ایجاد ۱۰ هزار شغل در استان های سیلزده توسط بنیاد برکت

معاون مشارکت های اقتصادی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: امسال ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در چهار استان سیلزده کشور از جمله لرستان اولویت مهم این بنیاد است.
به گزارش ایرنا، هادی جوهری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به همین منظور در سفر به این مناطق و دیدار با کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان ها شرایط آنان برای همکاری بنیاد و کمک به آنها بررسی می شود.
وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت سه مدل مختلف را برای کمک و مشارکت با فعالان اقتصادی استان ها تعریف کرده ، اظهار داشت: در مدل بنگاه محور حداکثر ۴۹ درصد سهم شرکت یا کارخانه توسط بنیاد برکت سرمایه گذاری می شود و پس از گذشت سه تا پنج سال و رونق واحد هدف، این سهم به فعالان اقتصادی واگذار و بنیاد از طرح خارج می شود.
وی تصریح کرد: در این نوع مشارکت بنیاد برکت تا یکهزار و ۵۰۰میلیارد ریال در شرکت های کوچک و متوسط مشارکت می کند.
معاون مشارکت های اقتصادی بنیاد برکت گفت: در مدل اجتماع محور نیز کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی با پرداخت تسهیلات در روستاها ایجاد می شود که سقف این تسهیلات از ۲۸۰ میلیون ریال در سال گذشته به ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون ریال برای هر نفر افزایش یافته است.
جوهری ادامه داد: در این راستا سال گذشته ۱۰ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع محور توسط بنیاد برکت در کشور اجرا شده که با متوسط اشتغالزایی یک تا ۱.۵ فرصت شغلی هر طرح، حدود ۱۵ هزار شغل در این زمینه ایجاد شد.
وی افزود: امسال ۱۸ هزار فرصت شغلی در مدل احتماع محور ایجاد می شود که ۱۰ هزار شغل ان مربوط به مناطق سیلزده است.
عضو هیات مدیره بنیاد برکت با بیان اینکه این نهاد در شهرک ها و نواحی صنعتی مشارکت یا سرمایه گذاری نمی کند اضافه کرد: در مدل تسهیلات محور نیز حداکثر ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در مناطق روستایی پرداخت می شود.
جوهری اظهار داشت: بنا بر تاکید رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، حضور و فعالیت بنیاد برکت در مناطق سیلزده به صورت مستمر و با فعالیت بیشتر خواهد بود و همچنین تلاش می شود با هم افزایی طرح های بنگاه محور و اجتماع محور، زنجیره های تولید ایجاد شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها