اظهارات تامل برانگیز برای استخدام های بدون ضابطه

 

مدیر فرهنگی پیشین دانشگاه یاسوج به استخدام های بدون ضابطه در دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان داد و از برخی مسائل در این زمینه پرده برداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، مجید باقریان مدیرفرهنگی پیشین دانشگاه یاسوج اظهار کرد: من هم بسیار نگران هستم در استان ما بسیاری از جوانان  بامدارک تحصیلی دانشگاهی مشکل جدی اشتغال مواجه اند و از طرفی دیگر اخباری داریم مبنی براین که در برخی از ادرات استان کسانی در همین فرصتی که بیشتر ادارات استان اعلام می کنند مجوز برای گرفتن نیروی جدید نداریم و یا نیاز نداریم اما در عین حال افراد متعدد و متفاوتی جذب این ادارت می شوند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی ادارات شعار می دهند که ما به صورت نیروی شرکتی اقدام به جذب افراد می کنیم ،عنوان کرد: اگر بنا به جذب نیرو شرکتی است همه ی جوانان تحصیل کرده بیکار استان می خواهند به صورت شرکتی در ادارات کار کنند و حق و انصاف این است که با برگزاری آزمون جذب ادارات مختلف شوند، این از عدالت به دور است که یک جوان یا داشتن مدرک دانشگاهی هم سطح با جوان دیگر، با توصیه و سفارش افراد مختلف وارد کار شود و جوان بیچاره دیگر مجبور باشد به عسلویه برود و در دمای چندین درجه کارگری کند.

 

باقریان ابراز داشت: با کمال تاسف مشکلی که در ادارات ما وجود دارد و بنده در دولت قبل هم معترض بودم و در این دولت نیز معترض هستم، از فضای تدبیر و امید و اصلاح طلبی به دور است  که بدون برگزاری آزمون و بدون رعایت مصادیق بارزی که شامل حق یک فردباشد کسی را جذب کنیم.

 

وی افزود: بنده هم به دفتر رئیس جمهور و هم به دفتر استاندار کهگیلویه و بویراحمد گزارش دادم که استخدام هایی که در ادارات استان بعضا با توصیه  افراد انجام می شود خلاف است اما برخی دوستان استدلالشان این است که این افراد نیروی شرکتی هستند.

 

مدیر فرهنگی پیشین دانشگاه یاسوج ادامه داد: این درحالی است که نیروهای شرکتی معرفی به گزینش می شوند و پس از مدتی قراردادی و سپس رسمی می شوند و عملا این نیروها به صورت نیروی رسمی جذب می شوند و این یک خلاف بزرگ است.

 

وی با بیان اینکه من از آقای استاندار سوال می کنم که آیا استاندار محترم در جریان این جذب ها قرار دارند و مطلع هستند، تصریح کرد:  آیا آقای استاندارنظارت دارند؟  آیا می دانند برخی ادارات نیروهایی را بدون آزمون و گزینش جذب کردند؟

 

باقریان تاکید کرد: اگرآقای استاندار اسامی را ندارند و اطلاعی ندارند، بنده حاضرم از برخی ادارات که من اطلاع دارم این اسامی را تقدیم کنم تا حق جوانان مظلوم که کسی و یا رابطی در ادارات ندارند ضایع نشود.

 

این مسئول پیشین در دانشگاه یاسوج عنوان کرد: بنابر اطلاعاتی که دارم برخی ادارات در استان بدون برگزاری آزمون وصرفا به سفارش افراد نیروی شرکتی جذب کرده اند و این ادارات زیر مجموعه وزارتخانه هایی شامل وزارت علوم، وزارت رفاه ، وزارت تعاون ، وزارت نفت، وزارت آموزش و پرورش و غیره که همگی اداره دولتی محسوب می شوند، هستند.

 

باقریان ابراز داشت: شاید یک اداره ای هم نیروی بدون مجوز استخدام کرده باشد که من اطلاعی نداشته باشم اما  تعدادی از افرادی که در برخی ادارات جذب شدند و سیکل قانونی جذب را طی نکرده اند را اطلاع دقیق دارم و این افراد تحت عنوان نیروی شرکتی جذب شدند.

 

مدیر فرهنگی پیشین دانشگاه یاسوج اظهار کرد: بنده نمی دانم متولی نیروی شرکتی چه کسی است و آیا نباید نیروی شرکتی براساس یک فرایند وارد کار شوند و ثانیا آیا آن جوان تحصیل کرده دوست ندارد جذب و مشغول به کار شود؟.

 

وی گفت: قاعده این است که هر اداره ای که بخواهد نیروی شرکتی جذب کند باید ابتدا فراخوان بزند و اگر واقعا متقاضی نبود باید کسی که متقاضی کار شرکتی است جذب شود که در حال حاضر اینگونه نیست.

 

باقریان در خصوص نحوه بکارگیری نیروهای شرکتی در ادارات کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار کرد: در این ادارات ابتدا نیرو به صورت شرکتی وارد می شود و بعداز مدتی فرایند استخدام شکل می گیرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که رایزنی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی تا چه اندازه در بحث استخدام افراد در ادارات نقش دارند نیز، گفت: اگر نماینده ای به ناحق شخصی را برای استخدام  معرفی نماید در صورتی که شخص همتراز با او در جامعه وجود داشته باشد این در شان نماینده نیست.

 

باقریان ادامه داد: شان نماینده ایجاب می کند وارد این مقوله ها نشود به دلیل اینکه نتیجه اش حق خوری است، این می شود رانت و این هم خلاف قانون است.

 

وی ابراز داشت: اگر نماینده، وزیر و یا هر شخص دیگری بخواهد نیرویی را بدون طی شدن فرایند قانونی جذب کند مرتکب خطا شده است.

 

مدیر فرهنگی پیشین دانشگاه یاسوج عنوان کرد: رسالت خبرنگار این است به جامعه تفهیم کند که جوان جویای کار بیچاره با داشتن مدرک دانشگاهی دولتی برای یک کار جزئی التماس می کند و نباید شاهد این کار در دورترین نقاط استان باشیم تا حتی یک نفر بدون حساب و کتاب جذب شود.

 

باقریان با اشاره به اینکه در جلسه کارگروه فرهنگی در استانداری از دادستان کهگیلویه و بویراحمد خواستم برای مسائلی مانند استخدام ها و قوم گرایی در استان ورود پیدا کند زیرا دادستان می تواند به عنوان مدعی العموم شاکی اداره ای شود که جوانی را غیرقانونی جذب کرده تا جوان دیگری ناراحت بشود.

 

وی گفت: اگر تشریفات قانونی رعایت شود مشکلی نیست اما اگر خلاف قانون باشد باید مراجع قانونی ورود پیدا کنند در غیر اینصورت شاید در استان ما یک قوم مظلوم باشد و به مدیریت استان دسترسی نداشته باشد.

 

باقریان افزود: استخدام ها باید بصورت آزمون برگزار شود تا هرکسی از حق خود دفاع کند.

 

مدیر فرهنگی پیشین دانشگاه یاسوج اظهار کرد:استاندار کهگیلویه وبویراحمد به عنوان عالیترین مقام استان باید بر ادارات نظارت داشته باشد و خطاهای آنها را گوشزد کند و عملکرد مدیران را بررسی و اگر مدیری سلیقه ای عمل بکند برخورد جدی صورت بگیرد.

 

وی ادامه داد: اگر استاندار چنین توانی ندارد مردم باید نسبت به این قضیه آشنا باشند و به دولت گزارش بدهند.

 

باقریان ابراز داشت: رسالت من نیست به قوه قضاییه مراجعه کنم چرا که مراجع قضایی و حراست ادارات از بکارگیری نیروها در ادارات اطلاع دارند.

 

وی عنوان کرد: گزارشاتی هم  به من رسیده که در ادارات استان نیروهایی غیرقانونی جذب شده اند و باید خبرنگاران آن را رسانه ای کنند تا مراجع قضایی پیگیری کند.

 

با قریان در پاسخ به این سوال که آیاد مسئولان استان از بکارگیری نیروها در ادارات اطلاع دارند، گفت: مگر می شود یک نیرو جذب شود و سیستم ادارات استان مطلع نباشند.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها