برنامه استخدام نیروهای جدید در سازمان جنگل ها

مرکز گیلان رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز در نشست بررسی مسایل منابع طبیعی در رشت با بیان اینکه برای حفاظت از عرصه های طبیعی با کمبود نیرو مواجه ایم گفت : برای این کار به ۳ هزار نیروی جدید نیاز داریم که سازمان مدیریت و برنامه ریزی با استخدام ۵۴۴ موافقت کرد.
آقا آقایی افزود : این افراد با برگزاری آزمون جذب می شوند که سهم گیلان ۴۰ نفر است.
وی تصریح کرد : برای صیانت از جنگل ها طرح کاداستر را در ۳۲ هزار هکتار از اراضی جنگلی کشور اجرا شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین با بیان اینکه که قرار است امسال هم ۱۴ میلیون هکتار از جنگل های کشور مشمول طرح کاداستر شود گفت : هدف از اجرای طرح کاداستر تک برگی شدن سند جنگل های کشور، گسترش زراعت چوب و حفظ اراضی ملی است.
آقای آقایی به توانمندی گیلان در زراعت چوب اشاره و اضافه کرد : گیلان از مناطق اصلی برای توسعه زراعت چوب در کشور است.
وی به صادرات چوب نیز اشاره و گفت : سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای توسعه صادرات و واردات چوب کارشناس قرنطینه را در گمرک مستقر کرده و صادرات آن را آزاد گذاشته است.
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پاسخ به درخواست واگذاری بخشی از پارک جنگلی سراوان به شهرداری رشت گفت : من عرصه های جنگلی را به نیروهای دولتی واگذار نمی کنم ، شهرداری می تواند بخش خصوصی را به صورت مستقیم وارد کار کند.
فرماندار رشت هم گفت : مهمترین تهدید ما در جنگل ها خطر آتش سوزی است که باید برای مقابله با آن به تجهیزات نوین مجهز شویم.
سید محمد احمدی با گلایه از کمبود نیروی انسانی برای حفاظت از اراضی ملی گفت : اکثر پاسگاه های حفاظت جنگل ها با کمبود نیرو مواجه اند.
آقای کوچکی نژاد یکی از نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی از رییس سازمان جنگل ها خواست شرایط واگذاری عرصه های طبیعی برای سرمایه گذاری شفاف تر شود تا همه بتوانند در سرمایه گذاری ها شرکت کنند و از رانت خواری جلوگیری شود.
آقای حسنی دیگر نماینده رشت در مجلس شورای هنوز طرح کاداستر یا حد نگاری در جنگل های گیلان بطور کامل اجرا نشده است به همین دلیل جنگل نشینان و حاشیه نشینان جنگل تکلیف شان مشخص نیست.
وی افزود : واگذاری ۷۵۵ هکتار زمین سپیدرود بدون هماهنگی با استان بوده است که با پیگیری استاندار از این امر جلوگیری شد.
آقای جعفرزاده دیگر نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی هم گفت : برای اجرای طرح کاداستر باید زمان مشخص شود.
شهردار رشت هم در این نشست با اشاره به مشکل ساماندهی پسماند گفت : ۱۵ هکتار از جنگل های سراوان بیش از ۳۰ سال است که محل دفن زباله شده است و این باعث تاثر وتاسف است.
آقای نصرتی افزود : برای توسعه ی گردشگری و درآمد زایی و ایجاد اشتغال طرح ساخت یک مجمع رفاهی گردشگری در پارک جنگلی سروان در دست اجرا است.
آقای شعبان نژاد رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز گفت : ۸۷ درصد از زمین های گیلان کشاورزی و ۵۶۴ هزار هکتار جنگلی است.

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها