افزایش ۵درصدی حقوق دورکاران

به گزارش مهر، محمدرضا کاویانی با اعلام آغاز اجرای دورکاری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: هم اکنون ۴۰ درصد کارمندان برای دورکاری اعلام آمادگی کرده اند و نرم افزار جدید دورکاری نیز تهیه شد.

رئیس مرکز تحول اداری و نوسازی وزارت تعاون، کار و رفاه در خصوص وضعیت دورکاری در این وزارتخانه با توجه به وضعیت ادغام، اظهار داشت: بحث آئین نامه دورکاری در تیرماه سال گذشته مصوب شد و بر اساس آن دورکاری تعریف و شاخص‌هایی نیز برای اجرای آن در نظر گرفته شد.

کاویانی ادامه داد: وظایف دورکاران طبق آئین نامه‌های دولت و همچنین مشاغل دورکار مشخص بوده و نظارت آن برعهده معاونت سرمایه انسانی و توسعه مدیریت ریاست جمهوری است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته دستورالعمل نحوه ارزیابی کارمندان دورکار مشخص شده است، گفت: با توجه به ادغام ۳وزارتخانه بحث بازنگری و باز تعریف شرایط دورکاری و دورکاران، همه نیروها دورکار وزرات کار سابق در تاریخ ۲۲ مرداد سال جاری فراخوان شدند تا مجددا بحث ساماندهی نیروی‌های دورکار صورت گیرد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی برای اجرای دور جدید دورکاری و باز تعریف مشاغل دورکار،‌ تصریح کرد: این کارگروه پست‌هایی که قابلیت دورکاری را دارند احصاء می‌کند.

کاویانی افزود: دورکاری در وزارت جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شکل جدید اجرا می‌شود و روش انجام کار دورکاران نیز در حال اصلاح شدن است.

به گفته رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برخی مشاغل امکان دورکاری وجود ندارد و رویکرد در دورکاری جدید به نحوی است که تفاهم نامه ای بین کارمند، مدیر و کارگروه منعقد می‌شود تا روزهای دورکاری، شیوه و نوع انجام کار مشخص شود.

وی با تاکید براینکه دورکاری در دور جدید برای کارمندان اجباری نیست، یادآور شد: طبق آئین نامه، ۵ درصد افزایش حقوق برای کارمندان دورکار در نظر گرفته شده که در دور جدید نیز اعمال خواهد شد.

کاویانی با اشاره به اینکه نرم‌افزار جدید برای شیوه انجام کار دورکاران تهیه شده است، بیان داشت: این سیستم به سامانه “برید”‌ متصل می‌شود که گزارشات کارها و مدیر مربوطه در سامانه قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: دورکاری اکنون به صورت پایلوت و آزمایشی شروع شده است تا مشکلات نرم‌افزار جدید تست شود. چون کارمند و مدیر، مسئول هستند و مسئولیت‌ها تقسیم شده، این نرم ‌افزار بسیار دقیق طراحی شده و اطلاعات کاملی نیز ارائه می‌دهد.

به گفته وی، هم اکنون بیش از ۴۰ درصد ظرفیت دورکاری کارمندان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد و بسیاری از کارمندان از این موضوع استقبال کرده اند. البته احتمال افزایش ظرفیت دور کاری وجود دارد و با توجه به نرم افزار پویایی که تهیه شده در ماه آینده آمار کارمندان و جزئیات بیشتر آن اعلام خواهد شد.

 

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها