ایران ۱۴۰۰ با کمبود ۴۰۰ هزار معلم روبرو است

همدان-ایرنا- رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ ایران با کمبود حدود ۴۰۰ هزار معلم روبرو می شود، گفت:در این شرایط یکی از دغدغه های اساسی، جذب درست و تامین نیروی انسانی متخصص و توانمند در حوزه تعلیم و تربیت است.

محمد حسین کفراشی روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان همدان افزود: نیروی انسانی، محور اقتصاد مقاومتی و آموزش و پرورش زیر ساخت نیروی انسانی است؛ لذا باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی دغدغه همه ارگان ها به اعتلای آموزش و پرورش معطوف باشد.
وی ادامه داد: باید بهترین و توانمندترین افراد را برای حوزه آموزش و پرورش، تربیت کنیم و با ایجاد انگیزه و حفظ کرامت و جایگاه معلمی به نگهداشت معلمان فرهیخته در حوزه تعلیم و تربیت همت گماریم.
وی اضافه کرد: وظیفه همه مسئولان است که فضای امن و آرامی را برای معلمان ایجاد کنند تا امر تعلیم و تربیت به بهترین شکل ممکن در جامعه انجام شود.
رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: باید در سمت های مدیریتی حوزه تعلیم و تربیت، افراد متخصص، ارزشی و انتقادپذیر، اهل مشورت و دارای تقوای سیاسی و اجتماعی منصوب شوند تا فضا برای ارتقای شاخص های آموزشی و تربیتی فراهم باشد.
کفراشی با اشاره به دغدغه های حوزه آموزش و پرورش، گفت: یکی از مولفه های نگران کننده این حوزه، فضای مجازی است که همچون یک شمشیر دو لبه عمل می کند و دشمن از طریق آن در تلاش برای نفوذ و صدمه زدن به دانش آموزان کشورمان است.
وی اظهار کرد: طبق آمار حدود ۴۰ درصد از دانش آموزان ایرانی از فضای مجازی استفاده می کنند که باید نسبت به مضرات و آسیب های اجتماعی آن مراقب باشیم.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این آئین گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یک سند تربیت محور و برگرفته از نظام اعتقادی و اسلامی است.
حسن آقا یوسفی با اشاره به هفته تربیت اسلامی گفت: بیش از ۱۵ برنامه ویژه هفته تربیت اسلامی به طور همزمان در مناطق مختلف استان برگزار می شود.
وی بر اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در تربیت نسل های آینده تاکید کرد و گفت: اگر به منزلت و جایگاه آموزش و رورش قدر داده شود بهترین تربیت برای نسل های آینده رقم می خورد.
به گزارش ایرنا، با حکم وزیر آموزش و پرورش ‘محمد پورداود’ به سمت مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان منصوب و از خدمات ‘مصطفی خزاعی’ تقدیر شد.
گفتنی است؛ محمد پور داود متولد ۱۳۴۷ در نهاوند است. وی دانش آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌ فلسفه تعلیم و تربیت و دانشجوی دوره‌ دکتری همین رشته است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها