با رفع تحریم به راحتی ۱ میلیون شغل جدید ایجاد می‌کنیم

  با رفع تحریم به راحتی ۱ میلیون شغل جدید ایجاد می‌کنیم/ محدودیتی برای شرکت‌های آمریکایی نداریم

 

سخنگوی دولت گفت ایران حق تعیین انتخاب شرکای اقتصادی را برای خود محفوظ نگه می‌دارد.‌

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری و فعالیت شرکت های آمریکایی در ایران وجود ندارد اما دولت ایران حق انتخاب را برای پذیرفتن از بین شرکت های اروپایی و آمریکایی محفوظ نگه می دارد.

نوبخت در این گفتگو موقعیت کنونی ایران را بسیار خوب خواند و افزود یکی از نقاط قوت ایران ، دارا بودن سرمایه انسانی نیرومند شامل نیروهای جوان و بسیار تحصیل کرده است که در رشد اقتصادی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
سخنگوی دولت تاکید کرد بر خلاف کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی، ایران تصمیم دارد تولید خود را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.
وی گفت: « قطعا بر اساس کاهش قیمت نفت تصمیم گیری نمی کنیم. اگر عرضه نفت در بازار کم باشد کشورها باید تولید خود را افزایش دهند. این درحالی بود که ما تحریم بودیم. آنان اکنون باید عرضه نفت را کاهش دهند و به ایران اجازه بدهند سهم خود را از بازار داشته باشد. به علت های متفاوت امیدوار هستم و پیش بینی می کنم قیمت نفت بزودی به میزان واقع بینانه نزدیک شود.»
نوبخت در پاسخ به این پرسش که صادرات ایران در پنج سال آینده چه میزان خواهد بود گفت: «در نظر داریم تولید ایران را به پنج میلیون بشکه در روز برسانیم. البته ظرفیت تولید ما بسیار بیشتر از این است. در سال آینده روزانه یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار بشکه تولید نفت خواهیم داشت. روزانه چهارصد هزار بشکه هم میعانات گازی تولید خواهیم کرد. در نتیجه کل تولید ما دو میلیون و دویست و پنجاه هزار بشکه در هر روز خواهد بود.»
سخنگوی دولت درمصاحبه با سی ان ان درباره تاثیر برداشته شدن تحریم ها بر زندگی مردم افزود: « به راحتی می توانیم بین نهصد هزار تا یک میلیون شغل بویژه برای جوانان تحصیل کرده ایجاد کنیم. این رقم ، رقمی واقع گرایانه و نه خوش بینانه است. در زمینه تغییر قوانین با هدف تقویت بنیه اقتصادی، پیشینه خوبی در منطقه داریم. اطمینان داریم خارجی ها ایران را برای سرمایه گذاری در این منطقه انتخاب خواهند کرد.»
سخنگوی دولت همچنین درباره تاثیر برداشته شدن تحریم ها بر زندگی مردم افزود: « به راحتی می توانیم بین نهصد هزار تا یک میلیون شغل بویژه برای جوانان تحصیل کرده ایجاد کنیم. این رقم ، رقمی واقع گرایانه و نه خوش بینانه است. در زمینه تغییر قوانین با هدف تقویت بنیه اقتصادی، پیشینه خوبی در منطقه داریم. اطمینان داریم خارجی ها ایران را برای سرمایه گذاری در این منطقه انتخاب خواهند کرد.»
نوبخت درباره فعالیت شرکت های آمریکایی در ایران نیز گفت: « مشکلی برای فعالیت شرکت های آمریکایی در کشور نداریم. شرکت های آمریکایی هم می توانند در زمینه هایی که ما نیاز به سرمایه گذاری داریم ، سرمایه گذاری کنند.  البته حق انتخاب را از بین شرکت های اروپایی و آمریکایی که برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده اند برای خود محفوظ نگه می داریم. در انتخاب سرمایه گذاران هم موارد زیادی هست که باید رعایت شوند اما در کل سرمایه گذاران آمریکایی هیچ محدودیتی برای فعالیت در ایران ندارند.»
خبرنگار سی ان ان در ادامه گفت گرچه ایران می گوید هیچ محدودیتی برای فعالیت شرکت های آمریکایی در این کشور وجود ندارد اما در اوضاع سیاسی بین دوکشور حتی بعد از اجرای توافق هسته ای تغییر چندانی ایجاد نشده است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها