۱۰۰ برند ارزشمند جهان

موسسه اینتربرند در تازه‌ترین گزارش خود ۱۰۰ برند با ارزش جهان در سال ۲۰۱۱ میلادی را معرفی کرده است.

براساس گزارش موسسه اینتربرند، کوکاکولا با ارزش برند ۷۱ میلیارد و ۸۶۱ میلیون دلار برای دوازدهمین سال پیاپی در صدر ارزشمندترین برندهای جهان قرار گرفت. ارزش برند امسال این شرکت دو درصد افزایش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

در رده‌ دوم IBM با ارزش برند ۶۹ میلیارد و ۹۰۵ میلیون دلاری قرار گرفت که ارزش برند این شرکت نیز رشد ۸ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

رده سوم نیز به مایکروسافت با ارزش ۵۹ میلیارد و ۸۷ میلیون دلار اختصاص یافته که ارزش برند این شرکت سه درصد افت را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

اما در میان ۱۰۰ برند برتر جهان بیشترین افزایش ارزش مربوط به برند اپل بوده است. این برند در رده هشتم قرار گرفته و ارزش آن ۳۳ میلیارد و ۴۹۲ میلیون دلار است که ۵۸ درصد رشد را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

ارزش برند آمازون نیز با رشد ۳۲ درصدی بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۷۵۸ میلیون دلار شده است.

همچنین ارزش برند گوگل با رشد ۲۷ درصدی به ۵۵ میلیارد و ۳۱۷ میلیون دلار رسید.

رده‌های چهارم تا دهم رده‌بندی اینتربرند نیز به برندهای گوگل، جنرال الکتریک، مک‌دونالد، اینتل، اپل، دیزنی و اچ‌.پی اختصاص یافت.

در میان خودروسازان برند تویوتا با ارزش ۲۷ میلیارد و ۷۶۴ میلیون دلار در رتبه ۱۱ قرار گرفته است. ارزش برند این شرکت شش درصد افزایش یافته است.

برند خودروسازان به ترتیب رده: تویوتا ۱۱، مرسدس بنز ۱۲، بی.ام.و ۱۵، هوندا ۱۹، فورد ۵۰، فولکس‌واگن ۴۷، آئودی ۵۹، هیوندای ۶۱، پورشه ۷۲، نیسان ۹۰ و فراری ۹۹ معرفی شد.

از دیگر شرکتهای تولیدی و صنعتی مطرح در این فهرست می‌توان به نوکیا ۱۴، سامسونگ ۱۷، ژیلت ۱۶، پپسی ۲۲، سونی ۳۵، دل ۴۳، نستله ۵۵، آدیداس ۶۰، یاهو ۷۶ و هارلی دیویدسون ۱۰۰ اشاره کرد.

پایین‌ترین ارزش برند در این فهرست ۱۰۰ تایی با سه میلیارد و ۵۱۲ میلیون دلار متعلق به شرکت آمریکایی هارلی دیویدسون است. در این فهرست شرکت‌هایی از کشورهای آمریکا، فنلاند، ژاپن، آلمان، فرانسه، کره‌جنوبی، سوئد، سوئیس، کانادا، هلند، ایتالیا، اسپانیا، بریتانیا، تایوان و مکزیک حضور دارند.

 

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها