آغاز ثبت نام بزرگ‌ترین آزمون قرآنی کشور + لینک ثبت نام

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، ثبت نام برای حضور در شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن از فردا، شنبه، ۱۸ آذرماه آغاز می شود و متقاضیان حضور در این آزمون تا روز ۲۰ دی ماه می توانند برای ثبت نام به نشانی http://www.quranedu.ir مراجعه کنند.
بر این اساس شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن، امسال با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود و وزارت آموزش و پرورش و اتحادیه تشکل های قرآن و عترت نیز در آن مشارکت خواهند داشت.
مخاطبان آزمون امسال در چهار گروه مؤسسات قرآنی، مراکز قرآنی بقاع متبرکه در سراسر کشور، دانش‌آموزان سراسر کشور و مخاطبان آزاد در تمامی رده‌های سنی اعم از آقایان و بانوان خواهند بود.
زمان برگزاری آزمون دوره شانزدهم که به صورت کتبی تعریف شده است نیز روز ۱۰ اسفندماه سال جاری خواهد بود و براساس تمهیدات در نظر گرفته شده نتایج آزمون نیز پس از بیست و چهار ساعت در روز یازدهم اسفندماه اعلام خواهد شد.
علاوه بر آزمون کتبی، آزمون شفاهی نیز ویژه حفظ قرآن پیش‌بینی شده است که از دوازدهم تا هفدهم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود. همچنین در کنار آزمون‌های کتبی و شفاهی، یک آزمون الکترونیکی نیز پیش‌بینی شده که کار جدیدی است و توسط مؤسسه قرآنی نورالمجتبی(ع) طی روز ۱۲ اسفندماه برگزار می‌شود. هنوز در مورد جزئیات این آزمون اطلاع رسانی خاصی صورت نگرفته است.
آزمون سراسری امسال در چهار رشته اصلی حفظ قرآن کریم،(شامل ۱۵ زیرمجموعه حفظ جزء ۳۰، جزء اول، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۲۵ جزء و کل قرآن کریم، حفظ سوره‌های منتخب، حفظ موضوعی ۱، ۲ و ۳)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (شامل سه رشته مفاهیم قرآن ۱ و ۲ و تدبر در قرآن)، معارف اهل بیت(ع)(شامل چهار رشته مفاهیم نهج‌البلاغه ۱ و ۲، مفاهیم صحیفه سجادیه، مفاهیم خطبه فدکیه) و انس با قرآن کریم(شامل یک رشته درک معنا و تدبر در قرآن) برگزار می‌شود که در مجموع کسانی که در آزمون شرکت می‌کنند، در بیست و سه رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
همچنین، آزمون کتبی در تمامی شهرستان‌ها که تعداد داوطلبان آن‌ حداقل بیست نفر باشند برگزار خواهد شد که فهرست نهایی آن نیز همزمان با تاریخ صدور کارت ورود به جلسه آزمون بر روی پایگاه اینترنتی قابل مشاهده خواهد بود.
یادآور می شود این آزمون، امسال به نام مرحوم استاد فقید مهدی فاطمیان، حافظ کل قرآن نامگذاری شده است.

 

ثبت نام

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها