استخدام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (خبر جدید)

استخدام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

 

خبر ۱۸ دی ۹۵ – ایجاد حدود یکصد هزار شغل در حوزه ارتباطات طی سال گذشته در کشور

خبرگزاری ایرنا : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طی سال گذشته، حدود یکصد هزار شغل در حوزه ارتباطات و آی سی تی در کشور ایجاد شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود واعظی پنجشنبه شب در برنامه تلویزیونی سیمای مرکز گیلان (شبکه باران) افزود: اقتصاد بسیاری از کشورها ، از صنعت تبدیل به اقتصاد دانش بنیان شده و ما هم کوشیده ایم در حوزه ICT از فناوری های نو ، شغل ایجاد کنیم.
وی با اشاره به استقبال خوب دانش آموختگان از این امر ادامه داد: در گیلان با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرحی را به عنوان تکاپو و البته با همکاری شرکت های سرمایه گذار و استانداری در نظر داریم تا از این رهگذر، کارها بومی شده و شغل ایجاد کنیم.
واعظی با بیان اینکه می توانیم با استعدادهای خوبی که در کشور داریم، از فرصت ها بهره بگیریم، افزود: بر همین اساس، طی سه سال گذشته بیش از یکصد هزار نرم افزار نوشته شده و در حال استفاده شدن در بخش های مختلف است.
وی خاطرنشان کرد: اگر در بخش فناوری اطلاعات ( IT ) سرمایه گذاری کنیم، در آینده می توانیم شغل و نیز درآمد ایجاد کنیم.
** پرداخت ۱۴۰میلیارد تومان تسهیلات به ایده پردازان حوزه ارتباطات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیش بینی پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به نام وجوه اداره شده در بودجه سال ۹۶ به ایده پردازان حوزه ارتباطات خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات با بهره کم و بازپرداخت طولانی برای ایده پردازانی که طرح شان قابلیت اجرایی داشته باشد، پرداخت می شود.
وی افزود: زمانی که ایده تبدیل به محصول و بعد محصول تجاری شود، وام گیرندگان، این وام را برمی گردانند.
به گفته واعظی، در همین راستا طی دو سال گذشته حدود ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به حدود ۲۸۰ شرکت پرداخت شده است.
** باور دولت به حل مشکلات اقتصادی با راهبرد اقتصاد مقاومتی است
وی با بیان اینکه دولت معتقد است که اقتصاد مقاومتی می تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند، گفت: بنای دولت این نیست که با اقتصاد مقاومتی برخورد تبلیغاتی و تشریفاتی داشته باشد بلکه نگاه دولت آن است که باید برنامه ریزی انجام دهیم و برای هر موضوع، یک برنامه داشته باشیم.
واعظی ادامه داد: بر همین اساس ، برنامه ششم توسعه کشور بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی تدوین و بازنویسی شد.
** فضای مجازی بستر مناسبی برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه یکی از دغدغه های جدی وزارت ارتباطات تهدیدات فضای مجازی است، گفت: همه علاقه مند به داشتن یک خانواده سالم با وضعیت رفاهی مطلوب هستیم ولی باید توجه داشته باشیم که فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت است؛ باید از فرصت ها استفاده کنیم و تهدیدها را کاهش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: جوانان باید از بستر اینترنت نوآوری داشته باشند و به مردم خدمات دهند؛ سلامت الکترونیک در شبکه ملی ارتباطات، آموزش الکترونیک، تجارت الکترونیک، استفاده از اینترنت در روستاها در بخش های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی از جمله این اقدامات قابل انجام است.
** در مواجهه با هر پدیده نوظهور، نباید آن را حذف کنیم
واعظی ادامه داد: معتقدیم نباید هر پدیده جدیدی را حذف کرد و البته نباید تسلیم آن شد، بلکه باید آن را بومی کرد.
به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، باید با توجه به اعتقادات، فرهنگ و منش کشورمان آن را بومی کرده و تغییر دهیم.
وی استفاده صحیح از فضای مجازی را نیازمند فرهنگ سازی دانست و گفت: در همین راستا، وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات را با سرمایه گذاری بسیار زیادی ایجاد کرده، بدین صورت که هر آنچه مورد نیاز مردم باشد، در این شبکه ملی وجود دارد.
** برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت در دولت یازدهم
واعظی به وضعیت ارتباطی گیلان اشاره و بیان کرد: هر آنچه در ارتباط با زیرساخت ها قول داده ایم، عملی کرده ایم و برهمین اساس پهنای باند استان، پنج و نیم برابر شده است.
وی اضافه کرد: در اکثر شهرهای گیلان، امکان استفاده از نسل سوم اینترنت وجود دارد و در تعدادی از شهرها نیز نسل چهارم اینترنت برقرار است و نیمی از روستاهای استان نیز اینترنت دارند.
وی گفت: اهتمام ما برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت تا پایان دولت یازدهم است.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز گذشته (پنجشنبه) در شورای اداری شهرستان های رودسر و شفت حضور یافت. وی امروز (جمعه) نیز در جلسه رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی، جلسه صادرات غیرنفتی و نشست با مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی شرکت می کند.


خبر ۳ شهریور ۹۵ – ایجاد ۵۰۰ هزار شغل تا پایان سال ۹۵ در کشور

خبرگزاری ایرنا : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عزم جدی دولت یازدهم برای ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در کشور تا پایان سال جاری خبر داد.به گزارش ایرنا، محمود واعظی سه شنبه شب در دیدار با آیت الله سبحانی از مراجع تقلید اظهار داشت: مساله بیکاری و معیشت مردم بویژه اقشار متوسط به پایین از دغدغه های جدی دولت است در این راستا قدم هایی برداشته و تلاش شده با بهتر شدن وضعیت روابط با دولت های دیگر زمینه رشد و رونق اقتصادی کشور را فراهم کنیم.
وی افزود: بر اثر بهتر شدن این رابطه در ۵ ماه نخست امسال صادرات غیر نفتی ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش، و واردات نیز ۷ درصد کاهش پیدا کرده و امسال نخستین سالی است که بیش از ۳.۵ میلیارد دلار تراز تجاری مثبت داشتیم.
واعظی تصریح کرد: صادرات نفت کشور که درسال های قبل زیر یک میلیون بشکه بود خوشبختانه ماه گذشته به بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسید که در نتیجه این فعل و انفعالاتی که اخیرا بوجود آمده رشد صنعتی کشور مثبت ۸ درصد شده است.
وی از شناسایی ۷ هزار و ۵۰۰ کارخانه و مراکز تولیدی تعطیل و یا نیمه تعطیل به دلیل مشکلات مالی و نوسانات ارزی خبر داد و گفت: دولت در راستای حمایت از این کارخانه های ورشکست شده مصمم است از طریق بانک های مختلف نقدینگی تزریق کند، و هم اکنون نیز هزار و ۳۰۰ تا از مراکز تولیدی مشکلاتشان حل شده و حدود ۳ هزار واحد دیگر در نوبت دریافت تسهیلات قرار دارند.
وی همچنین با اشاره به بهبود یافتن وضعیت کشاورزی در کشور نسبت به سال گذشته، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم از کشاورزها خریداری شده که در مقایسه با سال گذشته بسیار زیاد است.
واعظی همچنین با اشاره به تلاش دولت برای رساندن رشد اقتصادی کشور به ۵ درصد در سال جاری و ایجاد تحول در این زمینه گفت: ما الان با یک ثباتی از نظر قیمت ها برخوردار هستیم به نحوی که بخش خصوصی و دیگران می توانند در ارتباط با سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی اقدام کنند و دیگر مانند گذشته نگران نوسان لحظه به لحظه قیمت طلا، ارز و بورس نیستند.
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: ما نیازمند این هستیم که بخش خصوصی سرمایه خود را در تولید کشور وارد کند که این اقدام امر خیلی مهمی محسوب می شود.
وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به تلاش دولت برای آماده کردن زیر ساخت های ارتباطاتی در بیشتر استان های کشور از جمله قم، گفت: تمام تلاش دولت تدبیر و امید بر این بوده تا در قم به عنوان استانی که سالانه پذیرای ۲۰ میلیون زائر است، مشکل تلفنی وجود نداشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه بخشی از این زیر ساخت ها آماده شده به گونه ای که در این حوزه که ۱۷ تا ۱۹ درصد جوانان فارغ التحصیل را شامل می شود، مشاغل مختلفی ایجاد کرده ایم.
واعظی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه دولت تلاش دارد در کشور آرامش، امنیت و ثبات و همچنین رونق اقتصادی وجود داشته باشد، گفت: در برخی از بخش ها خیلی موفق بوده و در بخش های دیگر نیز باید اقدامات بیشتری انجام دهد.
وزیر ارتباطات با اشاره به امنیت موجود در کشور اذعان داشت: با توجه به اینکه کشورهای اطراف ما از یک بی ثباتی برخوردار هستند و نیروهای تکفیری در این کشورها حضور دارند، به لطف فداکارهای نیروهای نظامی و انتظامی و صمیمیت و همدلی مردم و مسئولان و تعامل و همکاری بین قوای مختلف و نهادها وهمچنین رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب امنیت در کشور ما حکم فرما است، که باید مرتب این نعمت الهی را شکر گذار باشیم.


خبر ۳۱ مرداد ۹۵ – بدنبال ایجاد ۴۴۵ هزار شغل جدید هستیم

خبرگزاری برنا : واعظی با اشاره به تعریف ١٢٠ پروژه در قالب اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: با شدت به دنبال پیاده سازی این پروژه ها هستیم و در این میان در سال جاری به دنبال ایجاد ۴۴۵ هزار شغل هستیم.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی با بیان اینکه کشور در عرصه های مختلف صنعتی، کشاورزی و ارتباطات بین المللی در سالهای گذشته آسیب زیادی دیده بود، افزود: در دولت یازدهم تلاش شد با پشتوانه رهبری و با حفظ ارزش های ملی و مذهبی این شرایط ترمیم شود.
وی با اشاره به وضعیت و اثراتی که تحریم بر کشور وارد کرده بود، گفت: دولت در جهت حفظ ایجاد ثبات، آرامش، امنیت و همبستگی بین اقشار مختلف جامعه و دستیابی به رونق اقتصادی تلاش کرد و در این مدت بهبود روابط با کشورهای منطقه و جهان به ویژه کشورهای اسلامی را در دستور کار دارد.
واعظی از تلاش وزارت در جهت رفع شکاف بین شهرهای بزرگ و کوچک خبر داد و افزود: جهت رشد اقتصادی دولت تلاش چشمگیری داشت و موفقیت های قابل توجهی مانند افزایش رشد اقتصادی ۴ درصدی حاصل شد.
واعظی با اشاره به سرمایه گذاریهای انجام شده در استان مرکزی نیز گفت: سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نسخه راهگشای مشکلات کشور است و برنامه ششم توسعه نیز با نگاه به این سند تنظیم شد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی یک استان اقتصادی و مولد است برای توسعه زیر ساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه های خاصی خواهیم داشت .
وی گفت: پهنای باند اینترنت استان شش برابر شده و در این میان ١٠٨١ روستا دارای تلفن و ٢۵٧ روستا به شبکه اینترنت دسترسی دارند.
وی از اتصال ٣٢٣ روستا به شبکه اینترنت تا سه ماه آینده خبر داد و افزود: ٢١ شهر استان مرکزی به نسل سوم تلفن همراه ٢ شهر به نسل چهارم دسترسی دارند.
همچنین ٣٢٣ کیلومتر فیبر نوری در این استان کشیده شده که امروز ١٣٢ کیلومتر آن افتتاح می شود.
وزیر ارتباطات گفت: تا پایان دولت یازدهم تلاش داریم تمام روستاهای بالای ۱۵ خانوار را پوشش اینترنت پرسرعت داده و حدرد ٢هزار و ٩٠٠ کیلومتر فیبر نوری در بین شهرها بکشیم.
وی گفت: تا پایان دولت نیز نسل سوم تلفن همراه در تمام استان و برای ۵ شهر نسل چهارم فعال میشود و ١٩٠٠ میلیارد ریال تا پایان دولت سرمایه گذاری می کنیم.
وی افزرد: با توجه به وجود دانشگاه های معتبر و فارغ التحصیلان حوزه ict در استان میتوان ، شرکتهای دانش بنیان ایجاد کرد یا با ایجاد کنسرسیوم با شرکت های سایر استان ها و تهران موجبات اشتغال بیشتر این استان را در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم کرد .
لازم به ذکر است، واعظی در سفر یک روزه به استان مرکزی، در گلزار شهدای این استان حضور یافت و با نثار گل و قرائت فاتحه بر سر مزار شهدا یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت.


خبر ۱۷ بهمن ۹۴  – امسال ۶۰ هزار فرصت شغلی در بخش فناوری اطلاعات ایجاد شد

خبرگزاری ایرنا : رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران شمار انواع شغل در ایران را یک چهارم میزان جهانی آن دانست و از ایجاد ۶۰ هزار فرصت شغلی در بخش فناوری اطلاعات در امسال خبر داد.
«نصرالله جهانگرد» در مراسم گشایش مرکز توانمندسازی و تسهیلگری کسب و کارهای نوپای فاوا گفت: در جهان به طور متوسط ۱۳ هزار نوع شغل وجود دارد که این رقم در ایران فقط سه هزار نوع شغل است که امید می رود با توسعه بخش فاوا به ارتقای انواع شغل های کشور کمک شود.
جهانگرد گفت: برآورد پارسال ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی در بخش فناوری اطلاعات بود که امسال به دو برابر این رقم رسیده است.
وی ادامه داد: انتظار می رود با رشد کسب و کارهای نوپا همراه با توسعه زیرساخت های آی.سی.تی در کشور رشد دست کم دو و نیم برابری فاوا از اقتصاد ملی در طول برنامه ششم توسعه اقتصادی محقق شود.
جهانگرد افزود: میزان توسعه محتوا، خدمات وکاربران هر یک از خدمات در سال های گذشته، بیش از دو برابر رشد سالیانه را تجربه کرده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ارتقای زیرساخت های ارتباطی، اطلاعاتی و رگولاتوری و همچنین تکمیل زنجیره تجاری سازی کسب و کار های نوپا می تواند تاثیر آی.سی.تی را در رونق کسب و کارها و ایجاد مشاغل تازه سبب شود.
وی گفت: مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا برای هم افزایی و هماهنگی زنجیره نوآوری های فناوری اطلاعات ایجاد شده است تا زیست بوم فعالان و ذی نفعان کسب و کارهای نوپای آی.سی.تی و کاربرد فاوا در همه عرصه های کشور را ارتقای کمی و کیفی دهد.
پهنای باند داخلی تا پایان سال به چهار هزار گیگابایت بر ثانیه می رسد
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد از آغاز دولت یازدهم میزان سهم ترافیک داخل از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد رسیده و دسترسی ثابت و سیار کشور از نزدیک به سه میلیون و ۲۰۰ هزار مورد به ۲۹ میلیون مورد افزایش یافته است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارتقای دست کم سه برابری پهنای باند بین الملل و افزایش پهنای باند داخلی به چهار هزار گیگابایت بر ثانیه تا پایان سال خبر داد.
جهانگرد تغییر راهبردی مدل کسب و کار مرکزهای داده به سود ایجادکنندگان ترافیک را از اقدام های مثبت در حمایت از شرکت های نوپا (استارت آپ ها) دانست و افزود: روند رشد کسب و کارهای نو به گونه ای است که امسال شاهد رشد دوبرابری استارت آپ ها بوده ایم.
شرکت نوپا یا استارت آپ (Startup company) به یک شرکت ، یک مشارکت یا یک سازمان موقت گفته می شود که با هدف جست و جوی راه حلی برای یک مدل کسب و کار قابل توسعه و تکرارپذیر، راه اندازی می شود.
جهانگرد گفت: مرکز توانمندسازی و تسهیلگری کسب و کارهای نوپای فاوا جایگزین مرکزهای رشد و پارک ها نیست و در واقع می خواهد شبکه ای بین همه ظرفیت های موجود در کشور باشد که هشت گروه گرد آن جمع می شوند و در نهایت فکری را به محصول یا خدمت تبدیل می کنند.
وی تاکید کرد مرکز توانمندسازی و تسهیلگری کسب و کارهای نوپای فاوا صاحبان اندیشه را به ظرفیت های موجود متصل می کند.


خبر ۵ بهمن ۹۴ – استخدام دستیاران ستادی دستگاههای اجرایی کشور در سال ۹۴

به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاههای اجرایی در قالـب دسـتیاران سـتادی و در چـارچوب تصـویب نامـه شـماره ۲۰۶/۴۸۸۹۲ مورخ ۱۳۹۴/۴/۶ شورایعالی اداری با عنوان «ضوابط تامین دستیاران ستادی دستگاههای اجرایی کشور»، در نظر است تعداد ۹۱۳ نفر از متقاضیان واجد شرایط، از طریق امتحان کتبـی در دو حیطـه عمـومی و تخصصـی، مصـاحبه هـای اسـتخدامی و گزینش به صورت پیمانی جذب گردند. در ادامه توضیحات مربوطه در دو بخش ارائه خواهد شد.

در بخـش نخسـت، توضـیحاتی در خصوص شرایط عمومی و اختصاصی استخدام، فرآیند ثبت نام و پذیرش افراد، زمان و نحوه برگزاری آزمون، مواد آزمون و در بخـش دوم، خوشه ها، شغل محل های مربوط به هر دستگاه اجرایی آورده شده است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. رضا گفت:

    سلام و خسته نباشید بنده رضا آنت فرزند محمد علی با ۱۰ سال سابقه کار در قسمت عمران شهرداری تهران اکنون بیکار هستم با مدرک دیپلم متولد ۲۸/۹/۱۳۶۷ دارای ۳ فرزند -مستاجر هستم خواهشمندم اگر نیرو استخدام میکنید با من تماس بگیرید با تشکر

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها