برنامه دولت در سال جدید ارتقا رشد اقتصادی همراه با اشتغال است

اصغرنورالله زاده روز سه شنبه در جشنواره تجلیل از کارگران و گروه های کار استان مرکزی در اراک افزود: رویکرد دولت برای سال جدید دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصد است و برای تحقق هر یک درصد رشد، حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.
وی اظهار کرد: مولفه های مهم برای تحقق رشد اقتصادی هدفگذاری شده دولت، نیروی انسانی ماهر، فناوری پیشرفته، سرمایه مالی و مدیریت کارآمد است که در همه این زمینه ها دولت برنامه های مفصلی دارد.
وی گفت: نیروی انسانی ماهر و متخصص سرمایه اصلی کشور در رشد اقتصادی است و می طلبد انگیزش کار در سطوح کارآفرین و کارگر ارتقا بیابد و با تولید محصولات کیفی بستر حضور پررنگ در بازارهای جهانی محقق شود.
وی افزود: دوران پسا برجام فرصتی طلایی برای خروج از رکود تورمی اقتصاد ایران است و نباید به هیچ قیمتی از کف برود.
مدیرعامل صندوق کارآفرین امید، با یادآوری موفقیت دیپلماسی کشور در برجام گفت: راهبری موثر رهبر معظم انقلاب و سیاست خارجی موفق، حقانیت ایران را در پای میز مذاکره نشان داد و گفتمان صلح طلبی و تعامل پذیری ایران را به جهانیان نشان داد.
نورالله زاده افزود: ایران به لحاط جمعیت و وسعت در دومین جایگاه کشور های منطقه خاورمیانه نشسته و تلاش دولتمردان در این است که اثرگذاری اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور همچنان تقویت شود.
وی در ادامه اظهار کرد: مولفه ها و برنامه های کارآمد در بهبود فضای کسب و کار و مهارت های فکری و یدی تکلیف دولت است و باید به گونه ای در عرصه تولید بستر سازی شود که خلاقیت و انگیزش کارگران و کارآفرینان ارتقا یافته و اثرگذاری مستقیم بر بهبود رشد اقتصادی مهیا شود.
وی گفت: دولت در کارنامه دو ساله خود تلاش موثری را در بهبود مسائل اقتصادی دارد و با مدیریت شایسته، موفق شده نرخ تورم را کنترل و از تحمیل هزینه به بنگاه های اقتصادی و خانوارها جلوگیری کند.
استاندار استان مرکزی نیز در این آیین گفت: برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی که مسیری مناسب برای رشد اقتصادی کشور است باید همه بخش ها پای کار بیایند تا ضربات سختی در سال های تحریم به مبادی این اقتصاد وارد شده با سرعت بهتری جبران شود.
محمود زمانی قمی افزود: معضلات تورم و رکود بسیاری از بخش های صنعتی و تولید استان و کشور را کند کرده که باید با بسته های خدمتی مناسب و مدیریت اصولی زخم های عمقی این بخش ترمیم شود.
استاندار مرکزی گفت: نوسان ارز، تمرکز گرایی، اتخاذ تصمیم همراه با تخریب بنیان اقتصاد و تبدیل کارآفرینان به بدهکاران جدی بانک ها از سیاست های نادرستی بود که صنعت و تولید را مشکل دار کرد.
زمانی قمی افزود: تکلیف همه بخش ها حرکت در مسیر راهبردهای اقتصاد مقاومتی است و برای زدودن آثار تحریم و مدیریت های نادرست باید مجموعه ای از رفتار مبتنی بر صبر، اتحاد و هدایت رهبری در مسیر اقتصاد کشور شکل بگیرد که منجر به موفقیت و پیروزی شود.
وی گفت: دولت تدبیر و امید اجرایی شدن سیاست اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت های درون و گسترش تعامل با خارج کشور پی می گیرد که همه باید دست دولتمردان را در تحقق این مهم بفشارند.
استاندار استان مرکزی گفت: به دلیل تحریم و تهیه اجناس به قیمت گران و نداشتن مجوز برای وارد کردن پول نفت، ده ها هزار میلیارد تومان از دارایی ایرانیان در سال های گذشته به جیب دلالان ریخته شد که ضررهای فراوانی به پیکره اقتصاد کشور وارد کرد.
زمانی قمی گفت: اکنون کشور در شرایط مناسبی قرار گرفته است و سال آینده وضعیت اقتصاد جامعه و مردم بهتر نیز می شود چرا که راهبردهای دولت اقتصاد تولیدی و اشتغال پایدار دارد.
وی گفت: بیکاری حاد امروز یک شب در کشور به وجود نیامده و در کوتاه مدت هم امکان ریشه کنی آن نیست، همانطور که تخریب و ویرانگری زودتر از تعمیر و اصلاح قابل اجرا است اما دولت با همه قوا می کوشد مشکلات و کاستی ها را گره گشایی کند و در این راستا مشارکت مردمی را یک اصل اساسی می داند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: معنای کارگر به بلندای اقتدار و قداست یک کشور است، وقتی امام راحل ، حیات یک ملت را مرهون کار و کارگر می داند باید به حساسیت جایگاه کارگر پی برد.
ناصر شیخی افزود: هرچه به سمت صنعتی شدن پیش می رویم باید بیشتر به موقعیت اجتماعی کارگر و نقش موثر آن در جامعه توجه کنیم.
وی اظهار کرد: تجلیل از کارگران برای گفتن دشواری ها و سختی های طبقه کارگر نیست بلکه برای تقدیر از نوآوری، ابتکار و سازندگی است.
شیخی توضیح داد: کارآفرینی موضوع حیاتی در توسعه همه جانبه و پایدار است و در تمامی بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی، بحث توسعه کارآفرینی مستتر است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: این استان با داشتن سه هزار واحد صنعتی و بالغ بر ۳۰۰ هزار کارگر مشمول قانون کار و نیز ۲۹۴ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی قطب چهارم صنعت کشور را به خود اختصاص داده است.
در این جشنواره از هشت گروه کار، شش کارگر، یک تلاشگر، دو واحد تولیدی، دو مدیر زن سرپرست خانوار، دو کارگر زن سرپرست خانوار و یک خانه بهداشت کارگری نمونه تقدیر شد.
در این جشنواره همچنین از گروه کار نمونه شرکت ماشین سازی اراک که در رقابت ملی به عنوان گروه کار نمونه ملی معرفی شده بود، تجلیل شد.
استان مرکزی با یکهزار و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت و از کانون های مهم کشاورزی، صنعتی کشور و گردشگری از استعدادهای بالایی برخوردار است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها