اعتراض به طرح تربیت پرستار بیمارستانی

اعتراض به طرح تربیت پرستار بیمارستانی
سازمان نظام پرستاری در نامه‌ای سرگشاده به طرح تربیت پرستار بیمارستانی و نیز پیگیری مجدانه وزارت بهداشت برای اجرای این طرح اعتراض کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به دنبال واکنش ها و اعتراضات گسترده جامعه پرستاری کشور به طرح تربیت پرستار بیمارستانی و نیز پیگیری مجدانه وزارت بهداشت برای اجرای این طرح، سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران به انتشار نامه سرگشاده ای اقدام کرد.
این نامه به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان سنجش آموزش پزشکی، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر و اعضای محترم بورد پرستاری، روسای دانشکده های پرستاری سراسر کشور، مدیران گروه های آموزشی و اعضای محترم هیات علمی پرستاری، پرستاران، دانشجویان، اعضای هیأت علمی، مدیران و پیشکسوتان پرستاری  و همه دغدغه مندان پرستاری و سلامت مردم خطاب شده است.
متن نامه سازمان نظام پرستاری به شرح ذیل است؛
آنچه موجب شده که این نامه به صورت سرگشاده نگارش شود، نگرانی شدید از تهدید سلامت مردم عزیز و خدشه به حرفه ای کهن در نظام سلامت یعنی پرستاری است. بیش از دوسال است که طرحی کارشناسی نشده برای تغییر مسیر آموزش این رشته آکادمیک، مهم و اثر گذار ارایه شده است که توسط همه صاحبنظران، فرهیختگان پرستاری و دلسوزان نظام سلامت نفی شده است. در دوسال گذشته جامعه فهیم پرستاری استدلال ها و مستندات و مغایرت های قانونی این طرح را با تمام روشهای مسالمت آمیز به مسئولان محترم منتقل کرده اند.
با وجود پذیرش اصلاح آیین نامه اولیه توسط مسوولین محترم و ابلاغ آیین نامه جایگزین که به تایید مراجع پرستاری نیز رسیده است، متاسفانه در شرایط حساس کنونی کشور، شاهد نقض آشکار موارد متعدد آیین نامه توسعه همکاری و اصرار بر پذیرش دانشجو به سبک و سیاق مشابه آیین نامه لغو شده قبلی هستیم، که جامعه بزرگ پرستاری را که زیر بار انجام مسولیتهای سنگین بالینی و آموزشی هستند،  با تنشهای جدیدی مواجه کرده است.
با وجود رایزنیها و نامه نگاریهای متعدد با همه مسئولین ذیربط و مراجع نظارتی، متاسفانه در شرف رقم خوردن خطا و زیر پا گذاشتن آشکار آئین نامه در درج پذیرش دانشجوی پرستاری با کد جداگانه و تحت لوای آموزش بیمارستانی هستیم که فقط پوششی دانشگاهی بر آن کشیده شده است.
در شرایطی که ساعاتی تا صدور دفترچه آزمون سراسری دانشگاه ها و رخ دادن بدعتی نو و رویه ای غیر قانونی باقی مانده از همه دست اندرکاران در هر مسئولیتی که هستند درخواست می کنیم با همه توان اجازه ندهند آینده از سکوت یا کوتاهی ما در این نقطه عطف تاریخی و اثرات ویرانگر آن بر سلامت مردم به زشتی یاد کند.
در پایان  مسئولین دانشکده و دانشگاه ها و مراکز آموزشی درمانی را به پایبندی به اصول و پایه های توافقات آیین نامه اصفهان و تصمیمات کارگروه مربوطه توصیه می کنیم.
بدیهی است عواقب آثار زیان بار این اقدام بر سلامت جامعه و تنش ها و التهابات احتمالی در جامعه پرستاری بر عهده مسئولینی خواهد بود که بدون توجه به مذاکرات، جلسات و توجیهات کارشناسی و مقررات مربوطه بازهم به دنبال اهداف از پیش تعیین شده هستند، خواهد بود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها