آشنایی با انواع رزومه

آشنایی با انواع رزومه
برای درخواست همکاری از چندین نوع رزومه استفاده می شود. بر اساس شرح حال کارجو باید یکی از انواع رزومه زمانی، کارکردی، ترکیبی و یا هدفمند انتخاب می شود.

رزومه زمانی
رزومه زمانی با ردیف کردن سوابق کاری فرد بر مبنای تاریخ شروع می شود به طوریکه آخرین جایگاه شغلی در ابتدای لیست قرار می گیرد. مشاغل قبلی به صورت معکوس زمان در اولویت قرار می گیرد یعنی مشاغل اخیر در ریف های بالاتر می آیند. به طور معمول، کارفرمایان این نوع رزومه را ترجیح می دهند زیرا تاریخ و مشاغلی که فرد داشته است در معرض دید می باشد. این نوع رزومه برای کارجویانی که سابقه کاری خوبی دارند، بسیار مفید می باشد.

رزومه عملکردی
رزومه عملکردی در مقایسه با سوابق کاری، بیشتر روی مهارت ها و و تجربیات تاکید می کند. این نوع رزومه اغلب توسط افرادی که به دنبال تغییر شغل می باشند و یا وقفه ای در زمان اشتغال به کار آنها به وجود آمده است، استفاده می شود.

رزومه ترکیبی
در رزومه ترکیبی ابتدا مهارت ها و تجربیات لیست می شوند و پس از آن سوابق کاری می آید. در این نوع رزومه مهارت های کارجو برای شغل مورد درخواست چشمگیر می باشد و در کنار آن سوابق کاری را که کارفرما ترجیح می دهد، فراهم می باشد.

رزومه هدفمند
رزومه هدفمند نوعی رزومه است که مهارت ها و تجربیات فرد متناسب با شغل مورد درخواست تغییر داده می شود. نگارش این نوع رزومه نسبت به رزومه فعلی فرد کار بیشتری می برد. اما این تلاش بسیار با ارزش است به خصوص در هنگام جستجوی مشاغلی که کاملا با مهارت ها و تجربیات وی منطبق می باشند.

رزومه کوتاه
این نوع رزومه شامل خلاصه کوتاهی از موقعیت های شغلی فرد است که مهارت ها را برجسته کرده است. رزومه کوتاه بیشتر برای شبکه های ارتباطی (شرکت هایی که پیوند نزدیکی با هم دارند) و یا کارفرماهای آینده نگر که ممکن است بخواهند که نگاه اجمالی به فعالیت های فرد داشته باشند استفاده می شود.

نویسنده: آلیسن دویل

به نقل از مشترک سایت استخدام : خانم،کارشناس الکترونیک

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها