استخدام در کارخانجات مبارکه بر اساس اولیت افراد بومی نیست

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس گفت: استخدام در بنگاه های صنعتی این شهرستان بر اساس اولویت افراد بومی صورت نگرفته برای همین علی رغم تعدد زیاد کارخانجات سومین نرخ بیکاری استان به این شهرستان اختصاص دارد.
علی ایرانپور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت ۵۰ هزار کارگر استان در واحد های صنعتی این شهرستان اظهار داشت: شهرستان مبارکه محل فعالیت بیش از ۵۳۰ شرکت صنعتی استان از جمله مجتمع بزرگ فولاد است.
وی افزود: مبارکه سومین شهرستان استان از نظر نرخ بیکاری با آمار بیش از ۱۵ درصد جمعیت بیکار است.
نماینده شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: علت بیکاری بالا آن است که قانون خاصی برای اولویت دادن به اشتغال افراد بومی وجود ندارد و در بنگاه های صنعتی واقع در شهرستان از کارگران سایر مناطق استان به تعداد زیاد استفاده می شود.
ایرانپور تاکید کرد: مجتمع فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین کارخانه این شهرستان اگر ۳۵ درصد اشتغال خود را به افراد بومی اختصاص دهد دیگر بیکار در مبارکه وجود نخواهد داشت.
وی یادآور شد: تعداد پرسنل شرکت فولاد مبارکه ۲۱ هزار نفر است و تعداد کل بیکاران شهرستان هفت هزار و ۱۸۰ نفر که اعتقاد دارم همین کارخانه به تنهایی می تواند مشکل بیکاری منطقه را رفع کند.
این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: شخص بنده از وزیر کار دولتی قبلی در مجلس قولی برای ارایه لایحه ای در خصوص اولویت برای استفاده از کارگران بومی گرفتم.
کارگر بومی هزینه کارخانجات را کاهش می دهد
ایرانپور تاکید کرد: استفاده بیشتر از کارگران بومی باعث صرفه جویی در هزینه های سرویس ایاب و ذهاب شده و از طرف دیگر کارگران با خستگی کمتر و انرژی بیشتری به دلیل طی مسافت کوتاه وارد محیط کار می شوند.
وی در ادامه بیان اینکه یکی از ایرادات فعلی صنایع بزرگ استان عدم رعایت طرح طبقه بندی مشاغل است،گفت: مشاغل سخت و زیان آور پنج سال زودتر بازنشستگی دارد که هر بنگاه صنعتی مجبور است این میزان پنج ساله بیمه و مزایای شخص را هم پس از بازنشستگی زودهنگام هر شخص واریز کند.
نماینده مبارکه در مجلس گفت: این موضوع را به عنوان سوال از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مجلس مطرح کردم اما وزیر مربوطه سه ماه است پاسخی نداده است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها