استخدام سرایدار به شرط داشتن لیسانس

نشریه چشم انداز اردبیل نوشت: دانشگاه دولتی محقق اردبیلی در فراخوان رسمی اعلام کرد که از محل مجوز هیات امنای این دانشگاه تعداد ۶ نفر را برای مشاغل سرایداری و نگهبانی با مدرک تحصیلی کاردانی و کارشناسی (بدون محدودیت رشته) در اردبیل، مغان و نمین به صورت قراردادی و به مدت یک سال و در صورت دارا بودن صلاحیت های عمومی، علمی و تخصصی استخدام می کند.

مواد آزمون شامل ۱- زبان و ادبیات فارسی ۲- زبان انگلیسی عمومی ۳- ریاضی و آمار مقدماتی ۴- فناوری اطلاعات ۵- معارف اسلامی ۶- اطلاعات سیاسی و اجتماعی و آزمون تخصصی شامل سئوالات مرتبط با شغل مورد درخواست داوطلب خواهد بود.

هیات امنای این دانشگاه همچنین داشتن حداقل قد۱۷۰ سانتی متر و ارائه گواهی نامه موتورسیکلت را برای قبولین الزامی دانسته است!

این آگهی استخدام در شرایط حاضر بحران اشتغال فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهها به ظاهریک امرعادی بحساب می آید اما از زاویه دیگر و به دلایلی که در زیر به آن اشاره خواهد شد ضعف مدیریت علمی و تحقیر جایگاه علم و دانشگاه است.

*هر چند شغل و کار یک امر مقدس بوده و تفاوت و ترجیحی میان مشاغل نیست اما شرط گذاشتن مدرک لیسانس از سوی دانشگاه برای شغل شریف سرایداری که از عهده هر فردی حتی فاقد تحصیلات متوسطه نیز برمی‌آید نقض غرض بوده و هدر رفت سرمایه انسانی مولد کشور به شمار می آید.

*این امری بدیهی است که یک فرد لیسانس هر چند با میل و اختیار خود برای عهده داری چنین شغلی داوطلب بوده باشد اما قطع یقین به دلیل نارضایتی درونی و احساس تحقیر، حتی راندمان ۱۰ درصدی نیز نسبت به فردی فاقد تحصیلات دانشگاهی در همان شغل و وظیفه نمی تواند داشته باشد.

* آیا به راستی کدام یک از اعضای محترم هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی به فرض داشتن فرزندی با شرایط مندرج در اطلاعیه استخدامی حاضرند در شریط رقابتی فرزندشان با مدرک لیسانس، شغل سرایداری را برگزیند؟ آیا جز این است که تنها لیسانس ها و فوق لیسانس های بیشماری از سر ناچاری و نه از سر انتخاب و اختیار به این شرایط تن می دهند!

* با فرض شرایط یکسان داوطلبان قبولی(پذیرش یک و نیم برابر ظرفیت) چنانچه قد احدی کمتر از نصاب مندرج در اطلاعیه اما سطح علمی و توانمندی تخصصی اش از رقیب دیگر در همان رشته شغلی بیشتر باشد، آیا از دیدگاه هیات امنای محترم این دانشگاه کدام یک برای تصدی شغل سرایداری و نگهبانی ارجحیت خواهند داشت؟

* ضرب المثلی قدیمی می گوید”حرمت امامزاده را متولی باید نگه دارد”؛ وقتی هیات امنای محترم دانشگاه در صدر مسئولیت اداره این مکان مقدس که به فرمایش امام (ره) “مبدا همه تحولات کشور است” با چنین تصمیم غیراصولی، جایگاه علم را پایین می آورند به طریق اولی باید بپذیرند که در بیرون از دانشگاه و در نزد عموم مردم، کرسی های استادیاری و دانشیاری و استادی که امروزه اکثراً با پول و به راحتی قابل تحصیل است، اهمیت و جایگاه سابق را نداشته باشد.

* عجیب تر آن که در این اطلاعیه رقابت در تصدی شغل کارپردازی مشروط به داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته های حسابداری، مدیریت بازرگانی، مالی و دولتی است اما برای قبولی در شغل نگهبانی و سرایداری همه رشته های تحصیلی کاردانی و کارشناسی( از فیزیک هسته ای،شیمی، برق و مکانیک تا کشاورزی و روانشناسی و ادبیات و …) هم می توانند شرکت کنند!

* لابد استدلال و توجیه آقایان دکتر! دانشگاه محقق اردبیلی در اتخاذ این تصمیم راهبردی و کلان نگر! الگو گرفتن از کشورهای پیشرفته و ترویج عهده داری مشاغل پایین دست از سوی تحصیلکردگان دانشگاهی باشد اما آیا این را هم می پذیرند که معلمین دانشگاهها در آن سوی مرزها، همه کارهایشان را خودشان انجام می دهند و دولت بابت چای دادن به اساتید محترم، سرایدار استخدام نمی کند؟!

دکتر گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در آخرین اظهارات خود هم گفته است که در تلاش هستیم آمار کنونی ۱۱ هزار دانشجوی این دانشگاه را به تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش دهیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها