آغاز ثبت سوابق تحصیلی دانش آموزان فارغ التحصیل از ۲۷ آبان ماه

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد دانش آموزان فارغ التحصیل از ۲۷ آبان ماه می توانند اطلاعات سوابق تحصیلی خود را برای شرکت در کنکور سراسری در سایت http://dipcode.med.ir ثبت کنند.
ˈعبدالامیر عرفیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: براساس توافق اخیر صورت گرفته بین آموزش و پرورش و سازمان سنجش، ثبت و ارسال سوابق تحصیلی دانش آموزان فارغ التحصیل برای شرکت در کنکور سراسری همچون سال های گذشته خواهد بود.
وی اضافه کرد: تقویم اجرایی ارسال سوابق تحصیلی دانش آموزان به مناطق آموزش و پرورش اعلام شده تا براساس آن دانش آموزانی که خرداد و شهریورماه امسال فارغ التحصیل شدند یا سال چهارم متوسطه هستند از ۲۷ آبان تا ۲۸ آذرماه امسال به مدت ۱۰ روز به سایت مربوطه مراجعه کنند.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان با مراجعه به سایت http://dipcode.med.ir باید سوابق هویتی، سجلی و تحصیلی خود را بررسی و در صورت صحت، اطلاعات را تایید و کد سابقه تحصیلی خود را دریافت کنند.
عرفی ادامه داد: در این سایت ، بخشی مربوط به اصلاح اطلاعات است که دانش آموزان در صورت اشتباه در اطلاعات ثبت شده می توانند این بخش را کلیک کرده تا اطلاعات جدید بررسی و تایید شود.
وی تاکید کرد لازمه ورود به این سامانه ارسال کد دانش آموزی است.
عرفی گفت: ضریب نمرات دروس کتبی سال سوم متوسطه در ارسال سوابق تحصیلی به سازمان سنجش و قبولی در کنکور لحاظ می شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان در برخی از دروس باید حداقل نمره ۱۲ و همچنین در برخی دروس دیگر حداقل نمره ۱۰ را کسب کرده باشند.
عرفی اضافه کرد: در زمان حاضر سوابق تحصیلی بیش از شش میلیون نفر از داوطلبان کنکور که از سال ۸۴ تا دی ماه ۹۱ فارغ التحصیل شدند به سازمان سنجش ارسال شده است.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: در مرحله نخست، سوابق تحصیلی پنج میلیون و ۹۷۰ هزار نفر به سازمان سنجش ارسال شد.
عرفی اضافه کرد: در مرحله دوم (پنجم اسفندماه سال گذشته)، سوابق تحصیلی بقیه دانش آموزانی که تا کنون موفق به اخذ دیپلم نشده بودند به سازمان سنجش ارسال شد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها