این بازی فکری سلول های خاکستری کودکان شما را فعال تر می کند!

01

این روزها پیشرفت تکنولوژی تمامی ابعاد زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌ها در مواجهه با این موضوع، کودکان و نوجوانان هستند. چرا که با پیشرفت تکنولوژی، این گروه بیش از حد طبیعی درگیر مواردی چون بازی‌های کامپیوتری و موبایل شده‌اند.

کودکان و نوجوانان به جهت کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی و رشد ابعاد مختلف شخصیتی، نیاز به حضور در جمع دوستان و انجام بازی‌های فیزیکی دارند.

بازی‌های فکری می‌توانند این نیازها را به‌خوبی پاسخ دهند.

در انتخاب یک بازی خوب، سناریو، نوع و محتوای آن اهمیت ویژه‌ای دارد. خوشبختانه بازار بازی های فکری در ایران از تنوع مناسبی برخوردار است و هر سلیقه‌ای این امکان را دارد که بازی فکری مناسبی برای خود پیدا کند.

02

اکثر بازی‌ها، به جز سرگرم کردن مخاطب‌، اهدافی مثل تقویت یک یا چند مشخصه‌ی فردی یا گروهی را دارند.

برای مثال به بازی “دژ” اشاره می‌کنیم. در این بازی بازیکنان در رقابت با یکدیگر، تلاش می‌کنند تا با ساخت جذابترین و بهترین شهر، تبدیل به بهترین حکمران در قلمرو پادشاهی شوند.

در طی بازی، بازیکنان با حدس زدن هویت بازیکنان دیگر بر اساس اطلاعات موجود، تلاش می‌کنند تا اموال و شهر خود را از گزند بازیکنان دیگر حفظ کنند و همزمان ساخت و ساز خود را در شهر گسترش دهند.

از اهداف بازی دژ، پرورش مهارت‌های تصمیم‌گیری، ذهن‌خوانی، پیش‌بینی، ریسک‌پذیری و مهارت‌های ارتباطی می‌باشد.

از دیگر ویژگی‌های خوب این بازی این است که مختص کودکان و نوجوانان نیست و افراد ۱۰ تا ۹۹ ساله در کنار هم می‌توانند از این بازی لذت ببرند.

بازی های رومیزی دیگر از جمله پاتک، کاپوچین، پایاپای، دالیز، جالیز و…. هر کدام به نوعی به تقویت جنبه‌های مختلف شخصیت می‌پردازند و می‌توانند به گرم‌تر شدن کانون خانواده‌ی شما کمک کند.

 

03

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها