اجرای مصوبه مهرآفرین تخلف قانونی است

مهندس غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: دی ماه سال گذشته آقای رئیس‌ جمهور ابلاغیه‌ای به استانداران سراسر کشور صادر کرد مبنی بر اجرای طرح مهرآفرین، مجلس روی این موضوع اعتراض کرد. چراکه مواد ۵۱، ۶۵ و ۲۴ قانون برنامه پنجم را ملغی‌الاثر می‌کرد، اختیارات وسیع به استانداران می‌داد، هرگونه محدودیت قانونی را حذف می‌کرد، اعطای همطرازی مقامات به استانداران پایین‌دستی بود و امتیازاتی را به مقامات بازنشسته می‌داد.

وی افزود: نمایندگان وقتی به این موضوع اعتراض کردند شما در مقام و جایگاه ریاست مجلس، مطابق مصوبات اداره قوانین، دو بار به دولت ابلاغ کردید که این کار خلاف قانون است. همه نمایندگان یا قاطبه نمایندگان مجلس هم بر اساس محور قانون‌مداری، نسبت به این موضوع اعتراض کردند.

جعفرزاده ادامه داد: هم‌اکنون اتفاقی که افتاده این است که با وجود آنچه مجلس شورای اسلامی مطابق قانون اساسی ناظر بر مصوبات و عملکرد دولت است و به دولت هم ابلاغ کرده اجرای این طرح خلاف قانون است؛ اما متاسفانه آقای رئیس‌جمهور آن را به استانداران برای اجرا ابلاغ کرده است.

نماینده رشت در مجلس یادآور شد: نمی‌شود شب خوابید و صبح بیدار شد و طرحی را اجرا کرد و گفت کار خوبی است. ۵۲۶ هزار نفر در این کشور در حال استخدام به صورت بی‌ضابطه‌ای هستند، خدا می‌داند اگر قرار بود فرزندان مردم مطابق یک ضابطه و یک عدالت و قاعده‌ای استخدام می‌شدند ما و شما و همه این نمایندگان مجلس که افراد دلسوز و در بطن جامعه هستند، همکاری می‌کردند اما الأن این اتفاق نیفتاده است.

جعفرزاده در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: هم‌اکنون با وجود تذکرات مجلس که دو بار ابلاغ کرده اجرای طرح مهرآفرین خلاف قانون است، اما این طرح توسط رئیس‌ جمهور برای اجرا ابلاغ شده است. استانداران بدانند دولت یک ماه دیگر به اتمام می‌رسد و هر کسی این کار را انجام دهد، خلاف ضابطه عمل کرده است.

وی در پایان از لاریجانی به عنوان رئیس ‌مجلس درخواست کرد که مطابق بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی از جایگاه مجلس دفاع کند و اجازه اینگونه بی‌قانونی‌ها را ندهد.

لاریجانی تذکر جعفرزاده را به جا دانست و گفت: این موارد تخلف قانونی است و قبلا هم از سوی هیئت تطبیق قوانین اعلام شده و دیوان محاسبات تلاش کند جلوی این تخلفات را بگیرد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها