افزایش ۴۵ درصدی حقوق معلمان تازه وارد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌عسگری با تشریح چگونگی افزایش حقوق معلمان از رشد حدود ۴۵ درصدی حقوق معلمان تازه وارد خبر داد.

راه اندازی ستاد اقتصادی در وزارت آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تیمور علی عسگری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی مشترک معاونان و مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره بودجه سال ۹۸ این وزارتخانه اظهار کرد: اعتبارات در حوزه عمرانی حدود سه برابر افزایش یافته که از نظرکارشناسان بسیار مطلوب ارزیابی شده است و از نمایندگان مجلس برای همراهی با آموزش و پرورش سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: علاوه بر این موضوع برای دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی هم از سهم بودجه کمیسیون آموزش و تحقیقات مبالغ قابل توجهی تخصیص داده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌عسگری درباره افزایش حقوق کارکنان دولت و تاثیر آن در دریافتی معلمان گفت: با افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومان به حقوق ثابت معلمان اضافه می‌شود که با حفظ درصد افزایش به میزان ۱۰ تا ۲۰ درصد به طور پلکانی رشد دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این افزایش خصوص برای معلمان تازه وارد افزایش ۴۵ درصدی دریافتی‌ها را به دنبال دارد و برای رفع پرداختی ناعادلانه به معلمان حمایت خوبی بود.

وی با اشاره به اینکه دولت برای رتبه بندی فرهنگیان ۲ هزار میلیارد تومان در بند ۹ قانون بودجه در نظر گرفته است، گفت: اجرای این طرح اولویت وزارت آموزش و پرورش است.
اولویت‌های کاری آموزش و پرورش در سال ۹۸

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌عسگری درباره اولویت‌های کاری وزیر آموزش و پرورش در سال ۹۸ تصریح کرد: الزامات اجرای متوازن سند تحول بنیادین و مستند سازی املاک از مهم‌ترین اولویت‌های کاری است همچنین ارتقای مدیریت پاسخگو، علمی و کارآمد، کیفیت آموزشی و مدیریت مدرسه، مدرسه محوری، تجهیز آموزشی و پرورشی مدارس، دولت الکترونیک و کارآمد سازی از دیگر برنامه‌های مدنظر است.

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای ساختمان ها، املاک و مدارس که در اختیار دستگاه‌ها و اشخاص دیگری است، اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس ظرف مدت ۶ماه این املاک باید به آموزش و پرورش بازگردانده شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین در مجلس مصوبه‌ای مربوط به زمین‌های آموزشی داریم که می‌توانیم کاربری آن‌ها را تبدیل به احسن و درآمد پایدار کنیم که البته برای کاربری آن‌ها مجوز داریم تا مسکونی تجاری شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌عسگری از راه اندازی ستاد اقتصادی در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با این ستاد می‌توانیم مستغلات و زمین‌های فرسوده‌ای که مورد نیاز نیست مورد نگاه اقتصادی قرار می‌گیرند و آن را تغییر کاربری می‌دهیم و این کار به تبدیل به احسن کردن املاک و مستغلات و درآمد زایی کمک می‌کند.
معافیت از پرداخت هزینه آب، برق و گاز مدارس

وی درباره حذف هزینه پرداخت قبوض برق و آب و گاز مدارس تصریح کرد: اگر برای مدرسه‌ای قبض برود و مطلع شویم، می‌توانیم شکایت کنیم، چون طبق مصوبه مجلس معافیت برای مدارس را داشته است.

معاون حقوقی و امور مجلس با بیان اینکه با شورای عالی آموزش و پرورش و معاونت حقوقی دولت و مجلس در حوزه‌های مختلف حقوقی همکاری داریم، گفت: در زمینه آسیب شناسی تخلفات و زمینه‌های علل و بروز آن‌ها بررسی های لازم را داریم همچنین از طریق سامانه و سیستم الکترونیکی با نمایندگان مجلس ارتباط داریم و پیگیری‌های فعالی با کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های تخصصی مجلس داریم.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها