آمادگی شرکت ملی حفاری برای جذب دانشجویان رشته حفاری

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر لزوم احتساب دوران تحصیل فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت در سنوات خدمتشان، از اعلام آمادگی این شرکت برای جذب دانشجویان رشته حفاری به صورت امریه خبر داد.
به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، حمیدرضا گلپایگانی در مراسم دانش‌آموختگی ۳۰۰ دانشجوی دانشکده نفت اهواز، استخدام تمام دانش‌آموختگان دانشگاه نفت در این صنعت و احتساب دوران تحصیل این فارغ‌التحصیلان در سنوات خدمت آن‌ها را از جمله دغدغه‌های خود عنوان کرد.
وی با ابراز ناراحتی از برخی قوانین و آیین‌نامه های جدید دانشگاه صنعت نفت، اظهارکرد: زمانی دانشکده نفت آبادان چهار سال تحصیل را جزو سنوات خدمت حساب می‌کرد و امیدوارم با پیگیری رییس دانشگاه، برای افرادی که در این کشور و در صنعت نفت تعهد دارند، چهار سال تحصیل جزو سنوات خدمت محسوب شود.
وی افزود: چرا که قطعا این نسل جوان که با افتخار دانشکده نفت اهواز را با وجوه بسیار متفاوت از نظر جغرافیایی و آب و هوایی انتخاب کرده است، برای خود این هدف را قرار داده که در آینده در صنعت نفت مشغول بکار شود، بنابراین مسئولان صنعت نفت هم باید این مسئله را بپذیرند.
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: مطلب دیگر که موجب نگرانی است نظام‌نامه یا اساسنامه یا قوانینی است که بر اساس آن جذب دانش‌آموختگان در صنعت نفت انجام می‌شود، چرا که زمانی که دانشجوی سال آخر یا ترم آخر بودیم، نمایندگان شرکت‌های نفتی ایران در آن زمان با حضور در دانشگاه صنعت نفت و انجام مصاحبه، ضمن پرسش از علاقمندی به کار در کدام بخش، همان جا فرد را جذب و به او سمت می‌دادند، اما امروز علاوه بر اینکه این روند دیگر وجود ندارد، به دانشجو رتبه A، B و C می‌دهند و به دانشجو می‌گویند باید برای استخدام آزمون دهد.
گلپایگانی در عین حال تاکیدکرد: دانشجویی که در خوزستان و در این محیط بسیار سخت به دور از خانواده درس می‌خوانند باید علاوه بر این که دوران تحصیل‌شان جزو سنوات خدمت محسوب شود، باید برابر مقررات وزارت نفت اگر تعهدی داده و جزو بورسیه نفت است، حتما به طور ۱۰۰ درصدی جذب شود نه اینکه مجبور باشیم از طریق آزمون سراغ افراد ضعیف‌تر برویم.
وی با اشاره به اهمیت داشتن تجربه در صنعت نفت خطاب به دانش آموختگان، تصریح کرد: آنچه دانش‌آموختگان در طی این چهار سال طی کرده و آموخته‌اند، درصد بسیار ناچیزی از علومی است که هم اکنون در صنعت منتظر آن هاست که باید با علمی که در دانشگاه آموخته اند، نوآوری، پیشرفت و علم جدیدی در آن به وجود آورند و این علم را با تجربه صنعت ترکیب کنند.
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه صنعت حفاری به عنوان صنعت بالا دست نفت، صنعت بسیار بزرگ و دارای مسایل بسیار پیچیده علمی است، اظهارکرد: طی ۱۰ سال گذشته چهار فوران بزرگ هر کدام با روش خاص خود مهار شد که هیچ کدام از آنها با روش‌های کلاسیک محض و علم به شکل مطلق، مهار نشد، بنابراین اگر دانش‌آموختگان می‌خواهند به صنعت نفت و حفاری وارد شوند، باید از هم اکنون تصمیم بگیرند و با شناخت و آگاهی کامل وارد این عرصه شوند.
گلپایگانی افزود: صنعت حفاری امروز کشور در منطقه حرف اول را می‌زند، در حالی که ۳۵ سال گذشته حفاری ایران به طور ۱۰۰ درصد در اختیار کشور های خارجی بود و ما تنها بردگان و کارگران صنعت حفاری بودیم، اما با وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵۷ در همه زمینه‌ها تحول ایجاد شد و صنعت حفاری در سال ۵۸ به فرمان امام(ره) تاسیس شد، این صنعت با شش دکل و در سخت ترین شرایط که نیرو های متخصص خارجی کشور را ترک کرده بودند کار را آغاز کرد و در طول سه دهه گذشته در هر دهه روی موضوعات مشخصی از جمله توسعه ناوگان، توسعه و ارتقای نیروی انسانی و ارتقای تجهیزات کار شد.
وی از آمادگی کامل شرکت ملی حفاری ایران برای امضای تفاهم‌نامه‌ای یا وزیر نفت عراق در اردیبهشت یا خرداد ماه امسال خبر داد و افزود: قطعا اگر بخواهیم به این عرصه وارد شویم، نیازمند ورود نیروهای پر انرژی و فعال هم چون فارغ‌التحصیلان دانشکده نفت هستیم.
وی همچنین با بیان اینکه در خصوص ساخت قطعات روزی حتی یک پیچ را در داخل نمی‌ساختیم، افزود: امروز علاوه بر اینکه دکل را در داخل می‌سازیم، تمام قطعات و تجهیزات حفاری هم در داخل کشور و به خصوص اهواز ساخته می‌شود و بزودی گردهمایی بومی‌سازی ساخت قطعات حفاری را در طی روزهای ۷ یا ۸ مرداد ماه در اهواز برگزار می‌کنیم که از شما دانش‌آموختگان هم برای حضور در این گردهمایی دعوت می‌شود.
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در خصوص امریه دانش آموختگان این دانشگاه، تصریح کرد: شرکت ملی حفاری ایران آمادگی دارد تمام دانشجویان رشته حفاری این دانشگاه را به شکل امریه در حفاری جذب کند و این امکان وجود دارد که در طی این مدت در صورت تایید حفاری، این افراد به طور رسمی در حفاری استخدام شوند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها