اختصاص ۲۰ درصد سهمیه استخدامی آموزش و پرورش به ۴ استان محروم و کمتر توسعه یافته

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش گفت: ۲۰ درصد از سهمیه استخدامی آموزش و پرورش در ۴ آزمون در سال‌های ۹۵ و ۹۶، به ۴ استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و کرمان اختصاص یافت.

 اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در ششمین نشست شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور که به میزبانی ستاد اجرای فرمان امام(ره) برگزار شد، اظهار داشت: روند جذب نیروی انسانی و تسهیلات برای رسیدن به آموزش و پرورش با کیفیت در مناطق محروم، از جمله اهداف آموزش و پرورش است.

وی افزود: در ۴ آزمون سال‌های ۹۵ و ۹۶ برای جذب و استخدام در این وزارتخانه با مجوزهای دریافت شده مجموعاً در سال ۹۵، ۱۰۶ مجوز به سیستان و بلوچستان و در سال ۹۵ در آزمون سراسری برای دوره ۴ ساله در هزار ردیف پذیرش به این استان داده شد.

چهاربند ادامه داد: ۳۸۵ نفر در استان هرمزگان در سال ۹۵ و ۲۸۰ نفر در استان آذربایجان غربی و ۲۱۵ در جنوب کرمان پذیرفته شدند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش اضافه کرد: سهمیه آموزش و پرورش ۸۲۰۰ نفر در دوره یک ساله بود که مجموعاً در این ۴ آزمون، ۲۰ درصد ردیف استخدامی آموزش و پرورش به ۴ استان هدف اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم این آمار را افزایش دهیم، عنوان کرد: تلاش ما این است در برنامه ششم توسعه این رقم به ۲۵ درصد افزایش یابد.

چهاربند تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در استان‌های برخوردار با توجه به بازنشستگی در سال‌های آینده نیز وجود دارد و در کنار تأمین نیروی انسانی این استان‌ها باید مراقب کمبود نیروی انسانی در استان‌های برخوردار هم باشیم.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: علاوه بر جذب از طریق آزمون، شکل سوم به کارگیری نیروی انسانی از طریق حق‌التدریسی‌هاست که در این ۴ استان، سقف حق‌التدریس را با توجه به تشکیل کلاس‌های آنها تغییر دادیم.

وی عنوان کرد: امتیاز دیگر برای این استان‌ها برای کاهش بازماندگان از تحصیل ارائه سیاست‌های تشویقی است.

چهاربند گفت: در آزمون استخدامی سال ۹۶ ضوابط را برای گسترش دامنه پذیرش تغییر دادیم که سهمیه محل خدمت را ثابت کردیم و به این ترتیب نسبت به سال گذشته داوطلبان شغل دبیری افزایش یافته است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش اضافه کرد: مجموعاً ۱۲۶ اقدام در برنامه‌ریزی ما برای بهبود کیفیت آموزشی ۴ استان هدف در نظر گرفته شده است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها