استخدام وشروع بکار۱۰ هزار فارغ‌‌التحصیل در خوزستان

استخدام وشروع بکار۱۰ هزار فارغ‌‌التحصیل در خوزستان

چهل و سومین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان روز گذشته (۱۵ بهمن‌ماه) با حضور استاندار خوزستان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان، سیدجعفر حجازی در این نشست اظهار کرد: تاکنون حدود ۸۴ درصد از تعهد ایجاد اشتغال در استان محقق شده است؛ بسیاری از دستگاه‌های اجرایی آمار پروژه‌های در دست اقدام خود را اعلام نکرده‌اند، در حالی که اگر این میزان به درستی وارد سامانه شود، بیش از ۳۷ هزار شغل در استان ایجاد شده و معتقدم به مرز ۱۵۰ هزار شغل رسیده‌ایم.

وی با تاکید بر این‌که دستگاه‌ه‌ها باید عدد و رقم خود را به درستی و با دقت وارد سامانه اشتغال کنند، افزود: تاکنون ۵۲ جلسه کارگروه اشتغال کشوری در تهران و با حضور رییس‌جمهور برگزار شده که استان خوزستان دوبار در این جلسات حضور داشت و این موضوع نشان از توجه هیات دولت به خوزستان است و امیدواریم بانک‌ها و واحدهای تولیدی میزان اشتغال استان را تکان دهند.

استاندار خوزستان گفت: طبق مجوز رییس‌جمهور، تا پایان سال حدود ۱۰ هزار فارغ‌‌التحصیل در مقاطع مختلف و در دستگاه‌های اجرایی استخدام و مشغول به‌کار می‌شوند.

حجازی با اظهار گله‌مندی از بانک‌ها نسبت به تامین تسهیلات برای کارخانه‌های استان همچون کارخانه لوله آوند سپهر ‌در خرمشهر، تصریح کرد: در حال حاضر برای احداث خط لوله آب خرمشهر، از تهران لوله می‌آوریم که حداقل پول حمل و نقل یک‌ بار به تنهایی بیش از یک میلیون است.

وی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم لوله را در استان تولید کنیم، هزینه حمل و نقل را نخواهیم داشت و حدود ۱۲ هزار درصد هزینه‌ها کاهش می‌یابد. خوزستان تا ۷۰ سال دیگر نفت دارد یعنی تا ۷۰ سال دیگر صنعت دارد و لذا از بانک‌ها انتظار می‌رود که صنعت را کمک کنند تا جوانان دغدغه اشتغال نداشته باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: ‌وقتی در کشور و به خصوص در استان منابع و ثروت به اندازه کافی وجود دارد و پروژه‌های مختلفی در حال اجرا است، مردم حق دارند نگران اشتغال فرزندان خود باشند. مردم به خوبی تلاش شما را درک می‌کنند و با حضورشان در راهپیمایی‌ها و انتخابات این موضوع را ثابت می‌کنند و نشان می‌دهند تا چه اندازه پایبند به نظام هستند.

حجازی تاکید کرد: از دستگاه‌ها این انتظار وجود دارد که در حد توان در استخدام‌های خود از افراد بومی استان استفاده کنند؛ هر چند که در بعضی از صنعت‌ها نیاز است از افراد غیربومی و متخصص استفاده کرد اما آمار بعضی شرکت‌های پیمانکاری نشان می‌دهد از نیروهای خدمات تا راننده، همگی غیربومی هستند؛ این مساله برای ما قابل پذیزش نیست.

وی افزود: نسبت به سال گذشته ۷ درصد بیکاری داشتیم که دلیل عمده آن تفکیک نیروهای بومی از غیربومی است. اکنون در بحث‌ نیروهای زیر فوق‌دیپلم مشکل خاصی نداریم و معتقدم که نباید در بخش‌های غیرتخصصی مشکل بیکاری داشته باشیم.

استاندار خوزستان با ابراز امیدواری از ایجاد ۲۱ هزار شغل دیگر تا پایان سال در استان، خطاب به دستگاه‌ها، گفت: دستگاه‌ها می‌توانند افرادی که مراحل مصاحبه و گزینش را طی کرده‌اند، جزء آمار اشتغال خود اعلام کنند.

در ادامه سیدخلف موسوی، مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی خوزستان عنوان کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود به همراه بانک‌ها طرح‌های خود را پالایش کرده و سریعاً برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کنند.

وی ادامه داد: سازمان تعاون، کار و امور اجتماعی خوزستان ۱۱۴ طرح برای اجرا دارد که از این تعداد ۸ طرح مربوط به بانک تجارت، ۱۵ طرح مربوط به بانک ملت، ۱۰ طرح مربوط به بانک ملی، ۱۲ طرح مربوط به بانک کشاورزی، ۴۸ طرح مربوط به بانک صادرات، یک طرح مربوط به بانک رفاه و یک طرح مربوط به بانک صنعت و معدن است. همچنین تاکنون سازمان میراث فرهنگی، بازرگانی و بنیاد شهید به ترتیب ۵۳، ۶۷ و ۳۷ درصد تعهد ایجاد اشتغال خود را محقق کرده‌اند.

در ادامه نماینده دانشگاه‌ها خوزستان که در جلسه حاضر بود، افزود: طبق آمار دانشگاه‌های استان باید برای حدود ۵۸۱ نفر شغل ایجاد کنند که تاکنون برای ۱۷۱ نفر شغل ایجاد شده و حدود ۲۹ درصد تعهد محقق شده که دانشگاه چمران و خاتم‌الانبیاء دزفول بیشترین میزان سهمیه را در بین دانشگاه‌های استان دارند.

در ادامه ترکاشوند مدیرکل تامین اجتماعی استان، گفت: بر اساس ارزیابی این اداره‌کل ۵۵ درصد شاغلین در خوزستان بومی استان و ۱۸ درصد محل تولدشان غیر از استان هستند و ۷/۲۶ درصد از شاغلین به دلیل عدم احراز محل تولد، بومی بودنشان مشخص نیست.

وی با اشاره به طرح تعویض دفترچه‌های بیمه و به‌کارگیری دفترچه‌های جدید براساس کدملی، ادامه داد: تلاش می‌کنیم اجرای این طرح تا پایان فروردین‌ماه سال آینده به اتمام برسد.

نماینده کارخانه لوله آوند سپهر خرمشهر نیز در این نشست اظهارکرد: این کارخانه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفر در حال فعالیت است و می‌تواند با متراژ ۵۰۰ کیلومتر و درآمدزایی ۱۲۰ میلیارد تومان خط لوله خرمشهر را تولید و راه‌اندازی کند و تمام بدهی‌های خود را پردازد اما در حال حاضر به دلیل بدهی‌ به بانک، تولید کارخانه متوقف و اوضاع کارکنان نابسامان است.

به گزارش خبرنگار ایسنای خوزستان، در این جلسه استاندار به معاونت برنامه‌ریزی خود دستور داد که در هفته جاری طرح‌های گردشگری را بررسی و به بانک عامل اعلام کند.

در پایان این جلسه استاندار به بانک صادرات دستور داد که هرچه سریع‌تر تسیهلات لازم برای کارخانه لوله آوند سپهر را تهیه کند. همچنین مقرر شد که در خصوص وضعیت این کارخانه جلسه‌ای خصوصی به همراه مدیران کارخانه و مسئولان بانک صادرات برگزار شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها