اولویت اشتغال در پروژه آلومینیوم جنوب با نیروهای بومی است

اولویت اشتغال در پروژه آلومینیوم جنوب با نیروهای بومی است

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: براساس سیاست‌های دولت، اولویت اشتغال در پروژه آلومینیوم جنوب با نیروهای بومی منطقه است.

به گزارش ایسنا ، مهدی کرباسیان – معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت – امروز (سه‌شنبه) در حاشیه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به لامرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهمترین و اصلی‌ترین سیاست‌های دولت ایجاد اشتغال و یک راه حل این مسئله نیز اتمام و راه‌اندازی هر چه سریعتر پروژه‌ها است.

او جایگاه پروژه آلومینیوم و نیروگاه سیکل ترکیبی در حال احداث در منطقه انرژی‌بر لامرد را بسیار مهم دانست و گفت: آلومینیوم جنوب با ظرفیت اولیه ۳۰۰ هزار تن در سال، ظرفیتی مهم برای رفع بخشی از مشکل اشتغال محسوب می‌شود و سیاست دولت هم به کارگیری نیروهای بومی است.

کرباسیان با تصریح اینکه در تامین نیاز پروژه آلومینیوم جنوب به انرژی، مشکلی وجود نخواهد داشت، گفت: شرکت مجری پروژه آلومینیوم جنوب به دلیل حساسیت‌های موجود در به کارگیری نیرو و تخصصی بودن کار، الزاما در بعضی از تخصص‌ها از نیروهای خارجی و غیربومی استفاده کرده است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو همچنین گفت: سالکو در حال مذاکره و بررسی پیشنهادهای شرکت‌های مختلف برای اجرای فاز دوم پروژه آلومینیوم جنوب است؛ با اجرای فاز دوم، ظرفیت تولید این مجتمع به ۶۰۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

کرباسیان در خصوص استقرار دیگر صنایع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز گفت: در سفر امروز وزیر صنعت مقرر شد یک تیم شامل معاونت‌های تخصصی برای استقرار صنایع پایین دستی در این منطقه تشکیل و روند بررسی‌ها تسریع شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها