ایجاد ۹۳۰ هزار فرصت شغلی در سال ۹۶

ایجاد ۹۳۰ هزار فرصت شغلی در سال ۹۶به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، محمد باقر نوبخت در گفتگو با برنامه”نگاه یک” گفت: در سال جاری ۷۰۰تا۷۵۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد اما با توجه به افزایش شمار جمعیت فعال کشور و ورود یک میلیون و۲۵۰ هزار جویای کار جدید همه افراد موفق به کسب فرصت شغلی مناسب نشدند.

وی با بیان اینکه کل اشتغال ایجاد شده در سال ۳۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد گفت:دولت در بودجه سال اینده اعتبار ویژه ای برای اشتغال در نظر گرفته است در همین راستا طرحی یک فوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است که در صورت تصویب نهایی مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق ذخیره ارزی برای اشتغالزایی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرهای بزرگ اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد:علاوه براین مبلغ یکهزار میلیاردتومان نیز صرفا برای اشتغالزایی پیش بینی شده است همچنین پیشنهاد شده است مبلغ یک ونیم میلیارد دلار برای نمایت از شرکتهای دانش بنیان به منظور جذب و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال ۹۶ اختصاص یابد.

نوبخت تاکید کرد:آماری که در بحث ایجاد شغل مطرح می شود شغلی است که زندگی فردشاغل را تامین کند و مشاغل ساعتی هرچند در استاندارد جهانی محسوب می شود اما هدف برنامه ریزان از ارائه امار اشتغال نیست.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها