آغاز امتحان‌های استخدامی برای پست‌های معلمان و کارکنان خدمات عامه افغانستان

نخستین دور از امتحان‌های جمعی برای ۸۷۰۰ بست‌ معلمان و ۹۰۰۰ بست پنج و شش کارکنان خدمات عامه برگزار شد.

ولایت‌های ننگرهار، لغمان، کنر و نورستان از جملۀ نخستین ولایت‌هایی هستند که پروسۀ جمع‌آوری معلومات بایومتریک، توزیع کارت‌های شمولیت برای داوطلبان امتحان و برگزاری امتحان جمعی در آن‌ها آغاز شده است.

احصائیۀ داوطلبان امتحان جمعی در این ولایت‌ها نشان می‌هد که ۱۶۴۰۹ تن در ننگرهار، ۳۰۷۴ تن در لغمان، ۳۱۰۶ تن در کنر و ۴۳۰ تن در نورستان برای امتحان جمعی ثبت نام کرده‌اند.  در ولایت ننگرها ۵۰۷۹ تن برای بخش‌های اداری و ۱۱۳۳۰ برای بست‌های معلمین ثبت نام کرده‌اند که از این میان، ۲۸۴۷ تن از آنان زنان هستند. در ولایت لغمان، ۱۲۰۵ تن برای بخش‌های اداری و ۱۸۶۹ تن برای بست‌های معلمین ثبت نام کرده‌اند که از این میان، ۵۰۲ تن از آن زنان هستند. در ولایت کنر، ۱۲۲۸ تن برای بخش‌های اداری و ۱۸۷۸ تن دیگر برای بست‌های معلمین ثبت نام کرده‌اند که از این میان ۲۱۷ تن از آنان زنان هستند. در ولایت نورستان ۲۲۹ تن برای بخش‌های اداری و ۲۰۱ تن دیگر برای بست‌های معلمین ثبت نام کرده‌اند که از این میان، ۳۸ تن از آنان زنان هستند.

به دنبال آغاز امتحان جمعی در ولایت‌های لغمان و کنر، دیروز (یک‌شنبه) امتحان جمعی برای ۱۵۰۰ بست خالی معلمان و بست‌های پنج و شش ادارات در ولایات ننگرهار آغازشد.

نجیب‌الله امین، رییس بورد تعیینات کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، امتحان‌های جمعی را برای بست‌های معلمان و کارکنان خدمات عامه یک پروسۀ ملی خواند و از تأمین شفافیت در این پروسه اطمینان داد.

آقای امین افزود: «قرار است امتحانات جمعی در سرتاسر کشور در ماه حوت به پایان برسد و نتایج آن در آغاز سال خورشیدی جدید اعلام گردد.»

گلاب منگل، والی ولایت ننگرهار گفت که گزینش افراد در اداره‌های عامه پس از این بر بنیاد استعداد، ظرفیت و دانش خواهد بود.

آقای منگل اظهار داشت: «باور دارم که افراد بدون نفوذ مقام‌ها فقط بر اساس لیاقت و شایستگی استخدام می‌شوند.»

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی حدود دو ماه پیش، ۱۷۷۰۰ بست پنج و شش خدمات ملکی و معلمان را در سراسر کشور به رقابت آزاد سپرد. قرار است امتحان جمعی برای این بست‌ها در سراسر کشور به ترتیب نوبت برگزار شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها