اختلاف نظر وزیر نفت با متولیان منابع انسانی درباره سطح تحصیلات مستخدمین جدید

علیرغم اینکه بارها مسوولان منابع انسانی وزارت نفت وعده استخدام قریب الوقوع چند هزار نیروی جدید را در سال جاری برای وزارت نفت داده اند اما این وعده ها هنوز عملی نشده است. منابع موثق نفت نیوز یکی از دلایل تاخیر در انتشار آگهی استخدام را اختلاف نظر وزیر نفت و متولیان منابع انسانی در خصوص میزان سطح تحصیلات مستخدمان جدید می دانند.
به گزارش نفت نیوز، گفته می شود آقای دکتر میرکاظمی بر اساس تفکر دانش محوری خود معتقدند که نباید سطح تحصیلات استخدامی های جدید کمتر از لیسانس باشد اما در مقابل دست اندرکاران منابع انسانی صنعت نفت معتقدند بسیاری از سمت های موجود آنها دیپلم پذیر هستند و نمی توانند افراد لیسانس را بر روی این سمت ها تثبیت نمایند.
هر چند بدون بررسی کارشناسانه نمی توان درباره دو تفکر یادشده اظهار نظر نمود اما نفت نیوز بمنظور شکستن این بن بست پیشنهاد می کند برای تامین نظر دو طرف، مبنای جذب ها فعلاً از دیپلم به فوق دیپلم ارتقاء یابد تا در مراحل بعدی و بررسی دقیق تر موضوع تصمیم گیری بهتری شود.
البته با توجه به اینکه مسوولیت وزارتخانه با شخص آقای وزیر است و ایشان در مقابل عملکرد خود در برابر مجلس مسوول هستند اولی تر آن است که چنانچه نظر وی حکم دستور اداری داشته باشد بدون فوت وقت عملی شود.
بر پایه این گزارش، برخی شرکت های تولیدی نظیر مناطق نفتخیز جنوب ( بزرگترین شرکت تولید کننده نفت کشور )، با توجه به عوامل مختلف نظیر بازنشستگی نیروهای خود، سالانه به حدود ۹۶۰ نفر نیروی جدید نیاز دارند که متاسفانه طی سنوات گذشته این میزان نیرو تامین نشده و به همین خاطر با توجه به پروژه های جدید مشکلاتی برای این شرکت ایجاد شده است.
در زمان آقای مهندس نوذری، وی موافقت کرده بود که پست های بخش فنی شرکت یادشده و شرکت نفت مناطق مرکزی (بزرگ ترین شرکت تولید کننده گاز کشور) دوبرابر شوند ولی این تصمیم هنوز عملیاتی نشده و بار سنگین کمبود نیرو را در این شرکتها، دیگر کارکنان گمنام و سخت کوش بدوش می کشند که با توجه به فنی بودن نوع کار هر دو شرکت، فشار مضاعفی به آنها وارد می شود. شرکت نفت مناطق مرکزی نیز سالانه به ۵۰۰ نیروی جدید نیازمند است.
در هر حال با عنایت به اینکه آقای دکتر میرکاظمی محبت ویژه ای به نفت نیوز داشته و شخصاً مطالب سایت را ملاحظه می فرمایند، آماده ایم چنانچه دوستان نفتی بویژه در بخش های فنی و منابع انسانی در خصوص موضوع یادشده دیدگاه کارشناسانه ای دارند از این طریق به اطلاع ایشان و سایر دست اندرکاران محترم در منابع انسانی وزارت نفت برسانیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها