آغاز فعالیت ۱۰ نفر از متقاضیان طرح کارورزی در تهران

خبر ۴ شهریور ۹۶: آغاز فعالیت ۱۰ نفر از متقاضیان طرح کارورزی در تهران (منبع: خبرگزاری ایسنا)
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اعلام کرد: ۱۰ کارورز در تهران مشغول کار شدند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران می‌گوید تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر در استان تهران در سامانه کارورزی ثبت‌نام کرده و ۱۰ نفر طی هفته اول مشغول به کار شده‌اند.
مجید تهرانیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح کارورزی در استان تهران در مرحله پذیرنده است تا افراد و بنگاه‌هایی که می‌خواهند کارورزان را پذیرش کنند، وارد سامانه شوند.
وی ادامه داد: برای هر دستگاه سهمیه‌ای گذاشته شده و در بعضی از دستگاه‌ها واحدهای پذیرنده وارد سامانه شده‌اند. از نظر عملی تا هفته گذشته ۱۰ نفر در استان تهران رسما کارشان را شروع کردند و تاییدیه آنها را صادر کردیم.
تهرانیان با اشاره به استقبال از طرح کارورزی، گفت: تازه‌ترین آمار ثبت‌نام در سامانه کارورزی از ۴۰ هزار نفر گذشته و به مرز ۵۰ هزار نفر رسیده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در ادامه افزایش اعتبار و بودجه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را از یکی از مطالبات اساسی از دولت دوازدهم عنوان کرد.
وی گفت: متاسفانه یک درصد کل بودجه آموزش کشور به سازمان فنی و حرفه‌ای اختصاص یافته است در حالی که مطالعات تطبیقی بین ایران و چند کشور دیگر در این زمینه نشان می‌دهد که فاصله بسیار زیاد است.
تهرانیان افزود: طی دهه گذشته در تمام کشورهای توسعه یافته درصد بودجه آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای به شدت گسترده شده در حالی که در کشور ما این رشد، رشد معناداری نبوده است لذا اگر به شدت بر مهارت محور شدن جامعه تاکید داریم باید این سازمان را به لحاظ اعتباری تقویت کنیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در ادامه به طرح‌های در دست اجرای این سازمان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای زمینه‌های مختلفی را برای توسعه مهارتها فراهم می‌کند طرح‌های متنوعی را در دستور کار قرار داده است. یکی از این طرح‌ها، آموزش در حین کار است و بر اساس این طرح همه مراکز صنعتی و خدماتی می‌توانند به مرکز فنی و حرفه‌ای تبدیل شوند.
تهرانیان ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌ها، طرح مهارتهای کوتاه مدت است که برای مدارس و دانشگاه‌ها آماده کرده‌ایم تا بچه‌ها از این طریق از سنین پایین کم کم بتوانند با مهارت آشنا شوند.
به گفته وی در حوزه الکترونیک هم زمینه‌های مختلفی فراهم شده تا بخشهایی از مهارت که می‌تواند به طور مجازی در اختیار مردم قرار بگیرد منتقل شود و افراد بتوانند حتی در شبکه‌های موبایل و شبکه‌های IT از حوزه مهارتی استفاده کنند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها