استخدام پنهانی در میراث فرهنگی!؟

سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با برگزاری یک آزمون استخدامی که به‌صورت مخفیانه برگزار شده ۵۰نفر از نیروهای این سازمان را به‌منظور استخدام رسمی معرفی کرده است.

 به گزارش همشهری، این در حالی است که طبق ماده۵ دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای به‌کارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی، دستگاه اجرایی موظف است پس از اخذ مجوز استخدام از معاونت توسعه مدیریت، آگهی استخدام را براساس نمونه اعلام‌شده توسط معاونت مذکور تنظیم کند و در صورت تایید از سوی آن معاونت، برای اطلاع‌رسانی عمومی حداقل در ۲روزنامه کثیرالانتشار به چاپ رساند و نسخه الکترونیک آن را برای درج در سامانه امتحان یا مسابقه استخدامی به معاونت توسعه مدیریت ارسال کند.
ماجرای برگزاری آزمون استخدام رسمی پنهانی در سازمان میراث فرهنگی که قرار بود روز چهارشنبه در آن سازمان برگزار شود، پس از آنکه روز چهارشنبه در این سازمان لو رفت، در روز شنبه و در ساختمانی خارج از ساختمان اصلی سازمان میراث فرهنگی و براساس شنیده‌ها در ساختمان خیابان استاد نجات‌اللهی (ویلا) که پیش‌تر ساختمان اداره میراث فرهنگی استان تهران بود برگزار شد. لغو آزمون روز چهارشنبه در سازمان میراث فرهنگی به‌دلیل اعتراض بخش زیادی از کارکنان سازمان میراث فرهنگی صورت گرفت.
کارکنان معترض به برگزاری آزمون استخدامی مخفیانه در سازمان میراث فرهنگی کشور با حضور در دفتر نماینده سازمان میراث فرهنگی در نهاد ریاست‌جمهوری خواستار لغو آزمون پنهانی در سازمان میراث فرهنگی و ارائه فراخوان برای حضور عادلانه همه کارکنان و افراد دارای رشته‌های مرتبط شده بودند. گفته می‌شود به‌دلیل همین اعتراض‌ها مسئولان سازمان میراث فرهنگی به کارکنان معترض اعلام کردند که آزمون استخدامی لغو شده است. این در حالی بود که روز شنبه خبرگزاری هنرنیوز در گزارشی اعلام کرد که سازمان میراث فرهنگی آزمون استخدامی پنهانی خود را با حضور ۵۰نفر از نیروهای آن سازمان برگزار کرده است.
براساس آنچه خبرگزاری هنرنیوز اعلام کرد، ۲۰نفر از افراد شرکت‌کننده در آزمون استخدامی سازمان میراث فرهنگی قرار است در اداره میراث فرهنگی سیستان استخدام شوند. برخی کارمندان سازمان میراث فرهنگی که به برگزاری آزمون استخدام رسمی آن سازمان اعتراض داشتند، گفتند که نامه‌ای اعتراضی به دیوان عدالت اداری ارسال کرده‌اند. برخی دیگر از کارمندان معترض به هنرنیوز گفتند‌که برای هرکدام از بخش‌های سازمان تعدادی سهمیه مشخص شده و مسئولان به جای برگزاری امتحان برای انتخاب افراد یا درنظر گرفتن پارامترها ۳نفر را از پیش تعیین کرده‌اند.
کارکنان معترض به برگزاری آزمون اعلام نشده گفتند: حداقل ۲۰ نفر کارشناس بالای ۱۵ سال سابقه کاری با مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد در این بخش وجود دارد. گفته می‌شود، کارکنان سازمان میراث فرهنگی همچنین نامه‌ای اعتراضی به ندایی رئیس دفتر ملک‌زاده ارسال کرده‌اند. به اعتقاد این گروه و براساس آنچه خبرگزاری هنرنیوز اعلام کرده است، انتخاب افراد صرفاً براساس خوش‌خدمتی آنها به مسئولان وقت بوده نه خدمت آنها به سازمان میراث فرهنگی و انجام صحیح وظایف!
درحالی‌که زینالی مدیرکل توسعه منابع انسانی سازمان میراث فرهنگی در تماس آن خبرگزاری برای پیگیری این موضوع ماجرای برگزاری آزمون روز پنجشنبه و حتی روز شنبه را اعلام کرد ولی عبدالله‌نژاد معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی در تماس روزنامه همشهری با ابراز گلایه از گزارشی که در مورد طلب پیمانکاران سازمان میراث فرهنگی در این روزنامه منتشر شده بود، در پاسخ به این سؤال که دلیل برگزاری آزمون مخفیانه برای استخدام در سازمان میراث فرهنگی چیست؟ گفت: بپذیرید که سازمان میراث فرهنگی برگزار‌کننده آزمون استخدامی نیست و برگزاری آزمون استخدامی بر عهده معاونت توسعه و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری است و اگر آزمونی برگزار شده آنها برگزار کرده‌اند.
عبدالله‌نژاد همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا برگزاری آزمون استخدامی سازمان میراث فرهنگی به‌صورت مخفیانه عادلانه است؟ گفت: من تنها این را می‌گویم که هر شغلی که بتواند یک نفر را به هر شکلی جذب کند قابل تحسین است.معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی همچنین در پاسخ به سؤال‌های همشهری که آیا استخدام فردی که ۲‌ماه است به سازمان میراث فرهنگی آمده اولویت دارد؟ یا فردی که ۱۵ یا ۲۰سال است در این سازمان مشغول به انجام وظیفه است و تخصص مرتبط دارد؟ آیا درست است که ۵۰نفر از سازمان گلچین شوند و همان‌ها در آزمون استخدامی این سازمان حضور داشته باشند؟ گفت: این افراد توسط معاونت‌های تخصصی سازمان میراث فرهنگی گلچین شده‌اند. به گفته وی، اثربخشی کارکنان در سازمان میراث فرهنگی به همراه ویژگی‌های دیگر آنها ازجمله سابقه و تحصیلات، کارایی و مسئولیت‌پذیری و شاخص‌های دیگر مرتبط با استخدام فرد در سازمان در شرکت وی در آزمون استخدامی مؤثر بوده است.
عبدالله‌نژاد گفت: ممکن است فردی یک‌سال در سازمان میراث فرهنگی فعالیت کرده باشد ولی تأثیر او در سازمان بیشتر از فردی باشد که ۲۰سال است کارمند سازمان است و طبیعی است که در این شاخص فردی که یک‌سال در سازمان برای میراث فرهنگی اثر داشته استخدام شود. درحالی‌که عبدالله‌نژاد از تأثیر شاخص‌های مورد نیاز در استخدام کارکنان سازمان میراث فرهنگی سخن می‌گوید، در سازمان میراث فرهنگی نیز زمزمه‌هایی وجود دارد که برخی افراد با سابقه حضور ۲ماهه در بخش‌های مختلف این سازمان در آزمون استخدامی شرکت کرده‌اند و همچنین بیشتر حاضران در آزمون استخدامی از بخش اداری آن سازمان بوده‌اند. براساس خبرها افرادی که به نوعی به مسئولان سازمان میراث فرهنگی نزدیک بوده‌اند و تعداد زیادی از بخش اداری آن سازمان در آزمون استخدامی سازمان میراث فرهنگی حضور داشتند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها