امسال ۲۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ایجاد ۷۰ هزار فرصت شغلی شامل مشاغل خانگی و خرد از ابتدای سال تا کنون توسط این کمیته خبر داد و گفت: به افراد متقاضی ایجاد مشاغل خانگی پنج میلیون تومان و به افراد متقاضی ایجاد مشاغل خرد ۱۵ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.
محمد امید در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه در ابتدای سال قرار بود ۵۰۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها برای مشاغل خانگی و خرد ایجاد شود، اظهار کرد: به دلیل اختصاص نیافتن منابع مالی تنها ۲۲۰ هزار فرصت شغلی در این رابطه در سال جاری ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: منابعی که در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته برای حدود ۱۲۰ هزار فرصت شغلی کافی است و منابعی نیز که در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار گرفته برای ایجاد حدود ۱۰۰ هزار فرصت شغلی مناسب است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه کمیته امداد تا کنون برای حدود ۷۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است، اظهار کرد: تاکنون موفق به وصول ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد فرصت‌های شغلی شده‌ایم و باید برای ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده مجموعا ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار وصول کنیم.
وی افزود: طبق آخرین گزارشات دبیرخانه ساماندهی مشاغل روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، سایر دستگاه‌ها تنها موفق به اشتغالزایی برای ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر شده‌اند که حدود ۲۰ درصد آن چیزی است که باید به وقوع بپیوندد.
به گفته امید، کمیته امداد در سال ۹۱ و در سطح کشور ۲۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد که مجموعا با پرداخت ۱۶۰۰ میلیارد تومان وام همراه بود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه سایر دستگاه‌ها از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی، سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و غیره باید ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده را وصول کنند، در مورد اختلاف ۱۰۰۰ میلیارد تومانی منابع مالی کمیته امداد با سایر دستگاه‌ها اظهار کرد: علت این اختلاف مربوط به وام‌های پرداختی است، چرا که سایر دستگاه‌ها وام‌های مرتبط با مشاغل خانگی که میزان آن پنج میلیون تومان است را پرداخت می‌کنند اما کمیته امداد بسیاری از وام‌های پرداختی‌اش ۱۵ میلیون تومانی است.
وی افزود: طبق مصوبه شورای عالی اشتغال دولت قبلی، مدیریت اشتغال خرد کشور در روستاها و شهرهای کوچک بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها