شد.

بنابراین پیش بینی می‌شود بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر هم با برگزاری آزمون استخدامی و سپس سایر مراحل جذب در سال ۹۷ به استخدام این مجتمع تولید پلی‌اتیلن در غرب کشور در بیایند.

آغاز استخدام محدود پتروشیمی خراسان

پتروشیمی خراسان به‌عنوان بزرگترین مجتمع تولید اوره و آمونیاک شمال‌شرق ایران برای دومین بار در سال ۹۶ اقدام به برگزاری آزمون استخدامی محدود کرده است. بر این اساس ثبت نام آزمون استخدامی این شرکت پتروشیمی به منظور جذب ۲۶ نفر آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۷ ادامه دارد.

داوطلبان برای اطلاع از شرایط ثبت نام و حضور در آزمون استخدامی پتروشیمی خراسان می توانند به وب سایت http://goo.gl/Jk4Sg3 مراجعه کنند. پیش بینی می‌شود آزمون استخدامی پتروشیمی خراسان اردیبهشت ماه سال ۹۷ برگزار شود.

استخدام محدود در پتروشیمی بوعلی‌سینا

به گزارش انرژی نیوز، در کنار استخدام محدود پتروشیمی خراسان، پتروشیمی بوعلی‌سینا هم برای جذب مهندسان شیمی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در گرایش‌های مختلف اقدام به برگزاری آزمون استخدامی محدود در سال ۹۷ خواهد کرد.

علاوه بر این متانول سبلان، اوره و آمونیاک مسجدسلیمان، شیمیایی صدف عسلویه، متانول دنا و … از دیگر طرح های جدید پتروشیمی بوده که همگی دارای پیشرفت اجرایی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بوده که تاکنون اقدام به برگزاری آزمون استخدامی برای جذب نیروی متخصص خود نکرده‌اند که این شرکت ها برای جذب نیرو سال ۹۷ آزمون استخدامی برگزار خواهند کرد.

پیش بینی می‌شود در تمامی آزمون‌های استخدامی طرح‌های جدید پتروشیمی اکثر گرایش‌های شیمی، مهندسی شیمی، مواد، پلیمر، برق، فرآیند، ابزار دقیق، صنایع، عمران، ایمنی، محیط زیست، مکانیک، مدیریت، حسابداری، بازرگانی و کامپیوتر دارای بیشترین تقاضا برای جذب از طریق برگزاری آزمون‌های استخدامی باشند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها