برگزاری آزمونی مجزا برای نیروهای پیمانکاری صنعت نفت (مدرک فوق دیپلم و بالاتر)

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت از برگزاری آزمونی مجزا ویژه نیروهای پیمانکاری دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار موج، در بسیاری از شرکت های زیر مجموعه صنعت نفت نیروهای بسیاری سالها به صورت پیمانکاری مشغول به کار هستند و اگر نخواهیم همه شرکت ها را زیر سوال ببریم در برخی از آنها پیمانکاران تنها واسطه گرانی هستند که از حقوق کارگران منتفع شده و عملا هیچ نقش موثری در روند اجرای فعالیت ها ایفا نمی کنند. سالها است که نیروهای پیمانکاری با عقد قرارداد با پیمانکاران به کار مشغولند و هر روز در هراس احتمال از دست دادن شغل و نبود امنیت شغلی رنج می برند. بارها مسئولین وزارت نفت از برگزاری آزمون هایی برای تبدیل وضعیت این نیروها خبر دادند که اندک وعده های آنها محقق شد. از وعده های تحقق یافته می توان به برگزاری آزمون استخدامی در تاریخ های ۳۰ و ۳۱ تیر ماه سال جاری اشاره کرد که با ظرفیت پذیرش حدود ۵ هزار نفر برگزار شد و علاوه بر نیروهای پیمانکاری واجد شرایط بسیاری از افراد جویای کار نیز در آن شرکت کرده بودند.

سید علیرضا میرمحمد صادقی، معاون وزیر نفت از برگزاری آزمونی مجزا برای تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری خبر داد و گفت: برای این منظور فرم‌هایی طراحی شده و در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه صنعت نفت قرار گرفته است تا اطلاعات کلی از سمت‌های خالی و تعداد نیروهای پیمانکاری موجود در شرکت‌‌های تابعه وزارت نفت به دست بیاید.
وی با تاکید بر فراهم‌کردن زمینه‌های اجرایی این آزمون در معاونت منابع انسانی افزود: در صورت تکمیل این فرم‌ها باید هر چه سریع‌تر به معاونت توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت تحویل داده شود. این فرم ها از تیرماه در اختیار شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت قرار گرفته بود و آنها موظف بودند تا پایان شهریور ماه، تعداد نیروهای پیمانکاری و میزان پتانسیل موجود برای جذب آنها را به معاونت نیروی انسانی وزارت نفت اعلام کنند.
به گفته میرمحمدصادقی، فرم‌های یاد شده غربالگری شده و در نهایت زمان اجرای آزمون اعلام و وضعیت شغلی پذیرفته‌شدگان از پیمانکاری به قرارداد مدت معین با وزارت نفت تبدیل خواهد شد.
این مقام مسئول با بیان این که پیش‌بینی می‌شود در آزمون پیش‌رو مصاحبه عملی وجود نداشته باشد، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود ۲۰ هزار سمت خالی در مجموعه‌های وزارت نفت وجود دارد که حدود پنج هزار سمت آن با پذیرفته‌شدگان آزمون اخیر اشغال خواهد شد و در همین حدود نیز از پذیرفته‌شدگان آزمون نیروهای پیمانکاری خواهد بود و ۱۰ هزار سمت باقی‌مانده نیز برای جابه‌جایی سمت‌ها خالی خواهد ماند.
به گفته وی، حدود ۲۰ هزار نفر نیروی پیمانکار فوق دیپلم به بالا در مجموعه وزارت نفت وجود دارد که از این میان حدود پنج هزار نفر در آزمون پیش‌رو پذیرفته خواهند شد.
معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت درباره شرایط نیروهای پیمانکاری که در آزمون پذیرفته نشوند، گفت: توافق‌نامه‌ای میان وزارت نفت ومعاونت توسعه منابع انسانی رئیس‌جمهوری امضا خواهد شد که بر مبنای آن، تعاونی‌هایی با امتیازهای خاص تشکیل می‌شود تا از این طریق در حل مشکلات شرکت‌های پیمانکاری و نیروهای آنان موثر واقع شوند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها