استخدام تامین اجتماعی : امکان انتخاب چند شهر در یک ردیف شغلی

مهدی نوروزیان در نشست خبری که درخصوص آزمون جذب نیرو در سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد با بیان اینکه از ۳ سال پیش تاکنون سازمان تأمین‌اجتماعی با وجود خروج ۴ هزار نفر نیرو، استخدامی نداشته است، افزود: با وجود خروج نیروی انسانی، جذب نیرو به صورت هدفمند و از طریق آزمون نداشته‌ایم و با اخذ مجوز نیروی انسانی موردنیاز را جذب خواهیم کرد.
وی با اشاره به توسعه تأمین‌اجتماعی در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی و عدم وجود نیرو برای این بخش‌ها اظهار داشت: در آزمون آبان‌ماه نیروهای موردنیاز در بخش‌های توسعه‌ای جذب خواهند شد که از بین ۷۲۸ نفری که در این آزمون جذب می‌شوند، ۵۳۴ نفر جذب بخش‌های درمانی و ۱۹۴ نفر نیز در بخش‌های بیمه‌ای مشغول به خدمت خواهند شد.
وی تصریح کرد: ۵/۱ برابر از پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی به گزینش معرفی می‌شوند که پذیرفته‌شدگان نهایی یک دوره آموزشی قبل از به کارگیری را به مدت یک‌هفته خواهند داشت و هزینه این دوره آموزشی نیز توسط تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود که پذیرفته‌شدگان پس از طی این مراحل مشغول کار خواهند شد.
وی با بیان اینکه آزمون اول به صورت منطقه‌ای و در ۱۲ استان برگزار می‌شود، گفت: در استان‌های آذربایجان‌شرقی، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، هرمزگان، خوزستان، همدان، قزوین، گیلان، کرمان و مازندران در تاریخ ۶/۸/۱۳۹۰ آزمون جذب نیرو سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار می‌شود.
وی افزود:‌ ثبت‌نام شرکت‌کنندگان در آزمون از تاریخ ۹ مهر آغاز و تا ۱۶ مهر ادامه خواهد داشت و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی تأمین به نشانی www.tamin.ir و ww.sso.ir از طریق اینترنتی برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کنند. البته لازم به ذکر است که امکان بازبینی و اصلاح اطلاعات نیز برای داوطلبان درنظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: داوطلبان دارای مدرک تحصیلی دیپلم با معدل ۱۵ و ۲۲ سال سن، داوطلبان بهیار بدون شرط معدل و با حداکثر ۲۵ سال سن، فوق دیپلم معدل ۱۵ و ۲۴ سال سن، لیسانس حداقل معدل ۱۴ و ۲۶ سال سن و پزشکان نیز بدون شرط معدل و ۳۲ سال سن جذب خواهند شد که ۲ سال خدمت سربازی نیز به حداکثر سن داوطلبان مرد افزوده خواهد شد.
وی تصریح کرد: فرزندان شاهد، فرزندان جانباز ۵۰ درصد به بالا و فرزندان همکاران شاغل و بازنشسته سازمان تأمین‌اجتماعی در این آزمون دارای امتیاز هستند که برای فرزندان شاهد با درنظر گرفتن قانون برنامه پنجم توسعه و تصویب هیأت‌مدیره عمل خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه این آزمون درمجموع ۱۲۰ سئوال دارد، گفت: داوطلبان باید به ۷۰ سئوال تخصصی و ۵۰ سئوال عمومی پاسخ دهند که سئوالات تخصصی به دلیل سنجش دانش افراد بیشتر است و متقاضیان دیپلم نیز فقط در آزمون عمومی شرکت خواهند کرد.
وی افزود: سئوالات آزمون عمومی شامل ریاضیات و آمار مقدماتی، معارف اسلامی، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، آشنایی مقدماتی با رایانه، اطلاعات عمومی و شناخت سازمان تأمین‌اجتماعی خواهد بود و اقلیت‌های مذهبی نیز نمره معارف اسلامی آنان در امتیازات سایر سئوالات تقسیم خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ۴ درس اصلی هر رشته تحصیلی در مقاطع لیسانس منبع آزمون تخصصی است، اظهار داشت: اولویت جذب نیرو با نیروهای بومی است و از نظر ما فردی که ۲ مقطع تحصیلی در یک شهر گذرانده نیروی بومی محسوب می‌شود و هر داوطلب می‌توانددر یک عنوان شغلی ۵ شهر را در یک استان طبق جدول نیازهای سازمان برحسب اولویت انتخاب کند.
وی با بیان اینکه به خاطر گستردگی حوزه درمان استان تهران تعداد مجوز مربوط به درمان این استان بالا است، تصریح کرد: ۳۰۰ نفر نیرو در حوزه درمان به کار گرفته خواهند شد که از این بین ۱۹۰ نفر پرستار، ۳۷ نفر نسخه‌پیچ، ۴۳ نفر متصدی خدمات عمومی و ۱۲۵ نفر بیماربر خواهند بود.
وی گفت: در حوزه بیمه‌ای نیز ۱۲۰ کارشناس امور بیمه‌ای و ۴۵ نفر متصدی خدمات اداری جذب خواهند شد.
وی افزود: داوطلبانی که در آزمون کتبی مورخ ۶/۸/۹۰ این سازمان پذیرفته بعنوان ذخیره تعیین شوند در استخدام‌های بعدی جزو اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی برای استخدام نیرو هستند و مشخصات آنان برای جذب ثبت و ضبط شده و درصورت نیاز به جذب نیرو اولویت با این افراد است.
وی با اشاره به آزمونی که در آذرماه سال‌جاری برگزار می‌شود، اظهار داشت: آزمون دوم برای به کارگیری نیروها در بند «ب» ماده ۲ آیین نامه استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی است که مشابه نیروهای پیمانی دولت است و در این آزمون نیز ۸۶۹ نفر استخدام خواهد شد و کارمندان ماده ۲۰ نیز با شرکت در این آزمون می‌توانند تبدیل وضعیت شده و امتیاز تعریف شده ای نیز به واسطه سنوات به آنان تعلق خواهد گرفت.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها