استخدام شرکتی در کهگیلویه و بویراحمد، رزرو پست های کلیدی برای بستگان

همه این استخدام ها جو نا امیدی ایجاد کرده که نه تلخی تمدید تحریم ها و نه شیرینی موفقیت های نفتی ایران نتوانسته آن را کمرنگ کند.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،فاطمه رشیدی – استان کهگیلویه وبویراحمد در چندین سال گذشته همیشه جز سه استان اول کشور در زمینه بیکاری بوده است.

ماه گذشته خبر از بهبود ۱۰ پله ای وضعیت استان بیرون آمد که البته مقایسه آمارها با ماه های قبل از آن به استناد اطلاعات درگاه مرکز آمار ایران نشان می دهد این موفقیت به لطف اصلاح اشتباهات آماری ماه ها و سالهای گذشته به دست آمده است ضمن آنکه بد شدن شرایط استانهای دیگری مثل اصفهان نیز به این جهش ده پله ای کمک کرده است.هر چند مسئولان سعی کردند جهش را به عنوان یک موفقیت به پای عملکرد خود بگذارند.

نکته اصلی این است که در چند سال گذشته موقعیت شغلی چندانی در استان ایجاد نشده و اگر هم دری گشوده شد، باز هم به استناد خبر های افشاگرانه ، این موقعیت ها نصیب بستگان و اطرافیان مدیران شده و دیگران حتی در جریان آن قرار نگرفته اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که اولین متهم استخدام های فامیلی بود در پاسخ به ابهاماتی که پیرامون سازمانش وجود داشت گفت: در انتخاب نیروهای قراردادی همه تلاشمان بر این بود که از همه شهرستانها و بر اساس شایستگی های افراد نیرو جذب کنیم.

او درباره اسامی که گفته می شد از بستگان وی  و در سازمان مدیریت مشغول به کارند نیز گفت: این نیروها در قالب نیروهای شرکتی جذب شده اند و  من نه در جریان استخدامشان بوده ام  و نه دخل و تصرفی در مراحل پذیرششان داشته ام.

سایر مدیران نیز همین پاسخ ها را دادند گروهی نیز بیشتر از آنکه به نا امیدی که با افشا شدن این استخدام ها بر جامعه حاکم شده،بیندیشند به دنبال نام افراد یا رسانه هایی هستند که اطلاعاتشان را لو داده است.

و هیچ کدام هم تاکنون پاسخ نداده اند چرا نیروهای بکار گرفته شده شرکتی اغلب از بستگانشان است و چطور  در حالی که نیروهای شرکتی باید برای کارهای خدماتی و نگهبانی جذب شوند اکنون در پست های کلیدی مشغول به کارند.
 واقعیت این است در همه سه سال گذشته بارها و بارها مدیران گفته اند که مجوزاستخدام نیرو ندارند و با اینکه خود این مدیران به خوبی می دانند بخش خصوصی و تعاونی هنوز  در این استان سرتا سر محرومیت، به معنای واقعی  شکل نگرفته،مردم را از خود نا امید کرده و به سوی این دو بخش سوق دادند.از آن سو با جذب بستگان و اطرافیان خود به صورت شرکتی از همین حالا جایگاه هایی را که احتمال می دهند در آینده خالی شود برای وابستگان خود رزرو می کنند.
و اگر غیر از این بود و امیدی برای جذب در آینده نبود ،مدیران این فرصت ها را به صورت برابر در اختیار همگان می گذاشتند تا افرادی که دانش و صلاحیت لازم را برای قرار گرفتن در این پست ها دارند نیز بتوانند شانس خودشان را برای اشتغال امتحان کنند.
همه این استخدام ها جو نا امیدی  ایجاد کرده که نه تلخی تمدید تحریم ها و نه شیرینی موفقیت های نفتی ایران نتوانسته آن را کمرنگ کند.
در این روزها انقدر خبرهای از این دست منتشر شده که این موضوع مهم به کلیشه تبدیل شده و به واسطه جنجال ناشی از این خبرها و تغییر نام استان تقریبا همه فراموش کرده اند که بودجه ۹۶ هم به مجلس رفت و اعتبارات ۹۵ هنوز نیامده است.

مردم در  شرایط فعلی انتظار دارند استاندارکهگیلویه وبویراحمد که در سه سال گذشته همواره به پاک دستی واقدامات تنش زدایش مشهور بوده ،به صورت شفاف و بدون محافظه کاری درباره این موضوع اظهار نظر کند و عزمش را برای برخورد با مدیرانی که تخلف کرده اند،نشان دهد تا بیش از این مساله قومیت ها که سالها برای کمرنگ کردن آن تلاش شده، دوباره همچون آتش زیر خاکستر روشن نشود و از آن سو گروه هایی مغرضانه آبروی اشخاص را در این آشفته بازار بر باد ندهند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها