آذربایجان غربی در برخی رشته های پزشکی کمبود نیرو دارد

ارومیه- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: استان در برخی از رشته های پزشکی از جمله زنان و زایمان با کمبود نیرو مواجه است.

ابراهیم حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تقریبا تمام شهرستان های استان دارای متخصص است افزود: در سال های اخیر سعی شده تا پزشکان متخصص مورد نیاز در تمام شهرستان های استان متناسب با جمعیت هر شهرستان حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در برخی از رشته های پزشکی از جمله رادیولوژی و تا حدودی در رشته زنان و زایمان دچار کمبود نیروی متخصص هستیم که البته در تعدادی از رشته های تخصصی خاص نیز در برخی از شهرستان های استان با  کمبود نیرو مواجهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: اولویت اصلی ما فراهم سازی امکانات پزشکی در تمام شهرستان های استان است و ما موظف هستیم تا در تمام شهرستان های استان تا جایی که امکان دارد امکانات پزشکی را فراهم کنیم تا بیماران این مناطق برای مداوای پزشکی مجبور به مراجعه به مرکز استان نباشند.

وی افزود: اعزام متخصصان به تمامی شهرستان های استان امکان پذیر نیست چراکه در برخی از رشته ها، نه تنها در استان بلکه در سطح کشور با کمبود متخصص مواجه هستیم.

حسنی خاطرنشان کرد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، بخش های دولتی قسمت اعظمی از فعالیت های بستری را انجام می دادند و بخش سرپایی توسط بخش خصوصی انجام می شد اما پس از اجرای طرح تحول آمار مراجعه به مراکز درمانی دولتی افزایش یافته و هردو بخش سرپایی و بستری در این مراکز صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می کنند دچار اضطراب و فشار ناشی از درد خود یا نزدیکانشان هستند و پزشکان و همکاران ما باید این مسئله را در نظر بگیرند که  البته آموزش های لازم برای همکاران دانشگاه های علوم پزشکی و افراد استخدامی جدید،  در این خصوص ارائه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اعلام کرد: مردم می توانند از طریق سامانه ۱۹۰  شکایات و انتقادات خود را در خصوص نحوه ارائه خدمات کادر بیمارستانی و پزشکان و نحوه فعالیت مراکز درمانی با مسئولین درمیان بگذارند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها