آزمون استخدامی آلومینای جاجرم پیگیری می شود

یحیی نیکدل، رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طی چند سال گذشته برای راه اندازی کارخانه سیمان سمنگان استان خراسان شمالی مکاتبات زیادی با سرمایه گذار آن انجام شد.

نیکدل تصریح کرد: در حال حاضر، مشاهدات اینگونه حکایت می کند که شرکت آستان قدس سرمایه گذار این پروژه برای تکمیل و راه اندازی این پروژه تمایلی ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: سازمان صنعت و معدن و تجارت استان به دنبال جذب سرمایه گذار جدیدی برای تکمیل و راه اندازی این پروژه است که البته یک سرمایه گذار نیز معرفی و گفت و گوهایی نیز انجام شده است.

وی گفت: در گفت و گو های انجام شده، تصمیم بر این شد تا سرمایه گذار جدید در فروردین ماه سال ۹۷ مطالعات اولیه ای را بر روی پروژه سیمان سمنگان انجام دهد و درصورتیکه این سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در این پروژه موافقت خود را اعلام کرد، ادامه اجرای این پروژه به این سرمایه گذار واگذار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تکمیل و راه اندازی این پروژه در حال حاضر به ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.

نیکدل در ادامه به اصل ۴۴ قانون اساسی کشور در زمینه واگذاری سرمایه گذاری های انجام شده از بخش دولتی به بخش خصوصی، عنوان کرد: در راستای اجرای این قانون، سه کارخانه مادر استان شامل آلومینای جاجرم، فولاد و لوله گستر اسفراین در لیست واگذاری های بخش خصوصی قرار گرفتند تا با به مزایده گذاشتن آنها، سرمایه گذاران بخش خصوصی این کارخانجات را بخرند.

وی گفت: با توجه به اینکه این سه کارخانه چند بار به مزایده گذاشته شدند اما مشتری ای برای آنها پا جلو نگذاشت و این سه کارخانه در شرایط بلاتکلیفی میان دولتی ماندن و واگذاری به بخش خصوصی باقی مانده بودند، بنابراین از سوی مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس تلاش های بسیار زیادی انجام شد تا این سه کارخانه از لیست واگذاری ها به بخش خصوصی خارج شوند.

وی افزود: در نخستین مرحله، کارخانه آلومینای جاجرم که در منطقه خاورمیانه تنها تولید کننده پودر آلومینا است سرانجام از این لیست خارج شد تا این کارخانه دولتی بماند و سازمان های ایدرو و ایمیدرو بتوانند برای تکمیل طرح های توسعه ای این کارخانه سرمایه گذار کنند.

وی اعلام کرد: پس از اینکه کارخانه آلومینای جاجرم از لیست خصوصی سازی خارج شد، برگزاری آزمون استخدامی برای این کارخانه به منظور جذب نیروهای متخصص جدید در دستور کار قرار گرفته است که هم اکنون اخذ مجوز برگزاری این آزمون در حال پیگیری است.

رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان شمالی همچنین با اعلام اینکه در حال حاضر مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس در تلاش هستند تا دو کارخانه فولاد و لوله گستر اسفراین نیز از لیست واگذاری های به بخش خصوصی خارج شوند تا بتوانند طرح های توسعه ای خود را تکمیل کنند، در پاسخ به این سوال که آیا استان خراسان شمالی از گردش مالی و ارزش افزوده این سه کارخانه مادر بهره مند شده است یا خیر؟ گفت: گردش مالی، ارزش افزوده و مالیات این سه کارخانه در استان انجام می شود.

وی در مورد چرایی عدم اجرای طرح اوره آمونیاک ۲ پترشیمی خراسان نیز اظهار کرد: با وجود اینکه قول اجرایی شدن این طرح در این مجتمع صنعتی داده شده بود اما هنوز اجرایی شدن آن محقق نشده است.

وی گفت: مردم حق دارند درباره اجرایی نشدن آن مطالبه گر باشند.

رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان شمالی تصریح کرد: با این وجود، بر اجرایی شده این طرح امیدوار هستم.

نیکدل در خاتمه نیز عنوان کرد: در نیمه نخست سال آینده با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کارخانجات کیمیاداران نوین شمال تولیدکننده اسیدسولفوریک در منطقه حصار و گرمخان، کارخانه تولید هیدرولیک فرمان در شهرک صنعتی بیدک همچنین چهار فاز از فولاد اسفراین و طرح توسعه ای کارخانه بهنوش شیروان به بهره برداری می رسند

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها