استخدام رسمی فرزندان شهدا

فرزندان شهدا استخدام رسمی می‌شوند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در برنامه پنجم، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا فرزندان شهیدان را از همان ابتدا به صورت رسمی استخدام کنند.
جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نتایج بررسی برنامه پنجم در کمیسیون تلفیق افزود: دیروز و امروز بخش‌هایی از برنامه در کمیسیون تغییر کرد.
وی ادامه داد: محیط زیست، فناوری و ایثارگران از بحث‌های مورد بررسی برنامه پنجم در کمیسیون تلفیق بود که در بخش محیط زیست ساماندهی امر حفاظت، بهره‌وری پایدار، تنوع زیست‌محیطی حساس و شکننده کشور مورد تاکید دولت قرار گرفت.
* مدیریت یکپارچه سواحل کشور
کوچکی‌نژاد با اشاره به وظایف دولت در بحث محیط زیست اظهار داشت: دولت موظف شد تا نسبت به مدیریت یکپارچه سواحل کشور اقدام کرده و متضمن تعیین حریم، آزادسازی سواحل، ممانعت از تخریب، تغییر کاربری سواحل و اجرای آن در طول برنامه پنجم شود.
به گفته نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی دولت موظف شده تا در مشخصات فنی و استانداردهای محیط زیست، کاهش آلودگی، تخریب منابع پایه به‌ویژه مناطع طبیعی و آب را مورد حفاظت قرار دهد.
* ممنوعیت بهره‌برداری صنعتی و معدنی از تالاب‌های کشور
وی تصریح کرد: از سال دوم برنامه پنجم توسعه هر گونه بهره‌برداری صنعتی و معدنی از تالاب‌های داخلی کشور بدون مجوز محیط زیست ممنوع است.
کوچکی‌نژاد با اشاره به وظایف شهرداری‌های ساحلی گفت: شهرداری‌های شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و شهرهای ساحلی طرح‌های حاشیه تالاب‌های داخلی در راستای مدیریت پسماند شهری موظف هستند تا پایان سال چهارم برنامه پسماندهای خود را با روش نوین به فناوری جدید با اولویت روش‌های ارگانیک بازیافت کنند.
* ۶۰ درصد خانوارها به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند
وی در بحث ارتباطات و فناوری اضافه کرد: در این بخش دولت مکلف شده تا در توسعه شبکه ملی اطلاعات داده‌های داخلی و پایدار با استفاده از توان بخش غیر دولتی، خصوصی و تعاونی را به صورتی فراهم کند که در پایان برنامه ۶۰ درصد خانوار و تمام کسب و کارها به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.
کوچکی‌نژاد گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی نیز موظف هستند ضمن اتصال به شبکه ملی اطلاعات و به‌روزرسانی، نسبت به تبادل اشتراک اطلاعات به منظور ایجاد سامانه اطلاعاتی با حفظ امنیت تولید پردازش نگهداری اطلاعات داشته باشند.
* فرزندان شهدا از تمام امتیازات جانبازان برخوردار می‌شوند
وی درباره بررسی بخش ایثارگران در برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: به منظور استمرار و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در برنامه پنجم دولت باید اقدام‌هایی را انجام دهد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در این برنامه فرزندان شهیدان از تمام امتیازات مربوط به جانبازان ۵۰ درصد به بالا به استثنای تسهیلات خودرو و کاهش ساعت کاری حالت اشتغال، برخوردار می‌شوند.
وی تامین ۱۰۰ درصد سرانه بیمه پایه سلامت و درمان را از دیگر مصوبات برنامه پنجم در کمیسیون تلفیق ذکر کرد.
کوچکی‌نژاد افزود: این سرانه بیمه شامل بیمه همگانی و مکمل برای ایثارگران و افراد تحت تکفل آنها است که توسط دستگاه‌های اجرایی و همچنین درباره ایثارگران غیرشاغل نیز توسط بنیاد شهید صورت می‌گیرد.
* اختصاص ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
وی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا سقف ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی خود را با تایید معاونت و انجام موافقتنامه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.
* تامین مسکن ایثارگران تا پایان برنامه پنجم
وی با اشاره به وضعیت مسکن ایثارگران در برنامه پنجم گفت: وزارت مسکن و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف هستند ترتیبی اتخاذ کنند تا مسکن ایثارگران فاقد مسکن و آنهایی که مسکن دریافت نکرده‌اند را تا پایان برنامه پنجم تامین کنند.
* پرداخت هزینه دانشگاه‌های فرزندان شهیدان توسط بنیاد شهید
کوچکی‌نژاد با اشاره به بررسی بند دیگری از برنامه پنجم و تصویب آن بیان داشت: در برنامه پنجم مصوب شده تا ۱۰۰ درصد هزینه ثابت و متغییر دانشگاه‌های آزاد و پیام نور، موسسه‌های آموزشی غیر انتفاعی، دوره‌های غیر انتفاعی و دانشگاه‌های دولتی برای فرزندان شهید، جانبازان بالای ۷۰ درصد و آزادگان پنج سال اسارت و غیر شاغل توسط بنیاد شهید و شاغلان نیز توسط دستگاه‌های ذی‌ربط پرداخت شود.
* استخدام فرزندان شهیدان در دستگاه‌های اجرایی
وی استخدام فرزندان شهیدان را از دیگر مصوبات برنامه پنجم در کمیسیون تلفیق عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا حداقل ۲۵ درصد نیاز استخدامی خود را از فرزندان شهیدان، پنج درصد نیاز استخدامی خود را از جانبازان، ۵۰ درصد و بالاتر نیاز استخدامی خود را از آزادگان پنج سال اسارت و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد به بالا را بدون التزام به رعایت شرایط سنی، تحصیلی و آزمون تامین کرده و از همان ابتدا آنها را به صورت رسمی استخدام کنند.
* عضویت ۱۰ درصد جانبازان و آزادگان در هیئت علمی دانشگاه‌ها
کوچکی‌نژاد با اشاره به تصویب عضویت جانبازان، آزادگان و فرزندان شهیدان در هیئت علمی دانشگاه‌ها در برنامه پنجم توسعه افزود: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مکلف هستند ۱۰ درصد اعضای هیئت علمی مورد نیاز خود را از بین جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان سه سال اسارت، فرزندان شهیدان و جانبازان بالای ۷۰ درصد که دارای مدرک دکترای تخصصی هستند، تامین کنند.
* بیمه بازنشستگی پاسداران اوایل انقلاب
وی درباره دیگر مصوبات برنامه پنجم توسعه گفت: افرادی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا اوایل سال ۷۰ در کمیته انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران به صورت تمام وقت خدمت کرده‌اند، به میزان مدت حضور آنها در جبهه در صورت عدم برخورداری از بیمه بازنشستگی در سنوات مذکور، مشمول بیمه بازنشستگی می‌شوند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: برخورداری از این بیمه و پرداخت حق بیمه سهم کارمند توسط خود افراد و سهم کارفرما توسط دولت است.
وی سیاست‌های ارزی، قیمت دلار و بحث‌های اقتصادی را از جمله موارد دیگر مورد بررسی برنامه پنجم، امروز در کمیسیون تلفیق عنوان کرد.

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها