اعلام نتایجی بهت‌آور از یک نظرسنجی درباره اینترنت

یافته‌های جدیدترین مطالعه‌ای که در زمینه اهمیت اینترنت در زندگی انسان‌ها انجام گرفته، نشان می‌دهد از هر سه دانشجو و استاد دانشگاه جوان، یک نفر اینترنت را به اندازه منابع مهمی از قبیل هوا، آب، غذا و سرپناه مهم و حیاتی دانسته و نمی‌تواند بدون آن زندگی کند.

این نتایج در گزارش جهان مرتبط تکنولوژی “سیسکو” ۲۰۱۱ ارائه شده، گزارشی که پس از مطالعه بر روی دوهزاروهشت‌صد دانشجو و استاد دانشگاه جوان در بازه سنی بیست تا بیست‌و‌نه سالگی در چهارده کشور مختلف منتشر شده است.
اینترنت مهم‌تر از آب آشامیدنی

در این گزارش آمده است که بیش از نیمی افراد مورد مطالعه اعلام کرده‌اند نمی‌توانند بدون اینترنت به زندگی خود ادامه دهند و از آن به عنوان بخشی لاینفک از زندگی‌شان یاد کرده‌اند که در بعضی موارد اهمیت آن از خودرو، ازدواج و رفاقت با دوستان نیز بیشتر بوده است.

چنین نتایج بهت‌آوری می‌تواند این تهدید را پررنگ کند که در آینده‌ای نه‌چندان‌دور، انسان‌ها بسیاری از نیازهای اولیه و حیاتی خود را در ازای استفاده از اینترنت به فراموشی خواهند سپرد. شاید چنین برداشتی از این گزارش کمی بزرگ‌نمایی باشد؛ زیرا امروزه زندگی روزمره انسان‌ها و نیازهای روزمره آنها با تکنولوژی و اینترنت گره خورده و در صورت نبود اینترنت، ممکن است در بسیاری از آنها خلل ایجاد شود.

با این همه، نتایج مطالعه‌ای دیگر که توسط موزه علوم لندن بر روی سه‌هزار بزرگ‌سال انجام گرفت نیز نشان از رتبه بسیار بالای اینترنت در زندگی انسان‌ها دارد. مطالعه بر روی این سه‌هزار نفر نیز نشان داد بسیاری از آنها نمی‌توانند به ترتیب بدون: نور خورشید، اینترنت، آب آشامیدنی، یخچال و فیس‌بوک به زندگی خود ادامه دهند.
اینترنت، جزء لاینفک زندگی

بر اساس گزارش سیسکو، در حال حاضر بسیاری از تکنولوژی‌ها وجود دارند که در صورت نبودنشان زندگی انسان‌ها مختل شده و حتی به خطر خواهند افتاد. با این همه در مطالعه سیسکو شصت‌و‌شش درصد از دانشجویان و پنجاه‌و‌‌هشت درصد از اساتید، اینترنت را مهم‌ترین تکنولوژی در زندگی‌شان عنوان کردند و بیش از پنجاه‌و‌پنج درصد از دانشجویان و شصت‌و‌دو درصد از کارمندان دانشگاه‌ها اعلام کردند که بدون اینترنت که یکی از اجزای لاینفک زندگی آنها به شمار می‌رود، قادر به ادامه زندگی نخواهند بود.

نگاهی به دیگر صنایع و تکنولوژی‌ها نیز نشان داد تلفن‌های هوشمند از دیدگاه جهانی یکی از شایع‌ترین و رایج‌ترین ابزارها به شمار می‌رود که جایگاه رایانه‌های خانگی را به خطر انداخته‌اند، به طوری که نوزده درصد از دانشجویان مورد مطالعه، تلفن هوشمند خود را مهم‌ترین ابزاری می‌دانند که در فعالیت‌های روزمره از آن استفاده می‌کنند. در حالی که تنها بیست درصد از دانشجویان در مورد رایانه‌های خانگی چنین نظری داشتند.
ارتباط نزدیک بیست‌ساله‌ها با تکنولوژی‌های قابل حمل

در واقع نتایج این مطالعه نشان می‌دهد نسل بیست‌ساله‌ها در جهان نسبت به مسن‌ترها ارتباط نزدیک‌تری با ابزارهای قابل حمل دارند. به گفته محققان برای بیش از یک نفر از هر دانشجو، به‌روز‌رسانی صفحه شخصی در یک شبکه اجتماعی از اهمیت بالاتری از ازدواج، گوش دادن به موسیقی یا معاشرت با گروه دوستان برخوردار است.

رکود محبوبیت تلویزیون از دیگر نتایج قابل توجهی است که در این مطالعه به آن اشاره شده است. زیرا کمتر از شش درصد از دانشجویان و هشت درصد از اساتید از تلویزیون به عنوان یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های زندگی خود یاد کرده‌اند.

بر اساس گزارش ان‌بی‌سی، در حدود هشتاد‌و‌پنج درصد از دانشجویان در این مطالعه اعلام کردند آرامش و تمرکز آنها در دوره‌ای یک‌ساعته، دست‌کم یک بار به واسطه یک پیامک، تماس تلفنی و یا به‌روز‌رسانی در شبکه اجتماعی مختل می‌شود. در حدود نوزده درصد از دانشجویان این میزان را شش بار در هر ده دقیقه اعلام کرده‌اند؛ در حالی که دوازده درصد از آنها حساب تعداد دفعات را از دست داده‌اند.

به نقل از تبیان: http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=187322

 

 

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها