بازنشستگی ۳۵۰ هزار فرهنگی تا سال ۱۴۰۱

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نشست تخصصی ساماندهی نیروی انسانی شهرستان‌های استان تهران با حضور رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، معاون طرح و برنامه مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات این وزارتخانه، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و رؤسای مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران در کهریزک برگزار شد.

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در این نشست اظهار داشت: مدرسه و برنامه درس ملی، اصلی‌ترین وظیفه آموزش و پرورش است و در تأمین و تخصیص منابع به ویژه نیروی انسانی باید مدرسه در اولویت اول آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بدون اینکه منابع جدید در اختیار داشته باشیم نباید به توسعه واحد‌های سازمانی بپردازیم، تأکید کرد: نیروی انسانی که در مدرسه مورد نیاز است به هیچ وجه نباید در بخش‌های دیگر تخصیص داده شود.

چهاربند، طبق اصل ۳۳ قانون اساسی اولویت اول و وظیفه اصلی آموزش و پرورش را مدرسه دانست و افزود: به هیچ وجه نباید نیروی انسانی که برای مدرسه جذب و تربیت شده‌اند به سایر واحدهای سازمانی تخصیص داده شود.

این مقام مسئول استفاده از منابع مدرسه در بخش‌های دیگر را سوء مدیریت دانست و ادامه داد: ما باید تعریف مان را از مدرسه محوری در عمل محقق کرده و با اصلاح روش‌ها به اهداف اصلی تعلیم و تربیت نزدیک شویم.

چهاربند با اشاره به اینکه در شهرستان‌های استان تهران به دلیل افزایش جمعیت نسبت به استان‌های دیگر از مشکلات بیشتری برخورداریم، تأکید کرد: مدیریت صحیح منابع و توجه به شهرستان‌های استان تهران و برخی استان‌های دیگر که شرایط مشابه دارند باید به شکل جدی‌تری صورت گیرد تا این استان‌ها که از شرایط خاص برخوردار هستند با چالش جدی روبه‌رو نشوند.

 رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه برنامه نیروی انسانی یک برنامه میان مدت است و حداقل برای یک دوره ۱۰ ساله باید پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد، یادآور شد: تا سال ۱۴۰۱ چیزی در حدود ۳۵۰ هزار نفر از آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که باید از هم اکنون پیش‌بینی های لازم را صورت داد تا با مشکل بحران منابع انسانی در آینده نزدیک روبه‌رو نشویم.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها